PS2 Vs. USB?!

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-05 09:49

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Wat is nou beter? Je muis op USB of PS2 aansluiten?

Toen de muis op de PS2 poort zat, had ik hiermee veel problemen, van die rare dingen dat een andere pagina opeens werd geladen.

Nu zit ie op een USB poort (Achter in de monitor(LG 795FT+) nu werkt ie een stuk beter.

Maar ik wil graag weten welke verschillen er zijn tussen Ps2 en USB i.v.m processorbelasting. ;)

Whatever.

Verwijderd

Ik weet niet of processorbelasting een issue is in het geval van een muis op USB of PS/2.. volgens mij is het meer dat die muis via de USB geen eigen IRQ inneemt, wat je dus weer overhoudt voor een ander apparaat in je systeems ;)

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Ik waarneem soms wel schokjes in de muis cursor als ik aan het surfen ben, waar kan dit aan liggen?

Whatever.

Verwijderd

denk niet dat het een processor probleem is, omdat je dan wel andere dingen tegenkwam.. harde schijf activiteit? verschillende USB poorten geprobeerd? nieuwe drivers?? het kan allemaal een optie zijn ;)

• Cyberdeck
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-01-2024

Cyberdeck

bizar

usb neemt ook een irq in dus als je usb voor alleen de muis gebruikt is dat geen verschil!

Verwijderd

USB gebruikt iets minder van je systemresources geloof ik. Of het significant is weet ik al helemaal niet, maarja je zit dan ook tussen de tweakers hier :)

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:07

Exterazzo

Qeasy

Volgens mij neemt USB meer systeemresources in, maar heeft wel een snellere refreshrate (125 Hz = USB, 80 Hz = PS/2).
Maar met PS2Rate kun je dit hoger maken voor je ps2 muis

Audentia

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Haha! Is er ook een site waar ik meer info kan vinden, want het is een onderwerp dat niet echt bekend is.. ;)

Whatever.

Verwijderd

hier kan je wat info vinden over usb apparaten... :) http://www.usbworkshop.com /
Pagina: 1