Mijn ADSL verbinding (Planet Internet) valt de laatste tijd geregeld korte tijd weg. Bij geregeld moet je denken aan 2 à 3 keer per dag. Zo'n periode duurt dan maar een seconde of 10-20, maar zorgt wel dat al het verkeer wordt afgebroken.
Als ik tijdens zo'n storing na het modem surf (10.0.0.138) zie ik bij DSL status een rood kruis staan, waar dit normaal een groen vinkje moet zijn. Ook het fysieke DSL lampje op het modem brandt dan niet.
De verbinding herstelt zich automatisch weer na een paar seconden, ik hoef het modem niet te resetten.
Voor dat ik de helpdesk van Planet ga bellen wil ik graag weten wat jullie hiervan denken.
In mijn ogen zijn er een paar mogelijkheden:
1) het modem heeft zijn langste tijd gehad
2) Planet Internet is de oorzaak
3) de nummercentrale is de oorzaak
4) de bekabeling dichter bij huis deugt niet (meer)
Waar zou het nog meer aan kunnen liggen? Misschien iets dat ik over het hoofd zie?
Als ik tijdens zo'n storing na het modem surf (10.0.0.138) zie ik bij DSL status een rood kruis staan, waar dit normaal een groen vinkje moet zijn. Ook het fysieke DSL lampje op het modem brandt dan niet.
De verbinding herstelt zich automatisch weer na een paar seconden, ik hoef het modem niet te resetten.
Voor dat ik de helpdesk van Planet ga bellen wil ik graag weten wat jullie hiervan denken.
In mijn ogen zijn er een paar mogelijkheden:
1) het modem heeft zijn langste tijd gehad
2) Planet Internet is de oorzaak
3) de nummercentrale is de oorzaak
4) de bekabeling dichter bij huis deugt niet (meer)
Waar zou het nog meer aan kunnen liggen? Misschien iets dat ik over het hoofd zie?