GoldenSample schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 17:43:
[...]
weet ik alleen zie dat ik vergeten te melden ben dat het overal wel zo is...
op WO niveau is dat toch veel minder?
[...]
bijna elke opendag is leuk (mits in globaal in je intresse gebied) omdat dat toch altijd wat oppervlakkig is en de leukste punten er geshowed worden

(beroepsonderwijs is commeciel geworden helaas... wat dat nog wel versterkt heeft)
Op WO is dat inderdaad veel minder. Ik heb net een half jaar WO achter de rug als schakeljaar en heb begrepen dat je eigenlijk zelden met meerdere mensen moet werken.
Overigens is het groepswerk wel nuttig, je zal snel merken dat het zelden soepel gaat, maar ik kan je inmiddels vertellen dat dat in het bedrijfsleven nog veel minder soepel gaat(als ze er zelf geen directe baat bij hebben tenminste).
Het tweede punt is ook zeer waar, ze vertellen je enkel de leuke dingen. Wat je in handen moet zien te krijgen is een studiegids voor intern gebruik. Hierin staan alle vakken beschreven, wanneer je ze krijgt en wat ze inhouden(samen met het aantal EC, de boeken en nog meer van dat soort dingen). Dit geeft een zeer goed beeld wat betreft de inhoud en de organisatie.
Wees maar niet bang om papier te verspillen, een foute studiekeus kost veeeeeel meer.