[VS2005] Hij build m'n website niet

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-03 20:19

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik heb een website met daarin twee webservices met wat codebehinds en een web.config. Dat is allemaal redelijk standaard spul. Verder nog twee class libraries die in de website gereferenced worden. Dus doe ik een rebuild, en worden die twee class libraries keurignetjes gecompileerd en in de /bin directory van de website gezet.

Alleen, de website zelf wordt niet gecompileerd. Hij doet wel iets, maar er ontstaat nergens een .dll bestand, zoals dat in VS2003 wél gebeurde. Dus nu ik ermee klaar ben en het ding op een webserver zet, mist ie natuurlijk de .cs files, want die uploadt ik natuurlijk niet.

En dat terwijl "Build webssite as part of solution" toch echt aangevinkt is... Home come?

日本!🎌

• BasSpruit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-04-2022
Probeer de optie "publish" eens, volgens mij is deze hier speciaal voor ontworpen.

• Rodyman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-06-2024

Rodyman

chillend

VS2005 creert standaard geen DLL's meer, je kunt gewoon de .cs files uploaden in de app_code directory die worden door de server gecompiled wanneer ze nodig zijn.

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:36

beany

Meeheheheheh

Rodyman schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 15:04:
VS2005 creert standaard geen DLL's meer, je kunt gewoon de .cs files uploaden in de app_code directory die worden door de server gecompiled wanneer ze nodig zijn.
Is er een mogelijkheid om te pre-compilen eigenlijk? Ik wil namelijk liever geen .cs code op de webserver hebben staan...

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• BasSpruit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-04-2022
beany schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 15:30:
[...]

Is er een mogelijkheid om te pre-compilen eigenlijk? Ik wil namelijk liever geen .cs code op de webserver hebben staan...
Ja, onder de optie "publish website".

Open je Solution explorer, en klik met de rechter muisknop op "Publish Website". Hij genereert dan alles wat je nodig hebt.

Verwijderd

Je kunt ook de aspnet_compiler.exe gebruiken om de zaak volledig te compileren. Uitvoeren als aspnet_compiler /? om een lijst met opties te zien (staat in de framework directory).

• Rodyman

Rodyman

chillend

Even een vraag met betrekking op dit onderwerp:

Scheelt precompilen/publishen van je asp.net 2.0 page veel in snelheid?

Verwijderd

Alleen bij de eerste "hit", dan wordt de ASP.NET applicatie nl. alsnog gecompileerd als dat nog niet is gebeurd. Deze gecompileerde versie wordt dan vervolgens gewoon gebruikt. Als je aspx en cs files op je website hebt staan worden laatstgenoemde eigenlijk dus nooit direct gebruikt.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2006 14:35 ]

• giMoz
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-04 08:55

giMoz

iets met meester...

wat jij nodig hebt is het web application framework voor .net 2.0 een aanvulling van MS op visual studio 2005 (officieel nog beta, maar ik kan uit ervaring melden dat ie goed werkt).

Hiermee krijgen websites (dan webapplications genoemd) weer dezelfde manier van afhandelen als in vs2003/.net1.1.

link:http://webproject.scottgu.com/

Of niet natuurlijk...

• Rodyman

Rodyman

chillend

Verwijderd schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 14:34:
Alleen bij de eerste "hit", dan wordt de ASP.NET applicatie nl. alsnog gecompileerd als dat nog niet is gebeurd. Deze gecompileerde versie wordt dan vervolgens gewoon gebruikt. Als je aspx en cs files op je website hebt staan worden laatstgenoemde eigenlijk dus nooit direct gebruikt.
Word hij dus maar 1x gecompileerd na elke change? Of voor iedere user opnieuw?

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Wat zou het nut zijn van hercompileren voor iedere user?

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Rodyman

Rodyman

chillend

Nou dat durf ik zo ook niet te zeggen, maar wanneer ik mijn pagina voor de eerste keer open duurt het altijd een paar seconden voor hij in beeld is, daarna gaat het vloeiend zolang de sessie duurt. Zodra de sessie afgesloten is en ik een uur later weer een pagina open duurt het weer een aantal seconden, daarna gaat alles weer vloeiend.

Ik zal wel eens testen binnenkort of precompilation dit verhelpt.

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-03 20:19

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ah, Publish Website doet inderdaad wat ik wil, maar nog een vraagje erover: moet ik nou alles daarin uploaden? Ik zie dus App_Code.dll, maar ook App_Code.precompiled, en een paar .pdb files... Is dat nodig? En PrecompiledApp.config?

*.scc kan ik sowieso wel weglaten, dat deed ik altijd al.

日本!🎌

Verwijderd

Die pdb files zijn volgens mij bestanden met debug symbols. Kan geen kwaad om ze erbij te houden.
Pagina: 1