Omdat ik toch wel graag muziek bij me wil hebben wil ik graag een mp3-speler kopen. Ik zag dat ze bij ING er eentje weggeven bij een creditcard, maar ik las dat dat een bagger ding is. Daarom wil ik er gewoon' eentje kopen. Omdat ik niet zoveel wil uitgeven voor zo'n spelertje en toch wat bass enzo wil horen moet het dus wel van aardige kwaliteit zijn. Ik zag wel Packard Bell Audiokeys enz, maar de SAMSUNG YP-U1X 512 bij Dixons heeft ook wel een mooi uiterlijk. Alleen € 80,00 vind ik toch wel veel (tja, Nederlanders he
). Iemand nog tips voor een goedkoop, kwalitatief dingetje? (Niet zo'n Blokker geval, zo diep wil ik niet zakken
)
Ik heb zelf een sandisk 256 MB gekocht bij de Belcompany in de aanbieding voor 25 euro.
met radio wma en MP3 weergave.
Is een naar mijn mening fatsoenlijke MP3 speler voor een mooie prijs.
Wat vind je van het geluid wat eruit komt? Zal ff kijken hier in Assen of hij hier ook ligt...r_kluft schreef op maandag 06 maart 2006 @ 21:28:
Ik heb zelf een sandisk 256 MB gekocht bij de Belcompany in de aanbieding voor 25 euro.
edit: op hun site vind ik niets.....
[ Voor 5% gewijzigd door maarud op 06-03-2006 21:48 ]
De eerste mp3speler die je tegenkomt als je op marktplaats.nl creative mp3 intikt die 50 euro kost, is een erg leuke. Zoiets is ideaal voor je. Goedkoop, maar wel een behoorlijk goede kwaliteit (in ieder geval 80 keer beter dan blokker/xiron/bart smit/de 1-euro shop of whatever tegenkomt.)
Die dingen worden echt gewaardeerd, en gezien als volwaardige mp3-spelers. (Muvo's van Creative dus)
Die dingen worden echt gewaardeerd, en gezien als volwaardige mp3-spelers. (Muvo's van Creative dus)
HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me
Ja, zag net bij Dynabyte een Creative MuVo TX 512MB voor 79,95 ( - 10% klantenkaartkorting, 72 euro dus)
Heb eigenlijk liever een nieuwe dan een tweedehandse, weet eigenlijk niet waarom
Heb eigenlijk liever een nieuwe dan een tweedehandse, weet eigenlijk niet waarom
[ Voor 30% gewijzigd door maarud op 06-03-2006 21:51 ]
Wat is dan je budget precies en wat zijn je verdere eisen? Heb je trouwens al eens in de Pricewatch gekeken? Staan wel een paar goedkope Creative's bij. Creative heeft imo best goed geluid en ze maken degelijke spelertjes.
Je moet ook eens kijken naar Sony. Klinkt vreemd maar je kan de NW-105 wel ergens vinden voor 60 euro( ik tenminste).Deze speler heeft 512MB ruimte. Je kan er 133 nummers van hoge kwaliteit opzetten door atrac3. Prima spelertje. Standaard dopjes van een goeie kwaliteit. In ieder geval heeft de megamax in groningen er een paar liggen( Bel anders ben er niet zeker van). Als je toch in Assen woont( woon zelf in Eelde. Ja met dat vliegveld) Het is ongeveer 2 stations rijden met de trein. Anders is het ongeveer 20 rijden met de auto. Veel plezier.
[ Voor 14% gewijzigd door Touchdomex op 07-03-2006 08:32 ]
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
touchdomex schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 08:31:
Bla bla bla. Het is ongeveer 2 stations rijden met de trein. Anders is het ongeveer 20 rijden met de auto. Veel plezier.
offtopic:
Alsof ik niet weet hoelang het naar Groningen rijden is, ben er al zo'n tig keer geweest
(moet niet raar overkomen hoor, ben niet boos of zo
)
Alsof ik niet weet hoelang het naar Groningen rijden is, ben er al zo'n tig keer geweest
Zal nog even kijken in de Pricewatch. Budget is eigenlijk rond de 60-70 euro
Ik zou zeggen, geef dan 10 euro meer uit en koop een iRiver T30. iRiver maakt erg goeie spelertjes en hebben geweldig geluid.
Als ik zo kijk op Kieskeurig zie ik ook wel goeie ervaringen met de MuVo. T30 is opzich ook wel een leuk ding maar is toch weer 10 euro meer 
(Ben in de geld-spaarstand, vandaar
)
(Ben in de geld-spaarstand, vandaar
[ Voor 14% gewijzigd door maarud op 07-03-2006 14:21 ]
Koop dan geen mp3speler 
Magoed, je moet het zelf weten, als je echt op 10 euro wil kijken, ga dan voor een Creative.
Magoed, je moet het zelf weten, als je echt op 10 euro wil kijken, ga dan voor een Creative.
