[MCE2005] systeem eisen en videokaart op PII350

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• mkanon
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Topicstarter
Ik zou graag willen weten hoe, MCE draait op een PII350 / 512MB geheugen, het doel van de machine zou zijn, om Mp3, Divx, Xvid af te spelen (gewoon het standaard verhaal dus), loont het om deze machine te gebruiken? er moet namelijk nog een video kaart in, Nu lees ik veel over de haupage, en de pinnacles.

Maar, wat ik uiteindelijk graag zou willen, is een AB, en een video kaart met een TV out, wat is dan voordeliger? Losse onderdelen ? of een set? En hebben jullie een suggestie wat prettig werkt icm met mijn systeem ?

Dan zit ik nog met m'n lelijke kast! Omdat ik al met een oude pc zit, uit welk type kasten kan ik dan kiezen ? ik bedoel AT, ATX had je vroeger, maar is dat nog steeds van toepassing ? :?

I reject your reality and substitute my own!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-02 12:23

Shuriken

Life is all about priorities

Pinnacle en Hauppauge maken TV kaarten. Jij wil een videokaart.

Systeemeisen voor MCE zijn een videokaart met minimaal 64 MB geheugen erop.

Ik vraag me af of je 350 Mhz genoeg gaat zijn om fatsoenlijk DIVX te decoderen. Zelfs voor het decoderen van DVD is dit amper genoeg.

Qua kasten kun je gewoon kiezen voor een ATX kast.

Officiele requirements volgens MS:
4 x AGP
48 MB Graphics Memory
Directx 9 HW accelerated GPU
1.6 Ghz Processor
256 MB geheugen

[ Voor 18% gewijzigd door Shuriken op 07-03-2006 10:46 ]

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-02 08:46

FastBunny

Give it the Works !

Ik zou in ieder geval gaan voor een tv kaart met hardwarematige mpeg2 decoder en encoder. Een P2 350 trekt dit niet om dit te doen. Voor het puur bekijken van divx en xvid zul je denk ik ook al snel merken dat de rek uit de machine is.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• mkanon
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Topicstarter
FastBunny schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 10:38:
Ik zou in ieder geval gaan voor een tv kaart met hardwarematige mpeg2 decoder en encoder. Een P2 350 trekt dit niet om dit te doen. Voor het puur bekijken van divx en xvid zul je denk ik ook al snel merken dat de rek uit de machine is.
Als ik je goed begrijp, neemt zo'n kaart dan alle decodering voor z'n rekening? maar werkt dat dan onafhankelijk van de soort divx of xvid? ik bedoel, is het straks niet zo dat er een nieuw type divx uit komt en dan de kaart achterhaalt is ?

Hoe herken is zulke kaarten ? is daar een vergelijk van ergens ?

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:51
Ik denk dat het een beetje minder ernstig is als de heren hier boven mij zeggen.

Mijn Celeron 600 Mhz laptop (woei :P) heb ik zondag aan de tv aangesloten en met vlc player een xvid van best goede kwaliteit afgespeeld. Gemiddeld was de CPU load ongeveer 40% tijdens het afspelen als ik de statistieken mag geloven.

Een Pentium 2 350 met MCE zal niet denderend draaien, maar ik zou zeggen probeer het gewoon eens uit, draait het niet kun je er nog altijd tv kaartje met een hardwarematige decoder inzetten.

Edit:
Overigens hebben we op school 5 jaar geleden of iets derglijks een keer een DivX op een Pentium 166 afgespeeld. We hebben het beestje overgeklokt tot iets van 250 Mhz, geheugen uit zijn broertjes gehaald en erbij gezet en film kijken maar :P

[ Voor 20% gewijzigd door GH45T op 07-03-2006 10:46 ]

• mkanon
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Topicstarter
Wat is een goedkope oplossing kwa video kaart met tv out ? want volgens mij kan ik het dan pas goed testen toch ? gezien de resolutie etc anders is op een TV ? en een TV kaartje is toch wel wenselijk al zou ik hem alleen voor mp3 gebruiken..

BTW: Hoe zit het met de opstart tijd van MCE2005 op een PII kan je dat een beetje snel krijgen ? of blijven dat XP opstart tijden ?

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:51
mkanon schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 10:46:
Wat is een goedkope oplossing kwa video kaart met tv out ? want volgens mij kan ik het dan pas goed testen toch ? gezien de resolutie etc anders is op een TV ? en een TV kaartje is toch wel wenselijk al zou ik hem alleen voor mp3 gebruiken..
Gewoon ergens een Geforce 2 MX of iets dergelijks op de kop tikken. Let wel op dat niet alle grafiche kaarten worden ondersteund in MCE omdat daar speciale drivers voor nodig zijn.
BTW: Hoe zit het met de opstart tijd van MCE2005 op een PII kan je dat een beetje snel krijgen ? of blijven dat XP opstart tijden ?
Opstarten zal redelijk goed gaan mits er maar genoeg intern geheugen in zit. Sowieso minstens 256 MB aanhouden. De processor maakt met opstarten echt geen drol uit.

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-02 10:18
mkanon schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 10:46:
Een gf2mx raad ik niet aan (itt iemand hierboven) omdat die brak 2d beeld geeft. Ga voor een simpel redelijk modern Ati of Nvidia kaartje (Radeon 9200 ofwel Geforce FX5200) serie. Deze kaarten hebben namelijk een hardwarematige videodecoder aan boord, wat de processor ontlast!

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 64GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:16

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

- Overige Hardware is geen dumpbak, vragen over systeemeisen van software horen in het betreffende softwareforum
- bijkomende hardware kun je zelf ook zoeken
- überhaupt meer eigen inzet tonen voor je een topic opent is op GoT wel verwacht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.