Ik heb in deze PC nu 4 x 250 GB Western Digital WD2500KS zitten. Voor de 4 harde schijven hangen 2 80mm fans van Cooler Master (TLF-S82-ER).
Ik heb ook de Cooler Master Aerogate II in mijn PC zitten en heb een sensor in mijn HDD rekje laten bungelen:
De sensor geeft netjes 22 graden ongeveer op het display weer, dit is volgens mij een vrij mooie temperatuur voor een harde schijf.
Maar als ik nu in Everest ULTIMATE Edition opstart en ik kijk daar bij de sensor van mijn harde schijf (er wordt er maar 1 weergegeven), zie ik daar tot mijn verbazing 48 graden staan?!
Zou dit een gecombineerde temperatuur kunnen zijn omdat ik 2 van die schijven in RAID 0 draai?
En waarom zouden de andere 3 harde schijven niet worden weergegeven?
Ik heb ook de Cooler Master Aerogate II in mijn PC zitten en heb een sensor in mijn HDD rekje laten bungelen:
code:
(x = temperatuur sensor)1
2
3
4
5
6
7
8
| +-----+ +-----+ -------------- +-----+ +-----+ | | | | x | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | +-----+ +-----+ -------------- +-----+ +-----+ 1 2 3 4 |
De sensor geeft netjes 22 graden ongeveer op het display weer, dit is volgens mij een vrij mooie temperatuur voor een harde schijf.
Maar als ik nu in Everest ULTIMATE Edition opstart en ik kijk daar bij de sensor van mijn harde schijf (er wordt er maar 1 weergegeven), zie ik daar tot mijn verbazing 48 graden staan?!
En waarom zouden de andere 3 harde schijven niet worden weergegeven?
PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?