Toon posts:

Hyperglides

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb van het weekend (bij netgamez) een corepad magna en een setje hyperglides gekocht. Omdat ik daar niet aan de gang wilde gaan met dat alcohol doekje and stuff, heb ik het daar gewoon zonder hyperglides gedaan en alles ging goed. Eenmaal thuis aangekomen heb ik de hyperglides erop gezet, en ik ben niet erg te spreken over het resultaat. Hij is wel enorm snel geworden door die hyperglides, maar enorm onaccuraat, als ik gewoon in windows zit en ik beweeg de muis omhoog gaat hij gewoon een stukje opzij of tript ie gewoon helemaal. In games is het helemaal niet te doen aangezien de crosshair overal heen gaat. Met een andere muismat (everglide) heb ik dit niet.

Weet iemand misschien wat ik hier aan kan doen? is een mx518 + hyperglides + corepad magna geen goede combinatie? of is dit gewoon een raar geval?

Verwijderd

Hij zou het opzich moeten doen lijkt me, maar je kan eventueel kijken of je voetjes niet op gelijke hoogte zitten. Bij Steelpad was dit met de logitech muizen namelijk het probleem waarom ze niet goed werkten (laser is dan vanwege de gliders verkeerd uitgelijnd en kan minder goed tracken). Werkt dat niet, tja, dan zit er niets anders op dan of andere muis te kopen of geen glider eronder te stoppen..

Moet overigens wel zeggen dat ik met diezelfde muis echt geen problemen heb met een Steelpad of een Icemat, dus lijkt me dat hij het gewoon moet doen..

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-02 10:18
Verwijderd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 13:52:
[...]Werkt dat niet, tja, dan zit er niets anders op dan of andere muis te kopen of geen glider eronder te stoppen..[...]
Of een andere muismat ;)

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 64GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Verwijderd

True, die prijzen verschillen nauwelijks tegenwoordig.. :P

• Hieronymus
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
(laser is dan vanwege de gliders verkeerd uitgelijnd en kan minder goed tracken).
Volgens mij had de mx518 toch echt geen laser ;)

Hoe oud is je mx518?

So now, less than five years later, you can go up on a steep hill in Las Vegas and look West, and with the right kind of eyes you can almost see the high-water mark — that place where the wave finally broke and rolled back.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

--- Verkeerde topic.. Negeer dit ---

[ Voor 86% gewijzigd door Janoz op 07-03-2006 15:12 ]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:42
the_joen schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 15:08:
[...]

Hoe oud is je mx518?
Klopt, de MX518 is een optische muis een geen laser. De reden dat de muis beweegt heeft te maken met de ondergrond. Mijn muis staan namelijk op een houtenbureau, maar door de laag lak "denkt" hij soms dat hij beweegt door reflecties die kennelijk door de laklaag worden gereflecteerd

Verwijderd

the_joen schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 15:08:
[...]

Hoe oud is je mx518?
D'oh.. ;) Jij je zin, de optical laser is dan verkeerd uitgelijnd..

Maar uiteraard ligt het aan de ondergrond, alleen moet deze muis een hoop ondergronden kunnen hebben. Ik kan me niet voorstellen dat jouw houten bureau sterker reflecteert dan een Icemat / Steelpad, dus ligt het niet alleen maar aan reflecties (een matte ondergrond helpt overigens wel, maar we hebben het over een goede muis..). Dus nogmaals, check of hij nog steeds recht op zijn voetjes staat..

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Verwijderd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 18:37:
[...]

D'oh.. ;) Jij je zin, de optical laser is dan verkeerd uitgelijnd..

Maar uiteraard ligt het aan de ondergrond, alleen moet deze muis een hoop ondergronden kunnen hebben. Ik kan me niet voorstellen dat jouw houten bureau sterker reflecteert dan een Icemat / Steelpad, dus ligt het niet alleen maar aan reflecties (een matte ondergrond helpt overigens wel, maar we hebben het over een goede muis..). Dus nogmaals, check of hij nog steeds recht op zijn voetjes staat..
Er zit echt geen laser in een mx518 hoor, das naar mijn weten gewoon een cmos sensor.

Life is not about specs, it is about joy!

Verwijderd

Is je muis nu hoger van het oppervlak komen te liggen ?
Zoja kan het hieraan liggen.

Ik heb ook hyperglides gehad voor mijn ouwe razer diamondback. Er stond bij dat je ze over je ouwde muisvoetjes heen kon doen. OF eerst de ouwde verwijderen en ze er dan onderplakken.

Bij het eerste geval deed mijn muis het ook niet meer goed. (teveel afstand doordat ik de 2 muisvoetjes overelkaar had geplakt.) Kijk dus even of deze voetjes niet veel hoger zijn. (of dat je ze mss ook overelkaar hebt geplakt.)

Verwijderd

Klinkt als een trackingprobleem. Goedkope optische muizen hebben inderdaad vaak last van verschieten', dwz. bij beweging zitten ze ineens in een hoek van het scherm. Een ander probleem is zgn. drifting, maar dat kan zelfs bij de beste muizen voorkomen. Dat komt dan doordat het brandpunt van de CCD-sensor (of de laser) precies op een plek is gericht die hem van streek brengt, zodat hij niet goed bepalen of hij stilstaat of beweegt. Iedereen met een optische muis kent dat wel.

Enfin, daar heb jij geen last van, maar het klinkt hier wel alsof de tracking slecht is, dus ik stel dezelfde vraag als anderen: is hij door die sliders veel hoger komen te liggen? En wat voor oppervlak heeft die mat eigenlijk? Het kan zijn dat de vergrote afstand tussen oppervlak en sensor, in combinatie met een net niet lekker oppervlak hiertoe leidt.

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02 15:57
Verwijderd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 18:48:
Is je muis nu hoger van het oppervlak komen te liggen ?
Zoja kan het hieraan liggen.

Ik heb ook hyperglides gehad voor mijn ouwe razer diamondback. Er stond bij dat je ze over je ouwde muisvoetjes heen kon doen. OF eerst de ouwde verwijderen en ze er dan onderplakken.

Bij het eerste geval deed mijn muis het ook niet meer goed. (teveel afstand doordat ik de 2 muisvoetjes overelkaar had geplakt.) Kijk dus even of deze voetjes niet veel hoger zijn. (of dat je ze mss ook overelkaar hebt geplakt.)
Dit klopt. Ik maak ook gebruik van hyperglides, toen ik ze destijds voor het eerst gebruikte op mijn mx500 heb ik ze ook over de oude voetjes gedaan, met slecht reageren van de muis tot gevolg. Daarna heb ik de voetjes (ook de oude dus) onder de muis vandaan gehaald met een mesje, en vervolgens de hyperglides op de muis gezet. Dit werkte een stuk beter. Ik ben nu eerst even de default glides onder mn mx518 wegslijten ;)

Ik maak gebruik van een Icemat 2nd edition afternight black overigens.

[ Voor 5% gewijzigd door geez op 07-03-2006 19:38 ]

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-02 16:22

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

voorzover ik weet is de combinatie harde muismat niet echt ideaal met hyperglides.
daarom werken ze wel goed met je everglide (titan?)

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Pagina: 1