Wat is er stuk aan de kaart dan? Dat is ten eerste al iets waar de fabrikant naar kijkt. Verkeerd gebruik door de gebruiker haal je er zo uit. Zelfde als met koelers vervangen, stond hier ook pas nog een topic over. Als je een stuk of 1000-1500 kaarten in de week door je handen krijgt, krijg je daar wel ervaring mee
Zonder bon maak je sowieso weinig kans, dat zal inderdaad ook wel per leverancier of winkel verschillen. Winkels accepteren geen kaarten zonder aankoopbewijs. En wanneer je het direct bij de fabrikant gaat proberen moet je een goed verhaal hebben waarom je niet naar je winkel gaat. Als je niet kunt aantonen dat die bijvoorbeeld failliet is en je de kaart daar gekocht hebt, heb je geen voet om op te staan.
Ik heb zelf ook al een aantal eindgebruikers "de deur moeten wijzen" in mijn periode bij Club3D als RMA medewerker. Simpelweg omdat er genoeg mensen zoals jij zijn die misbruik er van maken. Het is bij de fabrikant vaak bekend welke bedrijven er failliet zijn gegaan of overgenomen zijn etc.
Wat staat er voor itemcode dan op je serienummer?

Aan dit uiterlijk kan ik niet zien van welke fabrikant de kaart is, hij is gewoon gemaakt volgens het reference ontwerp van nVidia zoals heel veel fabrikanten doen. Daarom is het vaak ook onzin dat bepaalde merken minder zijn met hun grafische kaarten, terwijl ze dezelfde boards en geheugen gebruiken als een grote leverancier zoals ASUS of Sapphire in het geval van ATi.
[
Voor 33% gewijzigd door
J0YR1D3R op 07-03-2006 12:16
]