Vervanger Amarok in Gnome = Listen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.162 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:43
Hoi,

Ik ben een mooie vervanger voor Amarok tegengekomen als je Gnome gebruikt :)

Listen

Afbeeldingslocatie: http://listengnome.free.fr/img/screenshot/accueil.png

Afbeeldingslocatie: http://listengnome.free.fr/img/screenshot/albumcover.png

Afbeeldingslocatie: http://listengnome.free.fr/img/screenshot/wikipedia.png

Ik heb hem al een paar daagjes draaien en het is echt een geweldig programma _/-\o_

De Wikipedia is leuk, onscreen display met cover etc etc. Dit is voor mij echt de vervanger van Muine, Rhythbox en Amarok onder Gnome

http://listengnome.free.fr/

[ Voor 60% gewijzigd door backupdevice op 06-03-2006 20:13 ]

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Waarom alleen gnome? je bedoelt dat het voor gtk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
Heel veel Gnome gebruikers hebben Amarok geinstalleerd staan, komen er allemaal "vieze" KDE dingen op je systeem. Deze is voor Gnome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

dat zegt hij niet (alleen gnome).
Maar inderdaad het is gemaakt met gebruik van gtk ;)

^^ met blauw_wit_leger eens.

[ Voor 17% gewijzigd door Boudewijn op 06-03-2006 20:13 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordz.
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-06 17:34
Mooi zullen we is proberen :) Ben net met mn eerste Gentoo install bezig op mn laptop :) ( met Gnome :))

Arch Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Laatst online: 14:26

Cyphax

Moderator LNX
Dat is een interessant project. Al ben ik ook tevreden met Rhythmbox (behalve dan dat ie nummers die 'ie niet kan vinden uit m'n database mietert, dag rating enzo).

[edit]
Zucht... vervelende dependencies... vooralsnog krijg ik 'm niet gecompiled

[ Voor 24% gewijzigd door Cyphax op 06-03-2006 22:06 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31491

Heeeeey, dit zou wel eens de druppel kunnen zijn om eens Gnome te gaan proberen. Ik ben een fervente KDE gebruiker maar het gevoel is me aan het bekruipen om het meer zakelijke Gnome te gaan proberen. Ook vanwege al die mooie XGL filmpjes van de Novell Desktop natuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
ik heb er veel geprobeerd, maar deze is echt te gek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-07 15:56

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Hey dat is heel erg leuk :)
Windows kruipt op mijn PC steeds meer in een hoekje. Dit zal mijn Linux partities denk ik behoorlijk doen groeien, need more music...

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30543

Hmh, ik krijg hem helaas niet aan de praat:
Traceback (most recent call last):
File "/usr/bin/listen", line 370, in ?
Listen()
File "/usr/bin/listen", line 125, in __init__
self.run()
File "/usr/bin/listen", line 228, in run
self.player = ListenUIPlayer(self.osd)
File "/usr/lib/listen/player.py", line 50, in __init__
self.gst_player = GstPlayer(self)
File "/usr/lib/listen/gstplayer.py", line 49, in __init__
self.bin_fade_in = self.make_bin()
File "/usr/lib/listen/gstplayer.py", line 301, in make_bin
if val.type == gconf.VALUE_STRING: sink_name = val.get_string()
AttributeError: 'NoneType' object has no attribute 'type'

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56507

Ik ben een mooie vervanger voor Amarok tegengekomen als je Gnome gebruikt
Ziet er heel strak uit!
Is er al een Nederlandse versie?

Enne, waarom amaroK-vervanger voor Gnome? Hij lijkt me ook zeer geschikt voor andere desktops/windowmanager, zoals xfce, blackbox, of zelfs kde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56507

Anoniem: 31491 schreef op maandag 06 maart 2006 @ 22:01: Ook vanwege al die mooie XGL filmpjes van de Novell Desktop natuurlijk. :)
oh, maar die XGL werkt ook onder kde hoor :)
Heb begrepen dat plasma (van kde4) er al gebruik van kan maken.
Wat Novell Desktop betreft, de nieuwste versie die deze zomer uit komt ziet er ook erg strak uit! (en men belooft dat die met XGL komt)
Dus als je voor zakelijk wilt gaan lijkt me dat een aanrader...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31491

I know, daar kwam ik dus later ook achter 8)7

Maar ik ben alweer terug naar KDE+Amarok. Listen/Banshee/Rhythmbox wilden allen niet goed lopen op mijn machine. Op de een of andere manier bleven ze na verloop van tijd hangen.

