Canon Ixus 60 vs Ixus 65

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• christiaann1985
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Het grootste verschil is het display, ixus 60 heeft 2,5" inch, ixus 65 3" inch.

Hierdoor is er bij de ixus 65 geen ruimte voor een optische zoeker, het kijkgaatje.
Is het kijkgaatje achterhaald? Gaat het verdwijnen?

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
christiaann1985 schreef op maandag 06 maart 2006 @ 21:06:
Is het kijkgaatje achterhaald? Gaat het verdwijnen?
Dat lijkt me niet, er zijn wel meer camera zonder optische zoeker. Het is wel handig als je in het donker een foto wilt maken je je lcd is te donker om goed te richten.

Verwijderd

Is dit je vraag bij een dergelijke topictitel?

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:59

breinonline

Are you afraid to be known?

Geef mij maar een optische zoeker, dan kan ik dat kleine compactje nog stil houden tegen mijn lichaam, met je armen uitgestrekt lukt me dat niet. Maar dat is persoonlijk, probeer gewoon eens uit wat jij makkelijk vind. Verdwijnen gaat het niet, wellicht op de compactjes, maar alle DSLR's houden voorlopig toch echt een viewfinder (in feite ook een optische zoeker).

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• christiaann1985
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Het lijkt me interessant een discussie aan te zwengelen over de verschillen tussen de camera's.

Het verschil dat ik kon vinden tussen de camera's zit 'm in het display en de optische zoeker. Ik wil graag van wat meer mensen weten wat hun ervaringen zijn van digitale camera's met of zonder optische zoeker.

Verwijderd

Ik heb de 65, in één woord super, mooie foto's mooi display, softtouch bediening niet te vergeten!
Mail me als je voorbeelden wil zien

roetjes
breinonline schreef op maandag 06 maart 2006 @ 21:43:
Geef mij maar een optische zoeker, dan kan ik dat kleine compactje nog stil houden tegen mijn lichaam, met je armen uitgestrekt lukt me dat niet. Maar dat is persoonlijk, probeer gewoon eens uit wat jij makkelijk vind. Verdwijnen gaat het niet, wellicht op de compactjes, maar alle DSLR's houden voorlopig toch echt een viewfinder (in feite ook een optische zoeker).

Verwijderd

Het is verdomd handig... Zeker in het donker, het blijft een groot verschil tussen het schermpje kijken of door het kijkgaatje foto's schieten. Als jij zon "mobieltje" fotoschietertje, dan heb je geen fu ck aan die kijkgaatje. Maar als je gaat bijv. landschappen/zonsondergang/opgang gaat schieten, dan is het verdomd handig.

Misschien weleens gemerkt dat op het LCD scherm het beeld dat je ziet en de geschoten foto soms anders zijn?

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Het lijkt me interessant een discussie aan te zwengelen over de verschillen tussen de camera's.
Dan had je toch echt een betere topicstart moeten maken: en daarnaast, het verschil tussen deze 2 cams is zo klein dat een discussie zeer snel over zal zijn, vandaar dat ik em dicht doe ;)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.