[w2k] Welke dual-head videokaart?

Pagina: 1
Acties:

• dulghar
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-07 11:30
Voor een project hier op het werk, is mij gevraagd om uit te zoeken welke videokaart we het beste kunnen gebruiken, om mensen met 2 beeldschermen te laten werken. Maar wel voor een redelijke prijs.

Nou roepen veel bedrijven, dat elke videokaart met 2 uitgangen daar geschikt voor is, maar mijn ervaring is, dat wanneer je dan een scherm maximaliseerd, dat deze over twee schermen maximaliseerd. Met ATI heb ik niet veel ervaring, maar bij NVidia drivers kan ik nergens een instelling vinden, die er voor zorgt dat het scherm maar op 1 monitor gemaximaliseerd wordt. Het liefst hardware matig.

Enige ervaring met ATI is dat daar het stukje software Hydravision bij zit. Dit werkt alleen niet optimaal.

Iemand ideeën over welke kaart ik het beste kan gebruiken?

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Die van Matrox zijn heel erg goed voor dit soort dingen heb ik begrepen...
De dual head series.
Die heb je in AGP en PCI, PCI-E weet ik niet, maar dat kan je zo uit vinden op de Matrox site... ;)

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Heb je ook al eens aan een Matrox (G450/550/etc.) gedacht? Persoonlijk goede ervaringen mee. Alleen voor gamen een behoorlijk stuk minder.

Meh ...

• jacklam
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-08 15:22
Bij Nvidia heet het NView geloof ik, maar waarom kijk je niet eens naar Ultramon, geweldig product, en je kan dan willekeurig welke videokaart met twee uitgangen gebruiken

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:26

DarkSide

theres no place like ::1

matrox is inderdaad een van de beste voor dual head oplossingen.
Maar met het programma ultramon bereik je heel veel. Dit is een heerlijk programma om mee te werken. Voor het aansturen van meerdere monitoren met verschillende resoluties. En verschillende backgrounds. Op eventueel verschillende grafische kaarten.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Let op dat het hier Win2K betreft. Die is wat nukkiger in dual screen dan XP of 98. Matrox is de enige min-of-meer-mainstream oplossing die native goede multiscreen support heeft (verschillende reso/refresh).

Bijkomend voordeel: overstock/reconditioned Matrox G400/450/550 zijn in grote getale voor lage prijs te krijgen. Kost geen bal, voldoet perfect aan requirements ;)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1