Toon posts:

[XP] Installeren zonder floppydrive

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vervelend probleem. Mijn laptop (Dell Inspiron 5160, zonder floppydrive) wil ik opnieuw installeren. Booten van de CD-ROM lukt niet, waarom weet ik ook niet. Een opstartdiskette in is dit geval geen optie want ik heb geen floppydrive. Ik heb overigens op een andere PC ook geen floppydrive. Mijn vraag is dus wat ik moet doen als mijn laptop niet boot van CD-ROM en geen er geen floppydrive aanwezig is als ik winxp opnieuw wil installeren.

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Een nieuwe Windows CD branden, of een USB floppydrive van iemand lenen, of booten vanaf een USB stick. Je laptop moet natuurlijk wel de mogelijkheid hebben om van ISB te booten, maar dat hebben de meeste computers wel.

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:16
:? en in de bios :? kan je daar je opstartvolgorde niet instellen dan :? Als je een legale winXP cd hebt dan boot ie automatisch!

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06-2025

JvW

On my way home...

Misschien te voor de hand liggend:
Heb je (met F2) in het bios aangewezen dat er opgestart dient te worden vanaf de CD-rom?
In dat geval zou een goede windows cd-rom het toch echt wel moeten doen.

Edit: typo

[ Voor 5% gewijzigd door JvW op 06-03-2006 21:29 ]

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:14

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Je kan de bootvolgorde waarschijnlijk wel instellen in de bios van je laptop. Dan moet je even op F2 of op Del drukken als je je laptop aan zet. Het zou ook nog een andere toets kunnen zijn, dus pin me er niet op vast.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.

Ik ben idd vergeten te melden dat de opstartvolgorde in het BIOS goed staat.

Booten van USB stick zou in principe wel moeten lukken. Alleen zou ik dan de opstartbestanden op de USB stick moeten zetten. Het bestand (XP bootdisk) van de MS site kan het alleen naar A:/ sturen, dus daar houdt het dan ook op. Mijn BIOS ondersteund deze optie.

De makkelijkste oplossing lijkt me een goede windows CD. Of deze CD die ik nu heb niet goed is? Geen idee! Daar kan ik op z'n vroegst pas vrijdagavond achterkomen want dan kan in waarschijnlijk pas aan een goede komen.

Misschien heeft iemand nog een oplossing voor de USB stick.

Edit:typo <-- ik denk dat dit betekent dat je een typfout heb ge-edit of je hebt je spelling verbeterd?

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2006 21:53 ]

• Bram77
Hier miet je wat mee kunnen, maar dan heb je nog wel even een computer nodig die XP draait en een floppy heeft.

edit: http://h18007.www1.hp.com...dt/us/download/20306.html

Het lijkt er op dat je USB stick ook 'bootable' moet zijn. Al weet ik niet wat daar voor nodig is.

[ Voor 46% gewijzigd door Bram77 op 06-03-2006 21:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
To Bram77, dat is nou juist het probleem. Ik heb nog wel een werkende pc waar ik nu achterzit, maar die heeft dus ook geen floppydrive

• Bram77
Ik heb het niet getest, maar ik las dat de link die ik posste daar de oplossing voor zou kunnen zijn.

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Je oplossing! Kun je gewoon een virtueele floppy gebruiken

[ Voor 24% gewijzigd door Herby op 06-03-2006 22:02 ]

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Pagina: 1