Toon posts:

Zelfde worsteling

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Moderatortje,

Wat dacht u?

Dat er hier niet al dagen een mannatje in en uit loopt die netwerkje geleverd heeft.... en alleen nog maar als advies heeft W98 opnieuw te installeren.

Wat dacht u?

Dat er niet uitgebreid met verschillende (overigens aanzienlijk betere) zoekfuncties gezocht is.

Wat dacht U?

dat er niet eerder al een zielige search hier gedaan is om er achter te komen dat er heel veel berichten zijn welke speedrouch of 546i bevatten.

Wat dacht u?

Dat er niet al uren in deze post gelezen is en diverse opties geprobeerd zijn.

Wat dacht u?

onbeschoft zonder enige kennis van zake maar even te sluiten.

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-04 23:07
Als je nou de faq leest dan weet je dat deze ook op slot gaat! Dit is niet hoe wij slotjes bespreken, stuur de moderator een email als je iets wilt!

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:30
Waar slaat dit nou op ? Misschien net zo fatsoenlijk om eerst even te lezen wat er van je verwacht wordt voor je hier gaat posten ... www.beginnersweb.nl misschien een optie voor je ?

-

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Verwijderd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 07:27:
Moderatortje,

Wat dacht u?

Dat er hier niet al dagen een mannatje in en uit loopt die netwerkje geleverd heeft.... en alleen nog maar als advies heeft W98 opnieuw te installeren.

Wat dacht u?

Dat er niet uitgebreid met verschillende (overigens aanzienlijk betere) zoekfuncties gezocht is.

Wat dacht U?

dat er niet eerder al een zielige search hier gedaan is om er achter te komen dat er heel veel berichten zijn welke speedrouch of 546i bevatten.

Wat dacht u?

Dat er niet al uren in deze post gelezen is en diverse opties geprobeerd zijn.

Wat dacht u?

onbeschoft zonder enige kennis van zake maar even te sluiten.
Als je dat er nou allemaal meteen bij had gezet, was het al een beetje duidelijker geweest.
Net het oude topic gelezen, maar ik zou precies hetzelfde hebben gedaan als ik moderator was geweest. Ten eerste was je topicstart niet te volgen, wat je nu precies wilt is me nog steeds niet duidelijk, en ten tweede:
Als je zo je best had gedaan met searchen etc. voor je je topic opende, heb je vast ook wel de FAQ's etc. gelezen. Dan had je EN geweten dat je openingspost vrij karig was qua informatie, EN had je geweten dat je, als je het niet eens bent met een slotje, de moderator in kwestie gewoon kunt mailen.

Voor wat betreft je topic:
Als je het nu nog eens duidelijk opbouwt, aangeeft wat je al hebt gedaan (in begrijpbare taal, niet hetzelfde verhaaltje als in je eerste topic), krijg je misschien nog wel goede adviezen ook. Ik heb geen idee wat je nou precies wilt, hoe je het voor elkaar wilt krijgen, en wat je er zelf allemaal al voor hebt getest.

• Berik
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-12-2023
De eerste reactie op je oude topic is ook niet voor niets gedaan, er is gewoon geen touw aan vast te knopen.
Dat het niet werkt is ongeveer het enige dat duidelijk is. Helaas waren de glazen bollen weer eens uitverkocht, dus met raden wat het probleem is, komen we ook niet ver.

Verwijderd

Topicstarter
Er is wat beweging maar...

Okey,

Graag zou ik mijn w98 laptops tegelijkertijd adsl kunnen laten gebruiken.
Hiervoor zie eerste post.

Maar helaas de router geeft helemaal geen reactie.

Beide laptops geven geen enkele beweging. De diverze wzzards gebruikt maar die lopen allemaal vast in het stukje waar de pc verbinding zoekt met de speedtouch.
Harde ip adressen ingevoerd geven geen oplossing zelfde probleem.
Een ping actie geeft geen reactie.

