E-mail word geblocked door 'spamchk.euro.net'

Pagina: 1
Acties:

• DJMurtz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2024
Hallo,

Vandaag kwam mijn internettende oma langs met een briefje waarop ze had geschreven wat er kwam te staan als ze email probeerde te versturen naar verschillende email adressen. op het briefje stond:
554 device unavailable. client host (81.69.xxx.xxx) blocked using spamchk.euro.net blocked. see http://spamchk.euronet.nl
Ze heeft zelf een abbonement bij wanadoo en heeft zelf na dit bericht een virusscan uitgevoerd en ad-aware gedraaid zonder resultaat. Ik heb hierop proberen te googlen maar er is maar bar weinig over te vinden en de antwoorden die er stonden waren in de trend van 'ander emailadres gaan gebruiken' wat uiteraard geen optie is in dit geval.

iemand hier ervaring mee of tips hoe ik dit kan oplossen? Alvast bedankt 8)

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
DJMurtz schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 11:07:
iemand hier ervaring mee of tips hoe ik dit kan oplossen? Alvast bedankt 8)
Hoe moeilijk kan het zijn. volg de instructies van de website :?
If your e-mail server has not yet been blocked, you can send a reply to the warning e-mail, containing an explanation of how you solved the problem. Your server is re-tested and then checked out.

9. How can I test whether I have an open relay?
This can be done via www.abuse.net/relay.html or by opening a telnet session to relay-test.mail-abuse.org. If these tests are not satisfactory, you can mail a request to test your mail server for undesired relay to abuse@euronet.nl.

10. Where can I obtain more information concerning this subject?
Should you have questions, then please contact our Helpdesk via telephone number 0900-0178 (€ 0,10 per minute). This number can be reached on workdays from 9 a.m. until 9 p.m., and on Saturdays and Sundays from 10 a.m. until 4 p.m. E-mail address Helpdesk: helpdesk@euronet.nl.

[ Voor 41% gewijzigd door Cardinal op 07-03-2006 11:12 ]

• DJMurtz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2024
cardinal808 schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 11:10:
[...]

Hoe moeilijk kan het zijn. volg de instructies van de website :?

[...]
dat heb ik gelezen, maar... hoe kan de email server van wanadoo geblocked zijn? lijkt me sterk? Het kan dus niet iets van een lokale fout zijn of iets dergelijks? wou deze oplossing als laatste middel gebruiken maar ging er eigenlijk vanuit dat het hier niets mee te maken had omdat mijn oma uiteraard nog nooit spam heeft verstuurd en maar af en toe een emailtje stuurt via outlook.

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-02 19:03
DJMurtz schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 11:13:
[...]

dat heb ik gelezen, maar... hoe kan de email server van wanadoo geblocked zijn? lijkt me sterk? Het kan dus niet iets van een lokale fout zijn of iets dergelijks? wou deze oplossing als laatste middel gebruiken maar ging er eigenlijk vanuit dat het hier niets mee te maken had omdat mijn oma uiteraard nog nooit spam heeft verstuurd en maar af en toe een emailtje stuurt via outlook.
Ik weet dat bij UPC je mail wordt geblockeerd door Spamcop als je spam verstuurd. Hier wordt dus je mail ook geblockt door een externe server. Mogelijk heeft je oma een virus/spyware dat spam heeft verstuurd of verstuurd haar buurman spam via haar draadloze verbinding....

Je kan natuurlijk ook even bellen met wannadoo als het om een wannadoo-emailadres gaat...

[ Voor 6% gewijzigd door L.N. op 07-03-2006 11:18 ]

• Sleejuhr
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Makkelijkst is wannadoo inlichten, zij weten er in de meeste gevallen wel raad mee. Heeft ze soms laatst van IP gewisseld ofzo? Dan kan het wel eens zijn dat je ineens een IP van een spammerd krijgt, welke op een bloklist staat.
Daar is vrij weinig aan te doen.