MarcyDarcy schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 01:39:
Jep die site bedoelde ik. Jullie hebben beiden gelijk en uiIteraard kun je de meeste reacties daar met een korrel zout nemen; ontevreden ex-werknemer en voila een negatieve beoordeling. Of medewerkers die juist een positief beeld ervan willen scheppen.
Het probleem is dat zoiets erg naar het negatieve neigt. Zoals ik een site als kieskeurig.nl teveel naar het positieve vindt neigen. Mensen hebben 1000 euro betaald voor hun goodie en willen graag vertellen hoe blij ze zijn. Maar bij elk bedrijf is wel wat aan de hand (denk ik) en ik vind het vrij typerend hoe ver mensen dan gaan in het afzeiken op een dergelijke site. Je kunt het er niet leuk hebben gevonden, je kunt beroerd op straat gegooid zijn.. maar het verhaal wat je dan op een dergelijke site leest is zo eenzijdig dat je er gewoon echt niets mee kan, kortom nut 0,0. Was anders geweest als er veel meer reacties per bedrijf waren, dan had je wellicht een wat beter plaatje gehad van het hoe en wat binnen een bedrijf. Zoals het er nu bij ligt gaat het in ieder geval nergens over. Ik kan me best voorstellen dat er bij sommige ex medewerkers frustratie is over de manier waarop ze behandeld zijn, maar goed, dat komt overal voor. Wat je er niet uit haalt is de sfeer/bedrijfscultuur en voor mijn gevoel is het, hoewel ook niet objectief, het nuttiger zoiets gewoon te vragen tijdens een sollicitatie.