RIS: NICdrivers toevoegen aan alle CD-based installaties

Pagina: 1
Acties:

• Siroj
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-02 09:15
Ik heb het volgende probleem.

Ik heb een Windows XP SP2 CD toegevoegd aan mijn RIS server en hier de NIC drivers voor onze systemen en laptops aan toegevoegd dmv de volgende werkwijze: http://support.microsoft.com/?kbid=315279
Vervolgens heb ik een systeem geinstalleerd met bovenstaande CD-based RIS installatie.
Zonder problemen, dus de OEM drivers werken.
Hierna een RIPrep grdraaid en deze daarna teruggezet op 200 andere pc's ook zonder problemen.

Nu heb ik vandaag een andere Windows XP cd toegevoegd aan de RIS server, namelijk een XP SP1 versie. Nodig voor de lessen.
Hiervoor zijn de eerder toegevoegde OEM drivers niet nodig, dus deze zijn ook niet toegevoegd.
Nu treedt het probleem op, de als eerste gemaakte RIPrep "image" werkt niet meer, en stopt met het verhaal dat hij drivers mist (die van de NIC dus).

Nu heb ik ooit ergens gelezen in een KB van microsoft dat je dit kan oplossen door de drivers van de NIC toe te voegen aan al je CD-based installaties die staan op je RIS server.

Heeft iemand hier ervaring mee, of kan die mij helpen aan het betreffende KB acrticle? Deze krijg ik namelijk niet meer gevonden.

Grx,
Joris

Verwijderd

Hallo,

volgens mij is er een Hotfix voor dit probleem, kijk even hier.
Anders kun je ook hier kijken voor instructies over hoe je de NIC drivers kunt toevoegen...

• Siroj
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-02 09:15
Nou, over die hotfix heb ik contact gehad met Microsoft en zij hebben de link gemailed naar het bestand. Ik wilde deze installeren, maar het service pack 1 bevat bestanden welke nieuwer zijn als de hotfix en kan daarom niet geinstalleerd worden.
Dit betekend volgens mij dat deze hotfix al geintegreerd zit in SP1.

Verder heb ik die instructies ook al gelezen via de Microsoft site en dat ging allemaal perfect.

Het werkte allemaal, totdat ik een 2e CD-based installatie toevoegde aan de RIS server.
Toe begon de eerste te mekkeren over drivers, terwijl ze wel degelijk aanwezig zijn.

Nou heb ik ergens ooit iets gelezen over dat het op te lossen is door de drivers toe te voegen aan ALLE images dir op de RIS server staan, maar dat is natuurlijk ook kl*te. Verder kan ik het betreffende article waar deze workaroud instaat niet meer vinden.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:20
Keywords: kbhotfixserver kbqfe kbwin2000presp5fix kbbug kbfix kbqfe kbwinserv2003presp1fix KB823658
Hij zit dus al in SP1.
Kan je niet gewoon je pnf files even weg gooien, en deze daarna op nieuw laten maken? Probeer dit eens