[PHP] Deel van internetpagina in eigen pagina

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Hoe kan ik zorgen dat ik een deel van een webpagina in een andere webpagina laat zien?
Bijvoorbeeld als ik zo'n dailycartoon van een website in een webpagina wil laten zien, en de url van de cartoon niet statisch is, maar iedere dag een andere url heeft. Ik zoek dus eigenlijk een manier om alleen een aantal (x)html regels van een andere (online) pagina in bv. een div te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dat kan alleen serverside als het cross-browser moet werken, dus niet met xhtml of javascript.

[ Voor 23% gewijzigd door Blaise op 06-03-2006 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koeniepoenie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 21:46
Aangezien html statisch is zul je dit anders moeten oplossen. Je zou bijvoorbeeld met PHP of ASP de juiste URL kunnen achterhalen, en dan de pagina met een iframe weergeven, of op een andere manier in je site laden.

Parse error: syntax error, unexpected GOT_USER in https://gathering.tweakers.net on line 1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Blaise schreef op maandag 06 maart 2006 @ 20:35:
Dat kan alleen serverside als het cross-browser moet werken, dus niet met xhtml of javascript.
Je kan met javascript prima een pagina downloaden en weergeven als je dat wilt, werkt ook crossbrowser :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Dat kan inderdaad serverside.. Je kan met bijv. PHP de pagina inladen en dan met een slimme regex de url van het plaatje (of iets anders) eruit halen. Weet niet of het ook clientside kan.

Ik gebruik bijv. dit script voor het weergeven van de dagelijkse Fokke&Sukke van foksuk.nl (niet helemaal zelf gemaakt btw):
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
$fd = fopen("http://www.foksuk.nl/","r");

while ($line=fgets($fd,1000))
 {
    $alltext.=$line;
 }
fclose ($fd);

preg_match_all('#imggif(.*)gif" border="0">#',$alltext,$matches); 
foreach($matches[0] as $plaatje){ 
    echo '<a href="http://www.foksuk.nl" target="_blank">[img]"http://foksuk.nl/'.$plaatje.'</a[/img]'; 
    break;
}

[ Voor 15% gewijzigd door HyperioN op 06-03-2006 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je kan met javascript prima een pagina downloaden en weergeven als je dat wilt, werkt ook crossbrowser
Dan krijg je toch een prachtige security error? Weet niet meer welke browser, maar ik kan me herinneren dat het niet cross-browser werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Blaise schreef op maandag 06 maart 2006 @ 21:50:
[...]
Dan krijg je toch een prachtige security error? Weet niet meer welke browser, maar ik kan me herinneren dat het niet cross-browser werkt.
tenzij je met cross-browser ook prehistorische browsers (nee, ik bedoel niet IE6 deze keer) en text georienteerde browsers bedoeld kan je het gewoon met javascript doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

Het kan idd met javascript: gebruik dat icm met xmlhttp en je leest elke site uit. Haal daarna met regular expressions het juiste gedeelte uit de pagina en klaar ben je.

Maar iemand anders zijn content rippen is eigenlijk not-done, vraag wel eerst toestemming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
André schreef op maandag 06 maart 2006 @ 23:01:
Maar iemand anders zijn content rippen is eigenlijk not-done, vraag wel eerst toestemming.
Voor eigen gebruik is dit toch geen probleem? ik wil alleen een soort startpagina voor mijzelf maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Neem aan dat je voldoende tips hebt om dit probleem verder aan te pakken?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
BtM909 schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 17:27:
Neem aan dat je voldoende tips hebt om dit probleem verder aan te pakken?
Met het script van HyperioN kan ik wel uit de voeten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als het toch je eigen spul is, zou ik gewoon een include gebruiken (in php of een ssi), als je iig alles wil hebben. Als je een deel wilt hebben (wat ik uit je tt opmaak), doe dan file_get_contents ofzo, als alles tenminste op dezelfde server staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Aangezien we meer serverside gaan babbelen, past dit topic toch weer beter in /14

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1