Trouwens, als je die Xglkubus 25 keer hebt zien ronddraaien heb je het ook wel gezien. Maar dat is een ander topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeStyler
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-09-2023

FreeStyler

Str8 Ballin'

Blue_White_Army schreef op maandag 06 maart 2006 @ 20:12:
Heel veel Gnome gebruikers hebben Amarok geinstalleerd staan, komen er allemaal "vieze" KDE dingen op je systeem. Deze is voor Gnome
Van de amarok site :D
amaroK only requires KDElibs, none of the other KDE stuff. So you have to have KDElibs installed properly (including all the binaries that come with it, as amaroK needs some of these to find plugins and for the script plugins). We have written an entry for how to compile a minimal KDElibs, which you may find useful.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schoene
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:55
Maar die (al dan niet kleine) libs moeten dan nog geladen worden, en wachten is toch zo saai ;)

Listen nog maar eens kort getest, maar ik was onder de indruk. Dit is een blijver

[ Voor 6% gewijzigd door schoene op 17-03-2006 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146368

Ik heb sinds kort Linux voor de eerste keer geïnstalleerd *n00b* :) Ik heb gekozen voor de laatste versie van Ubuntu (nee niet Dapper) en Gnome, de reden waarom is omdat ik het vette Xgl/Compiz filmpje had gezien en ik dacht zo bij mezelf : "Dat MOET ik hebben". Installatie verliep vlekkeloos en nu kan ik mijn zoektocht beginnen met het gebruik van alternatieve programma's ;) Dit lijkt me wel fijn, bedankt voor de tip Blue_White_Army ik ga dit vanavond eens testen als ik tenminste vind hoe ik op een correcte manier een programma installeer LOL (jaja lach maar) :)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 146368 op 17-03-2006 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30543

Anoniem: 146368 schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 11:29:
Ik heb sinds kort Linux voor de eerste keer geïnstalleerd *n00b* :) Ik heb gekozen voor de laatste versie van Ubuntu (nee niet Dapper) en Gnome, de reden waarom is omdat ik het vette Xgl/Compiz filmpje had gezien en ik dacht zo bij mezelf : "Dat MOET ik hebben". Installatie verliep vlekkeloos en nu kan ik mijn zoektocht beginnen met het gebruik van alternatieve programma's ;) Dit lijkt me wel fijn, bedankt voor de tip Blue_White_Army ik ga dit vanavond eens testen als ik tenminste vind hoe ik op een correcte manier een programma installeer LOL (jaja lach maar) :)
dpkg -i pakketnaam.deb voor het installeren van losse pakketten!
En ik geloof niet dat xgl/compiz makkelijk te installeren (of uberhaupt werkend te krijgen) is met Ubuntu breezy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:15

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

BlackJack schreef op maandag 06 maart 2006 @ 20:09:
Waarom alleen gnome? je bedoelt dat het voor gtk is?
Nee. Ja, wel GTK, maar ook Gnome. Gnome is net zoals KDE ook gewoon een SDK ontwikkeltool. Gnome heeft wat bindings en integratie zoals netwerktransparantie en dergelijke. Waarschijnlijk (niet gecheckt) gebruikt deze applicatie dus wat gnome libraries. Net zoals AmaroK niet alleen Qt is, maar KDE libraries gebruikt. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13055

