Ik heb nu twee van die CPU Coolers van spire. De Spire ORB en een MA325-nogwat. Het valt me op dat ze na een maand, als herrie maken bij het aanzetten van de PC. Na een tijdje gaat het wel weg, maar toch. Zijn er meer mensen die hier last van hebben, of moet ik de moeite nemen om ze er af te slopen en om te ruilen.
Tja, ik ken het probleem:(
MAAR, als je goed oplet bij die Sprie orb, dan zal je zien dat de drie voedings-draadjes(jaa, die rooie, zwarte en gele|:() tegen het draaiende gedeelte van de fan aan komen EN zo dus herrie veroorzaken:(.
Oplossing:
Neem wat dikke plakkerige lijm troep en maak die draadjes even goed vast.
goedluck
PowerPee
MAAR, als je goed oplet bij die Sprie orb, dan zal je zien dat de drie voedings-draadjes(jaa, die rooie, zwarte en gele|:() tegen het draaiende gedeelte van de fan aan komen EN zo dus herrie veroorzaken:(.
Oplossing:
goedluck
PowerPee
Nou dat is het dus niet, want hij doet het alleen in het begin, en ook alleen als ie een tijdje uit is geweest.
mwa, dan zal ik gewoon terug gaan naar waar je ze gekocht hebt en hem daar ff aansluiten in een volle winkel:9
Verwijderd
Ik heb de Spire 5D21B3, en ik moet zeggen dat ik er geen last van heb, maar aan de andere kant staat m'n PC ook bijna nooit uit.
En klopt dat ook echt? 28dB vind ik nog wel te overleven. Zijn er nog stillere fans voor op een alpha koeler?
Een fan die een schril geluid maakt bij het aanzetten is langzaam aan het overlijden (lagers lopen niet meer soepel). Als je 'm uit elkaar kunt krijgen kan je het lagerasje met wat olie smeren, dan doet 'ie het wel weer een poosje goed.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Hmm? de Spire is de enige van de 3 koelers die ik heb die NIET dat geratel de eerste minuten geeft as ie net aanstaat.... en hij is superstil en houdt de CPU op max. 34 graden (duron660 @ 1,425 volt)
Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ
Silverado
heeft 2 standen stil, en extra stil
en koelt minstens evengoed als een delta HP of Winfop.
en koelt minstens evengoed als een delta HP of Winfop.
Geen inspiratie
Ik heb precies hetzelfde probleem, eerste paar minuten raar geluid, en loopt ie heel erg varierend, hoor je hem gewoon sneller en langzamer gaan.
MAar goed, daarna doet ie het weer.
MAar goed, daarna doet ie het weer.
Verwijderd
Ik vindt het wel raar DD. Ik heb wel sommige andere mensen zien posten met gemopper over de herrie van Spire koelrs, maar dat was zeer sporadisch. Hoe lang heb je ze in gebruik gehad?
Misschien draaien ze met een hoge temp. Als ze dat te langs doen (60 graden en zo) droogt het smeervet op en gaan ze herrie maken. Is wel slecht vet dan ...
Het gekke is dat ik dat probleem alleen ken bij fans die geen kogellager hebben (sleeve ipv ballbearing, maar al die Spires zijn ballbearing),
en in een omgeving met veel stof (lees mijn kamer in her verleden
)
Als je ze net hebt zou ik er mee terug gaan, ze zijn normaal echt erg stil ...
Misschien draaien ze met een hoge temp. Als ze dat te langs doen (60 graden en zo) droogt het smeervet op en gaan ze herrie maken. Is wel slecht vet dan ...
Het gekke is dat ik dat probleem alleen ken bij fans die geen kogellager hebben (sleeve ipv ballbearing, maar al die Spires zijn ballbearing),
en in een omgeving met veel stof (lees mijn kamer in her verleden
Als je ze net hebt zou ik er mee terug gaan, ze zijn normaal echt erg stil ...
Pagina: 1