Heb al van alles geprobeerd wat ik op verschillende sites ben tegengekomen maar die w98 laptops krijgen geen verbinding met de speedtouch.

Op advies van iemand op IEX plaats ik dus hier en vraag u netjes om suggesties.... en dan i...

Groet.

• Little Bear
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Als het je niet aanstaat, ga dan even op een ander puberen...

Life is simple, make choices, don't look back...

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Heb je geprobeert de drivers van de draadloze netwerkkaart overnieuw te installeren?

Zitten de netwerkkaart en de router op hetzelfde channel?

Heeft ook een computer!

Verwijderd

Topicstarter
Bertus schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 07:58:
Heb je geprobeert de drivers van de draadloze netwerkkaart overnieuw te installeren?

Zitten de netwerkkaart en de router op hetzelfde channel?
Alle drivers er af gehaald.... alle externe verbindingen eraf gehaald....

opnieuw de driver voor de usb\ethernet adapter (LevelOne) erop.
een andere adapter (Eminenet) werd helemaal niet gezien door de W98 laptops.
(een laptop met XP van het mannetje zag die Eminent wel.)

o ja ook nog een kaart in het slot geprobeerd.... zelfde resultaat niets.

geen draadloos maar kabel ... dus geen kanaal?

Dank u voor uw reactie.

PS:kleinne beer

Op IEX worden mensen die niets van beleggen weten iets anders....

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2006 08:12 ]

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Probeer je de router in te stellen via de groene KPN CD? Zo ja, niet doen, probeer je modem eens rechtstreeks te benaderen via zijn webinterface (meestal http://10.0.0.138 ).
Misschien stiekum een firewall draaien, Norton Internet Security of ZoneAlarm ofzo? Die willen met dit soort dingen ook nog wel eens heerlijk in de weg zitten.

Verwijderd

Topicstarter
alle relevante lampjes branden.
4 op de speedtouch
+ 1 op de achterkant bij de connector.
en een op de usb\ethernet adapter.

het moet dus in het protocol zitten.
heb al iets gelezen over dat de DHCP van de speedtouch traag zou zijn maar dacht dat dat oudere versies betreft.

bij de router\modem zit een cd net R5.3.3 erop... mag er van uitgaan dat dat
correspondeert met de firmware in de router... wil wel nog even door het mannetje laten checken (aangezien hij er met zijn XP wel in kan).

Groet

Verwijderd

Topicstarter
BredeP schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 08:14:
Probeer je de router in te stellen via de groene KPN CD? Zo ja, niet doen, probeer je modem eens rechtstreeks te benaderen via zijn webinterface (meestal http://10.0.0.138 ).
Misschien stiekum een firewall draaien, Norton Internet Security of ZoneAlarm ofzo? Die willen met dit soort dingen ook nog wel eens heerlijk in de weg zitten.
gebruik de cd die bij de router zat.
op internet nieuwste versie gedownload.

heb de http:// 10.0.0.138 gedaan alsmede de het adres van de router

ZoneAlarm eraf d gegooid idd geen effect.

dank u zo gaat het zoals ik het van dit medium verwacht had

de W98 pc's krijgen geen verbinding met de router.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2006 08:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
ook nog gedacht dat het misschien de usb\ethernet adapters zouden kunnen zijn. Dus met de XP laptop van het mannetje beiden LevelOne en Eminent.... werkten allebei.
de verdenking gaat dus sterk uit naar W98.

vandaar de laatste suggestie van het mannetje om de W98 opnieuw te installeren.
dit heeft echter nogal wat gevolgen voor mijn werk op de beurs vandaar dat ik dat uitstel totdat het echt niet meer kan.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-04 17:48

Remy

I usually get 100% accuracy

Als je topic dicht gaat, is het niet de bedoeling er zomaar een opnieuw te openen natuurlijk, zie ook Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!

Bovendien heeft het geen zin te posten met opmerkingen als 'moderatortje' en dergelijke: graag collega JSS dus mailen, en niet een nieuw topic openen.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.