Mja, het jammere is alleen dat listen wat problemen heeft met mn 130GB/22K+ songs collectie. Plus dat het geen support heeft voor een echte database (handig als meerdere mensen vanaf verschillende clients van dezelfde netwerkshare muziek afspelen). Overigens zijn amarok + beep + xmms de enige die fatsoenlijk met die collectie om kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-07 16:21

zAo

GPLv2 Fanboy

Zijn hier mensen met problemen als ze Listen i.c.m. Compiz & Xgl gebruiken? Listen blijft bij mij namelijk rond de 98% CPU hangen. Zonder Direct Rendering is dat geen pretje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-06 17:09

wzzrd

The guy with the Red Hat

Shweet! Mooi programma. AmaroK is uitstekend, maar dit is ook heel goed. Gnome had al wel een goede muziekspeler in Quod Libet (Amarok, Muine e.d. zuigen nogal hard), maar er is er eentje bijgekomen die met de beste spelers kan meekomen.

Bedankt voor de tip, Blue_White_Army (wasda trouwens, een blue white army? De supporters van Heerenveen of zo?)

Edit: OMG! Tagging werkt, mooie CD hoesjes bij afspelen, Last.fm support.

code:
1
smart remove muine rhythmbox

[ Voor 15% gewijzigd door wzzrd op 17-03-2006 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
wzzrd schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 15:13:
Shweet! Mooi programma. AmaroK is uitstekend, maar dit is ook heel goed. Gnome had al wel een goede muziekspeler in Quod Libet (Amarok, Muine e.d. zuigen nogal hard), maar er is er eentje bijgekomen die met de beste spelers kan meekomen.

Bedankt voor de tip, Blue_White_Army (wasda trouwens, een blue white army? De supporters van Heerenveen of zo?)

Edit: OMG! Tagging werkt, mooie CD hoesjes bij afspelen, Last.fm support.

code:
1
smart remove muine rhythmbox
FC Den Bosch , van vruger zeg maar :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146368

Anoniem: 30543 schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 11:44:
[...]

dpkg -i pakketnaam.deb voor het installeren van losse pakketten!
En ik geloof niet dat xgl/compiz makkelijk te installeren (of uberhaupt werkend te krijgen) is met Ubuntu breezy..
Bedankt, ik hoop dat het me lukt hehe ;)

En ja Xgl/Compiz, ondertussen heb ik gelezen dat het inderdaad nog een prille alfa en dat het nog teveel hardwareresources nodig heeft maar ik lig er niet wakker van. De final release komt er deze zomer aan, tegen dan weet ik wel het één en ander en zal ik die wel kunnen installen. Ik pruts vlijtig verder en leer ondertussen veel bij ;) (i O+ NOS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mac_Cain13
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-07 23:58
* Mac_Cain13 kicked :P

Ik moet zeggen dat ik listen echt een super speler vind! Hij voelt echt heel vlotjes aan en heeft coole features. Alleen jammer dat het nog zo in een ontwikkelstadium is, maar gaat vanzelf over. :) Dit zou wel eens een hele goede grote speler kunnen worden!
Anoniem: 13055 schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 12:26:
Mja, het jammere is alleen dat listen wat problemen heeft met mn 130GB/22K+ songs collectie. [...] Overigens zijn amarok + beep + xmms de enige die fatsoenlijk met die collectie om kunnen gaan.
Bedoel je daarmee dat het mappen importeren van de huidige versie niet werkt of dat listen gewoon traag en onhandelbaar wordt zodra je met zulke hoeveelheden muziek gaat werken?
Voor dat importeren is namelijk wel een fix. Hopelijk released de ontwikkelaar snel een versie waarin deze bug gefixed is. :)
zAo schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 12:58:
Zijn hier mensen met problemen als ze Listen i.c.m. Compiz & Xgl gebruiken? Listen blijft bij mij namelijk rond de 98% CPU hangen. Zonder Direct Rendering is dat geen pretje ;)
Ik heb helemaal geen problemen met Listen icm. Xgl gedoe. Alleen switched de boel nog wel eens naar de verkeerde kant van de kubus als ik klik op het listen icoon, maar dat is te overleven. ;)

Gebruik(te) je toevallig niet een versie ouder dan 0.4.2? In de laatste release is namelijk wel een 100% CPU bug gefixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115695

Wat lijp dat Listen ook informatie haalt van Wikipedia! :*)
Dat is echt één van de weinige dingen die ik mis in Rhythmbox en Banshee ten opzichte van amaroK.

