Toon posts:

Welke mobo ??

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey Tweakers :P ,

Ben ik weer, ik heb ff een vraagje ik wil binnenkort een computer gaan samenstellen maar nu vraag ik me af of ik ook kan besparen op de mobo, zodat ik een duurdere videokaart kan kopen :P, want mijn budget zit rond 800€. Een maat van mij zegt dat ik de Asus A8N-E moet nemen, maar zou het ook kunnen met Asrock 939S56 mobo??? Ik zou graag de volgende specs erin hebben:

AMD Athlon 64 3200+ Venice 2.0 GHz, 2000 MHz, Boxed
Hitachi Deskstar T7K250 160 GB, 7200 Rpm, 8 MB, Serial ATA II/300
TwinMos Dual Channel 1024 MB, PC3200, 400 MHz, 2,5, Kit Of 2

en zo ja dit moederbord dan zou ik er een XFX 6800 GS XXX 256mb erin gooien maar als iemand een beter idee heeft ook goed

alvast bedankt _/-\o_

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:34
Volgens mij had die geen firewire en gigabit lan. Maar dat weet ik niet meer zeker, tijdje terug ook naar gekeken namelijk. Of hij had een lagere fsb.
Ik ben toen eerst ook voor de asus gegaan, maar omdat er nogal veel topics hier zijn over die asus bordjes, heb ik een msi genomen. Iets duurder maar minder over te vinden, dus waarschijnlijk beter...ofzo. Misschien is het ook leuk om gelijk te kijken naar sli ?

Verwijderd

Topicstarter
Opperhoof schreef op maandag 06 maart 2006 @ 21:03:
Volgens mij had die geen firewire en gigabit lan. Maar dat weet ik niet meer zeker, tijdje terug ook naar gekeken namelijk. Of hij had een lagere fsb.
Ik ben toen eerst ook voor de asus gegaan, maar omdat er nogal veel topics hier zijn over die asus bordjes, heb ik een msi genomen. Iets duurder maar minder over te vinden, dus waarschijnlijk beter...ofzo. Misschien is het ook leuk om gelijk te kijken naar sli ?
ja maar die dingen zijn weer zo duur :P, ik ben maar een arme student :P

Verwijderd

Het verschil zit hem inderdaad dat de Asrock geen firewire en gbit lan heeft.
Mocht je zonder kunnen leven kan je ook een asrock moederbord kopen.

Maar kijk ook uit naar een msi plankje dat misschien goedkoper is dan de asus.

Verder, een budget van 800€ is meer dan genoeg voor de onderdelen die je zojuist vernoemd hebt?
Cpu: 145€
Ram: 77€
Hdd: 74,85
GFX: 233€

Dan hou je met een budget van 800€ nog 270€ over voor een moederbord, lijkt me genoeg :)

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Het enigste directe nadeel dat ik aan dat moederbord zie is dat de ATX connector op een zeer onhandige plaats zit. Verder blinkt de SiS chipset niet uit in features maar als je geen belang hecht aan gigabit LAN, Firewire of veel S-ATA poorten dan zal het allemaal wel meevallen. De prestaties zijn in ieder geval vergelijkbaar met duurdere moederborden. Verwacht echter geen sterke overclockprestaties.

Verder lijkt de southbridge nogal heet te worden maar als het echt nodig is kan je er natuurlijk zelf wel een koelblokje opplakken ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 06 maart 2006 @ 21:15:
Het verschil zit hem inderdaad dat de Asrock geen firewire en gbit lan heeft.
Mocht je zonder kunnen leven kan je ook een asrock moederbord kopen.

Maar kijk ook uit naar een msi plankje dat misschien goedkoper is dan de asus.

Verder, een budget van 800€ is meer dan genoeg voor de onderdelen die je zojuist vernoemd hebt?
Cpu: 145€
Ram: 77€
Hdd: 74,85
GFX: 233€

Dan hou je met een budget van 800€ nog 270€ over voor een moederbord, lijkt me genoeg :)
damn waar haal je die cpu voor 145€ overal waar ik kijk zijn die dingen rond de 175€ :|, ik doe vast iets verkeerd :P, en die videokaart kan je ook wel voor rond de €210,- krijgen btw

bedankt voor de tip :D

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 maart 2006 @ 21:19:
[...]

damn waar haal je die cpu voor 145€ overal waar ik kijk zijn die dingen rond de 175€ :|, ik doe vast iets verkeerd :P, en die videokaart kan je ook wel voor rond de €210,- krijgen btw

bedankt voor de tip :D
Hier: http://tweakers.net/pricewatch/

Wie zoekt die heeft wat :P

Verwijderd

Topicstarter
hehe was et ff vergeten, maar et is wel redelijk duur om alles bij verschillende bedrijven te gaan bestellen met al die verzendkosten erbij :|

Verwijderd

Topicstarter
maar volgens mij kan ik voor 800€ wel een veel betere pc samenstellen of niet :P??

• Pyrus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-04 08:28

Pyrus

Hardknock life

Kijk met die A8N-E wel een beetje uit! Daar heb ik me een beetje een plaat mee getikt. Omdat ik niet nagekeken had of alles compatible was, zat ik met geheugen dat niet lekker samenwerkt met m'n mobo. Slechts 1 op 5 keer boot het kreng ruwweg. Als je geheugen hebt/gaat bestellen raadpleeg eventjes de handleiding (kan ook online!) om te zien of jouw dingetje in de supported vendors lijst staat. (Daar stond die van mij dus niet, TwinMOS 1GB PC3200 CL2.5 modules om precies te zijn heb ik het over)

LinkedIn

• remcio
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-05 11:02
klopt ik had het zelfde probleem met mijn bepaalde geheugen ondersteund ie geen eens, this echt zoeken wat die wilt vreten. want in windows deed ie het prima, maar met games kreeg ik blauwe schermen. uiteindelijk werkte twinmos dual channel kitje, na 4 4 merken geprobeerd te hebben. :P ik had dit met asus a8v

[ Voor 5% gewijzigd door remcio op 07-03-2006 00:45 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit kun je in principe prima zelf bepalen. Alle mobo's zijn prima geschikt. Kijk gewoon naar de prijs en de features (wat zit erop? welke mogelijkheden heb je om te overklokken/finetunen? etc).

PMG FAQ » Welke processor/moederbord/geheugen moet ik nemen?

Wegens gebrek aan aantoonbare inzet in de topicstart, gaat dit topic dicht. Zie ook de Algemene gedragsregels (Netiquette) voor een uitleg over de werking van GoT ;)

[ Voor 9% gewijzigd door BalusC op 07-03-2006 06:55 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.