Dit kan hoor. Ik weet niet heovaak mensen tussen de twee steden reisen. Ikzelf ga regelmatig naar grote steden in het noorden. voornamelijk in Friesland( familie enzo)mcandor schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 14:00:
[...]
offtopic:
Alsof ik niet weet hoelang het naar Groningen rijden is, ben er al zo'n tig keer geweest(moet niet raar overkomen hoor, ben niet boos of zo
)
Zal nog even kijken in de Pricewatch. Budget is eigenlijk rond de 60-70 euro
maar Ik raad de Sony NW-105 specs: 512 MB Misschien niet handig maar wel leuk( je batterij gaat langer mee dan de nummers op je mp3. Bij een ipod is het omgekeerd
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Neem oplaadbare batterijen, nog beter (en dat heeft mijn iPod dan weertouchdomex schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 15:08:
[...]Maar ik vervang mijn batterijtje 1x in de 2 a 3 weken. Noem dit ook nog eens goed voor de natuur.
Ik heb ook oplaadbare batterijtjes hoor. er gaat er maar 1tje in. Maar ik hoef niet naar een stopcontact te renne als hij zegt dat de batterij leeg is. |Ik loop als ik geen batterijtjes mee heb eventjes naar de supermarkt op de hoek en koop daar 2 batterijtjes.kingjotte schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 15:12:
[...]
Neem oplaadbare batterijen, nog beter (en dat heeft mijn iPod dan weer)
Ik heb een beetje het idee dat je voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten. Wil je gewoon een goed en degelijke mp3 speler kom je zo tussen de 80 en 100 euro uit.
die Creative vind ik wel leuk, en die valt best mee met de prijs
Ik had eerst zo'n Trekpleister gevalletje, en dat geluid vond ik nog best aardig, dan zal die Creative wel goed zijn
Edit: Ik zie net tussen de reclame een krantje van Expert, met een Time-MP3 speler van 512MB voor 49,95. Lijkt erg veel op een Sweex, niet doen dus?
Ik had eerst zo'n Trekpleister gevalletje, en dat geluid vond ik nog best aardig, dan zal die Creative wel goed zijn
Edit: Ik zie net tussen de reclame een krantje van Expert, met een Time-MP3 speler van 512MB voor 49,95. Lijkt erg veel op een Sweex, niet doen dus?
[ Voor 31% gewijzigd door maarud op 07-03-2006 16:17 ]
Ik heb een Time HD speler gehad en dat was een ramp. Iedere keer vastlopers en al kapot na 2 maanden + slechte geluidskwali. Gewoon voor de creative oid gaan
Kijk eens bij Vobis of Mycom. Ze hebben misschien wel een Creative Muvo 64 mb MP3 speler nog liggen voor 10 Euro.:)
Je krijgt daar zelfs een batterijtje, software, neckcord en oortelefoontje.
Je krijgt daar zelfs een batterijtje, software, neckcord en oortelefoontje.
Volgens mij hebben ze bij de BCC (iig hier in Zoetermeer) zo'n creative van 128MB voor 30 euro liggen, misschien is dat wat...
Ik weet niet zeker of het die is, heb het maar vluchtig gezien, maar miss is het wat
Ik weet niet zeker of het die is, heb het maar vluchtig gezien, maar miss is het wat
[ Voor 28% gewijzigd door TheTMC op 07-03-2006 17:25 ]
Creatives (de stickjes) zijn redelijke spelers evenals PB's. Samsungs zijn al wat beter, dan iPods, en iAudio / iRiver vind ik toch wel het beste klinken. (En ja ik heb een Creative + PB + iPod + iAudio gehad, en getest op een -degelijke- koptelefoon.
Verwijderd
Toevallig heb ik laatst mijn broer richting de dixons gestuurd om een packard bell funkey 256 mb te halen voor 40 euro. De kwaliteit is redelijk en hij ziet er ook wel strak uit.
Jij vergelijkt een Creative met een PB?Yapser schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 08:44:
Creatives (de stickjes) zijn redelijke spelers evenals PB's. Samsungs zijn al wat beter, dan iPods, en iAudio / iRiver vind ik toch wel het beste klinken. (En ja ik heb een Creative + PB + iPod + iAudio gehad, en getest op een -degelijke- koptelefoon.
Ik heb zo'n Muvo gehad en een recente Audiokey. Beide redelijk recent, maar er was niet echt een betere aan te wijzen tussen beide.
Op het gebied van wat? Geluid of kwaliteit? PB is duidelijk de mindere van Creative, als je ziet hoeveel PB's er kapot gaan. Ik heb hier op GoT en op andere fora al bijzonder vaak voorbij zien komen dat die PB's kapot gaan, kapot scherm, koptelefoonaansluiting ed.
De meeste Creative's hebben oook een equalizer van een goede kwaliteit( heb een romba gehad met 265. Prima ding behalve het corrupte mp3tje die het gemunt had op flashgeheugen. Heb er 2 mp3spelers mee gemold voordat ik erachter kwam. Blij dat er 1 van met verwisselbaargeheugen was.RoD schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 15:47:
Op het gebied van wat? Geluid of kwaliteit? PB is duidelijk de mindere van Creative, als je ziet hoeveel PB's er kapot gaan. Ik heb hier op GoT en op andere fora al bijzonder vaak voorbij zien komen dat die PB's kapot gaan, kapot scherm, koptelefoonaansluiting ed.
