Western Digital 40gig schijf niet goed herkend

Pagina: 1
Acties:

• nielsgeode
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:12
Na de 20gig die net overleden was heb ik nu een 40gig die dan maar voor die 20 in de plaats moet :Y)

Kheb m aangesloten, geboot vanaf cd en met drive image windows erop gezet, ik kan m prima benaderen als ik van cd boot maar hij weigert om zelf van de schijf te booten. Het enige wat ie produceert is een blinkende cursor :/

Het is de enige schijf en ook als master ingesteld (door de jumper helemaal weg te laten)
Iemand ideeen?

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-02 21:50

EXX

EXtended eXchange

Bootpartitie active zetten? Eigenlijk zou Drive Image dat allemaal moeten regelen.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• Erik1
  • Niet online
Als je een partitie terug zet met drive image achtige dingen doet ie volgens mij niks met het MBR, misschien eens proberen met een windows cd te booten en fixmbr uit te voeren?

• nielsgeode
Kheb eerst s alleen een fat partitie met dos gemaakt
en al fdisk /mbr en sys a: c: gedaan
en dat helpt niet

• EXX
  • Laatst online: 28-02 21:50

EXX

EXtended eXchange

De DOS partitie eens formatteren met format /s.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• nielsgeode
Dat werkt wel :)
Ik had met drive image op een andere pc een image gemaakt van een dos partitie en die op deze schijf teruggezet. Dat zou toch ook moeten werken :?

• nielsgeode
Het schiet nog niet op :(

Als ie leeg is dan zie ik een lege schijf met partition magic
Maak ik er 1 of meerdere primary partions op (met partition magic!) dan zie ik die gewoon

Zodra ik er een extended partitie op maak (ook al is die leeg) dan krijg ik bij de volgende keer opstarten van partition magic een Partition table error #110 en is de hele harde schijf in 1 grote gele 'partitie' verandert.

Kheb gezocht op inernet maar ik kom niet verder als alles backuppen, wissen en opnieuw partitioneren maar dat heb ik al 3x gedaan en het probleem blijft
Pagina: 1