ZoneAlarm en internet delen

Pagina: 1
Acties:

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07-2025
Ik heb hier een mininetwerk met twee computers; een desktop computer met windows xp pro en een laptop computer met windows 98SE. De desktop computer is aangesloten op het internet en dmv een tweede ethernet kaart heb ik deze computer verbonden met mijn laptop. Dit werkt allemaal uitstekend (ik heb verbinding met het internet en met de desktopcomputer), tot dat ik (de gratis personal editie van) ZoneAlarm inschakel. Wanneer ik het IP-adres van de laptop in de "Trusted Zone" toevoeg, kan ik nog we bij de gedeelde printers en mappen komen, maar niet meer op het internet. Doe ik iets fout, of staat de gratis editie van ZoneAlarm internet delen niet toe? En wat moet ik wel doen om het geheel wel te laten werken en mijn computer toch te laten beschermen dmv een firewall?

Alvast bedankt voor de hulp!

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-02 13:06

Kortfragje

......

Zone Alarm maakt t allemaal erg ingewikkeld. De gratis versie laat daarnaast ook eigenlijk niets instellen (je kan geen poorten open zetten oid, enige optie is trusted / niet trusted).

Ik zou OF betaald Zonealarm gaan gebruiken (MITS je daarop meer in kan stellen), of een ander pakket gaan gebruiken. Misschien McAfee oid.

[ Voor 4% gewijzigd door Kortfragje op 07-03-2006 15:02 ]

http://www.gjpvanwesten.nl

• lateef
bedankt, dat ik er voor moet betalen is geen probleem - al blijf ik natuurlijk wel een hollander die liever niet betaald - maar dan moet het allemaal wel werken. kan iemand mij een advies geven welk pakket wel geschikt is voor hetgeen ik wil?

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2025

RSpliet

*blink*

lateef schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 18:08:
bedankt, dat ik er voor moet betalen is geen probleem - al blijf ik natuurlijk wel een hollander die liever niet betaald - maar dan met het allemaal wel werken. kan iemand mij een advies geven welk pakket wel geschikt is voor hetgeen ik wil?
Je kan gaan betalen voor een firewall, zeg 35 euro voor een jaar support. Waarschijnlijk ben je echter goedkoper uit met een router. Er zijn al behoorlijk goede (linksys) routers voor 50 euro, en meestal voldoet het sweex onbekende merk van 30 euro ook al. Extra voordeel is dan nog eens dat de desktop niet aan hoeft te staan als de laptop op internet moet.

[ Voor 8% gewijzigd door RSpliet op 07-03-2006 18:13 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

• lateef
bedankt! maar kan ik met zo'n router ook bestanden en printers delen of heb ik daar dan een speciale router of ook nog een switch voor nodig?

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2025

RSpliet

*blink*

lateef schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 18:19:
bedankt! maar kan ik met zo'n router ook bestanden en printers delen of heb ik daar dan een speciale router of ook nog een switch voor nodig?
Met elke router kan je gewoon bestanden en printers delen. Het verschil tussen een router en een switch is het feit dat je op een router je internetverbinding kan aansluiten, en zo dus je internetverbinding meteen mee deelt met alle computers. Bijna elk netwerk op dit moment is gebaseert op een router, en het bestands en printerdelen is ook hier voor gemaakt ;).

Schaadt het niet, dan baat het niet

• lateef
bedankt, morgen dan maar een bezoekje brengen aan de computerboer voor een router :)
Pagina: 1