Maar ik heb het niet zo op PB. Mijn broertje heeft er 1. Echt een lelijk klote ding. ( sorry voor de mensen die er blij mee zijn) Heb liever dat je makkelijk gewoon door je mappen kan bladeren en dergelijke. Voor de rest is de Id3 tag ondersteuning echt slecht. Het scherm is het scherm van een lcd klok lijkt het wel. Daar komt dan de tekst op. Voor de rest raadt ik alleen maar creative aan( maar mijn sony zegeviert natuurlijk glansrijk.Als je terug leest zie je mijn propaganda staan voor het beest. Heb er vandaag 175 mptjes erop gekregen van goeie kwaliteit.)
Verwijderd
Mijn eerste mp3 speler was een creative muvo met 128 mb (3 jaar geleden gekocht en heb het nog steeds). Voordeel van dit model is dat het ook gebruikt kan worden als usb stick. Je kan het gewoon in je computer pluggen en alles erin slepen. Werkt met AAA batterijen. Zit een goede EQ op. Meen 7 bands. Al met al een goede top speler. De opvolgers zijn hetzelfde gebleven maar dan met meer geheugen.
Erna heb ik eigenlijk alleen nog maar Sony gekocht want die hebben toch de betere spelers (persoonlijke mening).
Maar degene die een creative met PB durft te vergelijken weten, naar mijn mening, niet veel over mp3 spelers....
Erna heb ik eigenlijk alleen nog maar Sony gekocht want die hebben toch de betere spelers (persoonlijke mening).
Maar degene die een creative met PB durft te vergelijken weten, naar mijn mening, niet veel over mp3 spelers....
Tussen een schermloze (1e generatie?) MuVo en zo'n PB audiokey is de keuze duidelijk de 2e hoor
Denk er ook even aan dat (als ze meegeleverd zijn) de standaard meegeleverde koptelefoontjes niet altijd van de beste kwaliteit zijn. Wil je toch de lage tonen goed horen zul je ook even wat moeten investeren in een goede koptelefoon.
Ik zelf heb voor een koptelefoon (sennheiser PX200) 80 euro neergelegd. (en voor mn mp3 speler 250 (terwijl die eigenlijk 500 euro was, doos was beschadigd, mp3 speler zelf niet daarom 50% korting).
Ik zelf heb voor een koptelefoon (sennheiser PX200) 80 euro neergelegd. (en voor mn mp3 speler 250 (terwijl die eigenlijk 500 euro was, doos was beschadigd, mp3 speler zelf niet daarom 50% korting).
Aap!
Verwijderd
Ja maar goed tussen de allereerste muvo en PB zat ook aardig wat tijd. PB heeft ruimschoots de tijd gehad om hun spelertje te "ontwikkelen". Maar zo te zien hebben ze hun tijd niet echt nuttig besteed....Yapser schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 12:04:
Tussen een schermloze (1e generatie?) MuVo en zo'n PB audiokey is de keuze duidelijk de 2e hoor
Ik denk dat jullie je nu genoeg negatief hebben uitgelaten over Packard Bell. Tevens vergelijken jullie oude modellen met elkaar, en aangezien mcandor "eigenlijk liever een nieuwe dan een tweedehandse" heeft, heeft dat geen zin. Nieuw kan je alleen nog maar de nieuwere modellen krijgen, dus laten we ons daarop richten.
Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine
Dat is nog steeds persoonlijk. Ik heb nog liever een schermloze dan een brakke PB. Maargoed, ik denk dat de TS er zo wel uitkomt, dit gaat een beetje op een "welk-merk-is-beter" discussie lijkenYapser schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 12:04:
Lol, wat mod @ hierboven zegt dus.
[ Voor 7% gewijzigd door RoD op 10-03-2006 12:45 ]
Verwijderd
Maar "we" hebben het ook niet over 2dehands. Sommige oudere modellen van creative zijn nog steeds verkrijgbaar in de winkel. En aangezien de TS een goedkope A merk model zoekt dan kan hij hier naar op zoek gaan.DeeD2k2 schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 12:44:
Ik denk dat jullie je nu genoeg negatief hebben uitgelaten over Packard Bell. Tevens vergelijken jullie oude modellen met elkaar, en aangezien mcandor "eigenlijk liever een nieuwe dan een tweedehandse" heeft, heeft dat geen zin. Nieuw kan je alleen nog maar de nieuwere modellen krijgen, dus laten we ons daarop richten.
Maar de Creative MuVo TX SE zou dus wel een goede keus zijn icm goede oordoppies?
Heb natuurlijk liever een iPod, maar dat vind ik toch wel erg duur..
Heb natuurlijk liever een iPod, maar dat vind ik toch wel erg duur..
Voor jou budget een prima keus ja. Een muziekspeler van degelijke kwaliteit.
Pagina: 1