http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.
Dat de reparatie wat langer duurt: is niet waar, turn around bedraagt gemiddeld 5 werkdagen, dus met een week kan je hem weer in huis hebben.
Voor je passwoord: even je CMOS batterij eruit wippen, en weer terug zetten.
You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Bij ons duurt het wel lang, omdat er nog een leverancer tusseninzit. Vandaar ook deze posting.
http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.
Verwijderd
Als je die niet hebt, dan wil ik morgen wel ff voor je kijken.
http://www.pc.ibm.com/support
en dan zoeken in de informatie voor het model dat je daar heb.
Maar er staat me iets van bij dat je een groot probleem heb als je met een Thinkpad een password gezet heb. Daar kan de IBM reparateur je misschien telefonisch al snel wat meer over vertellen....
Bij mij zat de batterij in de ruimte waar ook je geheugen upgrade in gaat. Bij mij liep daar een kabeltje met een connector. Toen ik aan het kabeltje trok, kwam daar tot mijn verbazing nog een tweede batterij uit. Toen ik deze los had gehaald, en de normale CMOS batterij er uit had gehaald (die zat achter de accu), en uiteraard de accu er uit had gehaald, en 5 min later alles weer terug had geplaatst, toen waren alle wachtwoorden verdwenen.
Dus gewoon ff zoeken om te kijken of er een tweede batterij in zit, en zo ja, dan moet je die lostrekken.
Zal ook ff voor je kijken of ik een default password kan vinden voor IBM. Die post ik later dan nog wel voor je.
[update]
Standaard BIOS wachtwoorden IBM :
IBM
MBIUO
sertafu
[/update]
Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25
Core i5-4570, 8GB, 250 GB SSD, GT730 2GB, S20, Fossil Gen4
MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid
Weet niet als het werkt bij een IBM laptoppie.Gevonden schema voor het verwijderen van je w8woord via de LTP.
Heb het niet getest, dus don't kill the messenger.
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Gevonden:
LPT1: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Als je deze pennen doorverbindt moet het werken:
1+10+5
14+8
2+11
15+9
3+17
16+6
4+24
7+25
Laptop aanzetten en je ziet meteen dat er niet meer om een password wordt gevraagd
And The Only One
Verwijderd
Ik heb zelfs ooit ergens gelezen dat de flash chip leeg kan worden gemaakt door het systembordje een paar dagen in de vriezer te gooien... en ik heb het nog geprobeert ook nog
Dat LPT schema werkt trouwens ook niet, want dat is bedoeld voor ToshiBAH laptops.
Conclusie... als IBM iets beveiligd, dan doen ze dat uitermate goed
btw: Het BIOS wachtwoord kun je er wel makkelijk uit krijgen, maar daar heb je niks aan
Ennuh... mocht het je toch lukken.. laat dit dan PLEASE PLEASE PLEASE even weten!
Success
Verwijderd
Wat voor prog is dat dan???Op Thursday 15 March 2001 23:08 schreef ribbat het volgende:
ik heb een programmaatje die de meeste paswords kan achterhalen,ik heb zelf ook een pc waar ik het pasword niet van had dankzij dat progje dus wel,mail maar.
Hoe wil je het prog draaien als je de laptop niet eens aan krijgt?????
heb gevonden:
the BIOS password can be defeated by jumpering a few
readily accessible jumpers under the floppy drive. Some people
claim to have defeated IBM TP passwords by disconnecting backup
batteries for a couple of days -- e.g. Computer Exchange London.
heb mischien wat voor je:Op Wednesday 14 March 2001 12:18 schreef Meller het volgende:
Hoi E-Vix, weet je ook hoe het zit bij een thinkpad 390E? Ik heb ook de batterijeruit gehaald(was er een, weet jij of er meerdere in zitten) maar bios stond nog gewoon hetzelfde. Of weet je nog meer paswoorden? mazzl
.....I have tried the technique outlined in the hardware manual
for the Power-On password (removing the backup battery and powerpack for 20
minutes).....
mischien lukt het
Zie ook voor ander models+ uitgebreide informatie: http://www.esiea.fr/public_html/Christophe.GRENIER/cmospwd.txt
^^^
|
Doet ie het of doet ie het niet????
Sinds die dag het eerste dat ik probeer als ik passwords moet gokken
#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5
Verwijderd
Het wachtwoord staat in een flash geheugen, dus verwijderen van spanningsbronnen heeft geen zin
Verwijderd