Als het echter niet wil draaien in combinatie met Xgl en Compiz zal het voor mij geen optie zijn.
Zal het in ieder geval eens proberen met Dapper.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 115695 op 09-04-2006 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
Op de website van Listen is er een Dapper .Deb te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101039

ook een optie:
code:
1
deb http://theli.free.fr/packages/dapper/ ./

toevoegen aan je /etc/apt/sources.list

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik draai Listen inmiddels al enkele weken onder Dapper als primaire audiospeler en vind het niet alleen veel fijner maar ook stabieler draaien dan Banshee en Rythmbox, ondanks dat het programma nog zeer jong is.

Natuurlijk zijn er enkele dingen die ik liever anders had gezien, zoals enkele veranderingen in de gebruikersinterface, maar over het algemeen zie ik dit inderdaad als de toekomstige "amaroK voor Gnome".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Anoniem: 115695 schreef op zondag 14 mei 2006 @ 15:36:
Ik draai Listen inmiddels al enkele weken onder Dapper als primaire audiospeler en vind het niet alleen veel fijner maar ook stabieler draaien dan Banshee en Rythmbox, ondanks dat het programma nog zeer jong is.
Listen vind ik persoonlijk ook veel fijner werken dan Rythmbox of XMMS, alleen gaat het bij mij grandioos fout incl met Compiz. Waarschijnlijk is Dapper (beta) + Compiz (Beta) + Listen (Beta) != stabiel :p
Natuurlijk zijn er enkele dingen die ik liever anders had gezien, zoals enkele veranderingen in de gebruikersinterface, maar over het algemeen zie ik dit inderdaad als de toekomstige "amaroK voor Gnome".
Hoezo? Ik vind het juist wel prettig werken. Die handige functie op je playlist te laten samenstellen vanuit last.fm enzo :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cnieuweboer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-06 10:36
Wel jammer dat er geen musepack ondersteund wordt. Dat zou toch eigenlijk vrij simpel beter moeten kunnen met gstreamer als backend.

Gmusicbrowser is een andere wel leuke nieuwe, ten minste ik ken hem nog niet zo lang, muziek speler voor gtk. Maar ondersteund musepack ook nog niet helemaal goed, de tags in ieder gaval niet.

[ Voor 55% gewijzigd door cnieuweboer op 14-05-2006 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Alucard schreef op zondag 14 mei 2006 @ 23:13:
Wel jammer dat er zo weinig formaten ondersteund worden. Dat zou toch eigenlijk vrij simpel beter moeten kunnen met gstreamer als backend.
En dan doel ik voornamelijk op musepack.
:? Bedoel je de restricted formats? Op een debian based system (iig Ubuntu) is het niet zo'n probleem: https://wiki.ubuntu.com/RestrictedFormats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cnieuweboer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-06 10:36
Mithras86 schreef op zondag 14 mei 2006 @ 23:17:
[...]

:? Bedoel je de restricted formats? Op een debian based system (iig Ubuntu) is het niet zo'n probleem: https://wiki.ubuntu.com/RestrictedFormats
Nee ik bedoelde dat listen geen musepack ondersteund. Als ik van m'n use flags uit mag gaan (gentoo), dan zie ik aac, flac, mad(mp3) en vorbis(ogg).
Dat zijn dan denk ik wel de meeste gangbare formaten die gebruikt worden, vandaar dat ik m'n post ook wat veranderd heb. Maar in dat lijstje mis ik toch wel musepack, ondanks dat dat wel goed werkt in de laatste versies van gstreamer

[ Voor 4% gewijzigd door cnieuweboer op 14-05-2006 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mithras86 schreef op zondag 14 mei 2006 @ 15:43:

[...]

Listen vind ik persoonlijk ook veel fijner werken dan Rythmbox of XMMS, alleen gaat het bij mij grandioos fout incl met Compiz. Waarschijnlijk is Dapper (beta) + Compiz (Beta) + Listen (Beta) != stabiel :p
Ik draai "Dapper (beta) + Compiz (Beta) + Listen (Beta)" zonder enige stabiliteitsproblemen.

