Mijn geliefde xfce4 is gisteravond raar gaan doen: ik heb meerdere configuratiewijzigingen doorgevoerd (maakt lastig te achterhalen waar het fout ging):
• xorg.conf zodanig aangepast dat mijn scrollwiel eindelijk werkt
Option "ZAxisMapping" van "6 7" in "4 5" veranderd
• via xfce Settings menu CUPS ingesteld voor het printen (ipv None)
• firefox als webbrowser ingestel in de xfce panel
Mogelijk nog een paar andere dingen, niets waarbij ik een link kan verzinnen met de symptomen:
• hoewel ik een gradient en een plaatje als background ingesteld heb, krijg ik een standaard xwm/xdm(?) herringbone zw/w pattern
• met rechtermuisklik is geen menu te voorschijn te halen. Het probleem ligt niet bij muis/xorg, aangezien binnen applicatievensters rechterklik wel naar behoren werkt.
Specs:
AXP 1800+, 768MB RAM, nForce2 mobo, GeForce4-4200Ti AGP (dual head)
Software:
Gentoo 2005.1, xorg-x11-6.8.2-r6, xfce4.2.2
Verder vooral GTK+-georienteerde SW
Opvallend detail:
Probleem bestaat alleen in mijn profiel, die van een andere user heeft er onder xfce4 geen last van. Ik ga er dus vanuit dat het niet aan de system-wide config files als rc.conf, xorg.conf, xdm-config etc ligt, maar aan iets in de settings van mijn homedir. Maar wat...?
in /home/dion_d/.config staan de volgende dirs:
xfce4
xfce4-session
De bestanden in xfce4-session (xfce4-session.rc) zijn identiek (met diff bepaald) aan die van andere user, dus moet het aan iets in xfce4 liggen. Daar heb ik een stuk meer zooi dan andere user, maar wat er is *lijkt* overeen te komen.
Iemand een idee waar ik zou kunnen kijken of wat ik over het hoofd zie
Edit:
Hier iets vergelijkbaars, geen oplossing genoemd: achtergrond xfce4 pas zichtbaar na starten nautilus
Edit2:
Lijkt me niet gerelateerd, maar ik heb een gdm probleem, als ik gdmsetup draai krijg ik dit:
• xorg.conf zodanig aangepast dat mijn scrollwiel eindelijk werkt
Option "ZAxisMapping" van "6 7" in "4 5" veranderd
• via xfce Settings menu CUPS ingesteld voor het printen (ipv None)
• firefox als webbrowser ingestel in de xfce panel
Mogelijk nog een paar andere dingen, niets waarbij ik een link kan verzinnen met de symptomen:
• hoewel ik een gradient en een plaatje als background ingesteld heb, krijg ik een standaard xwm/xdm(?) herringbone zw/w pattern
• met rechtermuisklik is geen menu te voorschijn te halen. Het probleem ligt niet bij muis/xorg, aangezien binnen applicatievensters rechterklik wel naar behoren werkt.
Specs:
AXP 1800+, 768MB RAM, nForce2 mobo, GeForce4-4200Ti AGP (dual head)
Software:
Gentoo 2005.1, xorg-x11-6.8.2-r6, xfce4.2.2
Verder vooral GTK+-georienteerde SW
Opvallend detail:
Probleem bestaat alleen in mijn profiel, die van een andere user heeft er onder xfce4 geen last van. Ik ga er dus vanuit dat het niet aan de system-wide config files als rc.conf, xorg.conf, xdm-config etc ligt, maar aan iets in de settings van mijn homedir. Maar wat...?
in /home/dion_d/.config staan de volgende dirs:
xfce4
xfce4-session
De bestanden in xfce4-session (xfce4-session.rc) zijn identiek (met diff bepaald) aan die van andere user, dus moet het aan iets in xfce4 liggen. Daar heb ik een stuk meer zooi dan andere user, maar wat er is *lijkt* overeen te komen.
Iemand een idee waar ik zou kunnen kijken of wat ik over het hoofd zie
Edit:
Hier iets vergelijkbaars, geen oplossing genoemd: achtergrond xfce4 pas zichtbaar na starten nautilus
Edit2:
Lijkt me niet gerelateerd, maar ik heb een gdm probleem, als ik gdmsetup draai krijg ik dit:
code:
-is mijn vermoeden dat het ongerelateerd is terecht?
1
2
3
| (gdmsetup:11908): GnomeUI-WARNING **: While connecting to session manager: Authentication Rejected, reason : None of the authentication protocols specified are supported and host-based authentication failed. Could not access GDM configuration file. |
[ Voor 15% gewijzigd door dion_b op 07-03-2006 00:01 ]
Oslik blyat! Oslik!