Toon posts:

Creative SoundBlaster Audigy2 ZS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag, misschien wil ik een andere geluidskaart.
Nu heb ik gewoon een onboard geluidskaart met een sony versterker (SPDIF aangesloten) dat klinkt al goed.
Nu is mijn vraag, wat hoor je nu voor verschil als je een dure geluidskaart erin doet? Omdat onboard ook al goed klinkt?

Weet iemand hier een antwoord op???

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:15

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Ik denk dat niemand je daar een antwoord op kan geven. Er zijn mensen die het verschil horen, anderen niet. Ik hoor bijvoorbeeld ook het verschil niet tussen een Creative Audigy en een onboard Realtek kaartje. Je zou het eigenlijk eens uit moeten proberen om erachter te komen. Misschien dat je van iemand zo'n kaart kan lenen of zo?

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat is jamer dat daar geen antwoord op is.
Ben een muziekliefhebber, en hou van goed geluid.

• dieter87
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-07-2023
Paddixx schreef op maandag 06 maart 2006 @ 21:35:
Ik denk dat niemand je daar een antwoord op kan geven. Er zijn mensen die het verschil horen, anderen niet. Ik hoor bijvoorbeeld ook het verschil niet tussen een Creative Audigy en een onboard Realtek kaartje. Je zou het eigenlijk eens uit moeten proberen om erachter te komen. Misschien dat je van iemand zo'n kaart kan lenen of zo?
Als je het geluid van een onboard kaartje vergelijkt met het geluid van een audigy 4 of Xi-Fi, dan kan menig persoon het verschil wel duidelijk aangeven.
Maar hoe het zit met de geluidskwaliteit als je er nog iets achter hangt, weet ik niet!!!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, er hang natuurlijk ook een goeie versterker aan, dus daarom wist ik niet of je dat verschil zou gaan merken, omdat dit ook al mooi zuiver klinkt enz.

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

frankknopers

Goud is geen geld

Het is zeer waarschijnlijk dat een losse PCI geluidskaart van een bekend merk beter geluid geeft dan onboard oplossing (muv de Soundstorm op de oude nForce) omdat je minder last hebt van ruis en storing en omdat er vaak betere chips en condensatoren op zitten.

Het is wel zo dat elke fabrikant zich richt op een andere doelgroep. Creative geluidskaarten van de X-Fi en de Audigy serie zijn voornamelijk gericht op gamers. Ze bieden goede ondersteuning voor surroundopstellingen en ze zijn vaak voorzien van geavanceerde EAX geluidseffecten die gebruikt worden in moderne computerspellen.

Als het jou puur om muziek gaat, of als je de geluidskaart wilt koppelen aan een stereotoren, dan zijn er wel betere alternatieven zoals terratec.

Het is dus maar net wat je wilt. Ik heb zelf al 2 jaar ervaring met de Audigy 2 ZS en dat is een prettige kaart met goede software, met deze zul je geen miskoop doen.

[ Voor 6% gewijzigd door frankknopers op 06-03-2006 21:47 ]

Goud is geen geld

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb ook nog een Terratec Aurion 7.1 liggen

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

De Audigy 2 is al een behoorlijke tijd geleden end of life verklaard en word evenlang niet meer gemaakt. Ook driver support is officieel gestopt hoewel de laatste drivers (na de end of life verklaring) ook nog voor de audigy 2 zijn te gebruiken.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• hoeretoeter
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-01 21:01
Mijn ervaring met de nieuwe geluidskaarten is dat er vooral nieuwe features bijkomen.

Ik ben eigelijk altijd bij creative gebleven omdat deze me tot heden goed bevallen zijn.

zelf de 4.1 van creative gehad gevolgd door de soundblaster live daarna een audigy en nu zit ik met de nieuwste x-fi.

kwa geluid altijd erg goed gebleven moet ik zeggen (via sennheiser koptelefoon hd555).
natuurlijk komt er een heel scala aan instellingsmogelijkheden bij die je kunt gebruiken. zelf moet ik zeggen dat tot de x-fi kaart ik hiervan zelden gebruik heb gemaakt. (een complete equaliser en nog meer dergelijke zaken)

Voor het gamen op zich vind ik het gebruik van EAX erg aardig. natuurlijk ben ik er nu erg aan gewend, maar ik ben er ook erg aan gehecht. voordeel van een externe kaart is dat deze zelf ook rekenkracht leveren kan voor geluidsvorming. Hiermee kan de cpu lekker met andere dingetje bezig zijn. Vooral de nieuwe x-fi is hierin erg goed.
deze kaart heeft ook leuke instellingen waarvan ik vind dat het geluid er zowaar mooier van wordt, zoals de 24 bits crystalizer. Ook het gebruik van cmss 3-d geeft een te gek beeld van surround geluid tijdens gebruik met de koptelefoon.

Voor de rest is het natuurlijk van belang hoe veel je uit wilt geven. Het nare met alle techniek is dat er een soort trechter effect optreed. een systeem is zo goed als het slechtste onderdeel. kortom een dure geluidskaart met een bagger koptelefoon is nog steeds niet (en andersom ook).

Voor gebruik in films en games zijn de instellingsmogelijkheden van externe kaarten best uitgebreid en wellicht een toegevoegde waarde. Of je het ook hoort? Is ok zeer afhankelijk van de rest van je setup.

Rechtvaardigheid betekent niet dat we allemaal hetzelfde zijn.

Verwijderd

Ik hoor heel erg duidelijk verschil tussen men onboard laptop geluidskaart (met spidf) en men presonus firepod,
onboard is het geluid gewoon niet duidelijk klinkt niet lekker en via men presonus is het heel soepel gedetailleerd hoog geen ruis, betere stereosprijding. echt wereld van verschil kwa kwaliteit. ik luister het ook op men studio monitoren en ben heel kritish.
Pagina: 1