CD-rom speler verdwenen

Pagina: 1
Acties:

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05-2025

Verbal Kint

The man with the plan

Topicstarter
Op de compu van mijn vader (W95, p233mmx, asus txp4-x) is de CD-rom speler compleet verdwenen; hij is niet meer te vinden in de verkenner en ook niet bij apparaatbeheer. Apparaatbeheer geeft wel een uitroepteken bij de ide-controller ("apparaat werkt niet goed of verkeerde driver geladen"). In de veilige modus zijn er geen uitroeptekens en is er wel een cdrom speler bij apparaatbeheer, maar nog steeds niets in de verkenner.
Voordat ik me er mee ging bemoeien was het ding overigens helemaal verdwenen (bij het opstarten geen melding "found CD-rom"), dat is inmiddels verholpen door de kabels te controleren.

Nu blijf ik dus nog zitten met het probleem dat windows hem gewoon niet ziet, heeft iemand van jullie een idee?

Great minds think alike!

Verwijderd

Er zit wel een cd rom speler in je systeem? >:)

• Verbal Kint

Verbal Kint

The man with the plan

Topicstarter
Na gedegen onderzoek door diverse partijen is gebleken dat er wel degelijk eentje inzit. (ik twijfelde eerst nog maar de bekerhouder bleek geen bekerhouder te zijn)! ;)

Great minds think alike!

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hmm, je ziet um dus wel in je bios.. Je kan de driver opnieuw installeren van je ide controller en anders moet je eens opzoek gaan naar mogelijke irq/dma/address-conflicten

Verwijderd

Humor @ 465GT :)

Is het geen conflict? heb je alles er al uitgehaald en enkel je cdrom getest, is de jumper er niet afgevallen, zit de stroom er wel in... etc

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04:58

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Aangezien je met Windows 95 zit moet je eventjes kijken welke chipset je MoBo heeft en daar de drivers voor downloaden voor windows 95. Daarna zal je zien dat je ceedeerom spelert weer 100% aanzewig is..

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Verbal Kint

Verbal Kint

The man with the plan

Topicstarter
Driver van IDE-controller installeren leek mij ook een idee, alleen ik heb geen idee welke ik moet nemen (uit de lijst van windows). In de handleiding van het MB staat niet wat voor controller het is, en bij Asus.com kan ik het ook niet vinden.

Jumper er af gevallen? (wat heeft dat precies voor invloed?)

Great minds think alike!

Verwijderd

Heet dat ding niet gewoon aspi.sys en moet die niet geladen worden ?? FF een win98 bootdisk in je a: en dan opstarten MET cd-rom ondersteuning. De aspi.sys die dan op je virtuele schijf staat naar je c: kopieëren. Weet alleen niet precies waar die moet staan, Root, c:\windows\, c:\windows\system, ??

Maar zo moet 't wel kunnen. 8-)

• Verbal Kint

Verbal Kint

The man with the plan

Topicstarter
Het lijkt dus een virus te zijn :(, zie http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/110048 Hoe krijg ik dat er weer uit?

Great minds think alike!

Verwijderd

Op dinsdag 23 januari 2001 11:17 schreef 456GT het volgende:
Het lijkt dus een virus te zijn :(, zie http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/110048 Hoe krijg ik dat er weer uit?
Wel eens van een virusscanner gehoord? :?

Verwijderd

Op dinsdag 23 januari 2001 13:09 schreef R3dBaron het volgende:

[..]
Wel eens van een virusscanner gehoord? :?
Die hebben de neiging niet echt goed te werken als het virus er al op zit (en je daarna pas scanner/anti-virus) installeert :P

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Dus bij een vriend/kennis zonder het virus ff een Mcafee/Norton Antivirus rescue discjes maken...
Uiteraard de dingetjes readonly maken, je veegt het virus er dan zo mee af....

Verwijderd

hai die hai,

een oud en bekend probleem onder die oude win95 en 98 systemen; geen cd-rom meer!

oplossing erg simpel: met linker shift ingedrukt houden rechts klikken op autoexec.bat en config.sys kiezen voor bewerken/openen met notepad alles selecteren en verwijderen.
opnieuw opstarten en verrassing!!! cd-rom weer terug (let wel geen cd-rom onder dos!!)

8-)

Verwijderd

minder de hans kazan uitspoke grinz :)

Verwijderd

Op dinsdag 23 januari 2001 10:56 schreef 456GT het volgende:
Jumper er af gevallen? (wat heeft dat precies voor invloed?)
Das zo`n bruggetje achter in je cdrom speler, die aangeeft of ie prim sec standalone etc is. Als die er niet meer inzit, ziet ie em wel in de bios maar werkt ie niet in windhoos...
Pagina: 1