Toon posts:

[FF] Fout in marquee of mijn code?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een nieuwspagina voor mezelf te maken, omdat ik iedere keer heel internet af moet zoeken naar oa nieuws. Ik heb een simpele marquee code die opzich goed werkt (groene balk), maar zodra ik er een XML functie overheen leg zodat hij daar het nieuws uit moet halen dan reset hij op een of andere manier altijd halverwegen de marquee. Je kan het verschil mooi zien adhv de witte + groene marquee.

Ik ben al een tijd aan het debuggen, ik weet in ieder geval zeker dat het niet door de aanroep van een javascript functie komt die voor de Bar gemaakt is. Waar de fout wel in zit daar ben ik na 3 dagen debuggen / zoeken op internet nog niet achter.
Nee let niet op de ranzige XML / JS / etc, dat komt nog, eerst zorgen dat dit werkt.

edit:

Ik heb even een logvenstertje gemaakt zodat ik echt 100% zeker wist dat er geen andere HTML code draait waardoor de bar op z'n bek gaat. Adhv dit kan ik nou met zekerheid zeggen dat het niet aan een draaiend scriptje ligt, hij doet nl niets met javascript op het moment van de "bug", zover ik kan zien tenminste ;)

Binnen Microsoft Internet Explorer (6.0) heb ik trouwens nergens last van, dit is echt iets voor Mozilla Firefox 1.5.0.1.

Je kan de testsite hier vinden: http://the.pla.ce2.be/dev_ntest01/

De vraag is dus: Waardoor verspringt de (witte) marquee binnen Firefox terug naar het begin zonder de marquee eerst af te lopen?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2006 00:40 ]

• Vecodo
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-01 10:09
1.0.6 FF Werkt hij perfect in hier !

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-04 16:23

André

Analytics dude

Ik vermoedt dat het een verkeerde implementatie van de marquee tag is in FF. Als ik gewoon simpel met JS de innerHTML van de ene naar de andere verplaats werkt de onderste ook anders.

Maar marquee is ook aardig deprecated, ik zou zoeken naar een fatsoenlijk DHTML script waar je volledige controle over je marquee hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik vermoedt dat het een verkeerde implementatie van de marquee tag is in FF. Als ik gewoon simpel met JS de innerHTML van de ene naar de andere verplaats werkt de onderste ook anders.
Ah erg fijn dat het dus niet aan mij ligt, ik schrok al :+
Maar marquee is ook aardig deprecated, ik zou zoeken naar een fatsoenlijk DHTML script waar je volledige controle over je marquee hebt.
Ja dat snap ik, nou ik zeker weet dat het aan FF ligt ga ik een DHTML versie gebruiken, daar maak ik wel een mooie JS voor. Ik wou eigenlijk eerst even kijken hoe het er uit kwam te zien voordat ik overschakelde naar een DHTML versie (en daar energie in zou steken).

Verder weet ik donders goed dat marquee deprecated is, maar vind het wel slecht van FF dat het gewoon zo "braq" om gaat met de innerHTML icm een marquee, dat zou niet mogen kunnen. Gezien er toch veel mensen (onterecht) gebruik maken van een marquee vind ik dat het wel moet blijven werken, ook al is het depricated.