Toon posts:

Toshiba T8100: piep bij dichtklappen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Toshiba Tecra 8100 laptop die sinds een paar dagen geen beeld meer geeft.
Als ik echter de laptop dichtklap (of ik druk op het pinnetje) dan begint de laptop letterlijk te piepen. Dit doet hij ook wanneer ik de laptop middels de reset-knop reboot (1 piepje op zichzelf, gevolgt door meerdere piepjes sneller achter elkaar, dit gaat door totdat de laptop afspringt)

Ook wanneer ik er een externe monitor aanhang geeft hij nog steeds geen beeld.
Ik vrees dat de videokaart is overleden, kan iemand dit bevestigen en zoja is er een oplossing voor zonder dat ik het moederbord moet vervangen?

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde , met precies dezelfde laptop!! na vaak aan en uit te doen krijg ik een schermpje met de volgende mededeling:

EC/KBC damaged! (Call your serviceman.) Serviceman ! Insert maintenance disk in drive

Ik heb wat gegoogled, waarschijnlijk is er iets met de bios, die moet je met floppy flashen, maar er zit geen floppy drive, kan iemand ONS helpen ?

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-01 23:03
Je kunt de bios ook flashen dmv een mini Windows 98 iso. Hierbij moet je dan de bios files op de CD zetten en laten laden in autoexec.bat dacht ik.. Anders even googlen op bootdisk of bootcd en eventueel met +bios erbij.