Misschien is dit verschil ontstaan doordat ik voor Xgl en Compiz de packages van Quinn_Storm en Reggaemenu gebruik, alhoewel ik enigszins betwijfel of een programma als Listen in die mate hiervan afhankelijk kan zijn.
Mithras86 schreef op zondag 14 mei 2006 @ 15:43:

[...]

Hoezo? Ik vind het juist wel prettig werken. Die handige functie op je playlist te laten samenstellen vanuit last.fm enzo :9
Het gaat er ook weer altijd om wat jij prefereert, hè? :P

Alhoewel ik helemaal niet doelde op Last.fm (noch weet ik precies wat ik ermee kan, alhoewel de extra functionaliteit er interessant uit ziet), zal ik mijn niet onderbouwde kritiek over de gebruikersinterface terugnemen.
Bij nader inzien moet ik zelfs toegeven dat ik de verandering in gebruikersinterface een grote stap vooruit vind ten op zichte van de klassieke GNOME audiospelers.
Gedurfd, maar ik kan er niet veel op aanmerken.

Wie wordt de eerste om een significante bijdrage aan de Nederlandse vertaling van Listen op zijn naam te zetten? :+

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 115695 op 15-05-2006 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114611

ziet er heel tof uit, maar heb je hier nou Gnome voor nodig of niet? Ze geven als dependencies alleen een zooi python-libs maar er staat toch music player for gnome .. ik gebruik xfce en heb geen gnome geinstalleerd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mac_Cain13
Als je de juiste libs hebt geïnstalleerd moet het ook prima werken onder een andere windowsmanager lijkt me. Net als de meeste andere applicaties btw. Listen is gewoon Gnome gericht en wil dé player zijn voor die windowmanager, maar dat wil niet zeggen dat het nergens anders werkt.

En als je een distro hebt met goede package manager kun je natuurlijk gewoon ff proberen of het werkt. Zo niet, knikker je het er net zo hard weer vanaf. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutsger
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:54
Ik ga hem denk ik ook maar eens proberen, na installatie van mijn NVidia onboard sound werkt amaroK niet meer (krijg gstreamer niet meegeinstalleerd met de svn versie).

Zit er trouwens ook mysql playlist support in? Kan er niks over vinden namelijk.
Dit waardeer ik wel erg aan amaroK aangezien ik op die manier mooi een overzichtje van mijn muziekcollectie op mijn server kan hosten zonder tussenkomst van andere software/scripts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146376

Ik ga ook ff kijken! Zag net dat ik nog een berg libs moet installeren maar de screenshots zien er dusdanig goed uit dat ik die moeite wel wil nemen. amaroK is op zich ook een fijn programma, maar de versie die ik draai is erg buggy (net zoals Rhythmbox).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167845

Het is idd een leuk programma, maar nog lang niet op het niveau van amarok in mijn opinie. De reden tot deze uitspraak komt doordat er geen handige functie is om in je playlist te zoeken naar een nummer dat je wilt afspelen (Let op ik zeg playlist wat iets anders is als de libary), Tevens het feit dat de lyrics die je kunt opvragen vaak fouttief zijn (soms geheel niet verwijzend naar noch titel noch artiest, maar gewoon een gok op basis van kernwoorden) het zelfde geld voor de wikipa,

Nu is het zo dat amarok het ook wel eens fout heeft mbt tot lrics, maar dat is zeer invoudig op te lossen door of opnieuw te zoeken ofwel de lyric zelf te zoeken op internet en in de database te uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mac_Cain13
Anoniem: 167845 schreef op maandag 15 mei 2006 @ 22:36:
Het is idd een leuk programma, maar nog lang niet op het niveau van amarok in mijn opinie. De reden tot deze uitspraak komt doordat er geen handige functie is om in je playlist te zoeken naar een nummer dat je wilt afspelen (Let op ik zeg playlist wat iets anders is als de libary),
Als ik mij niet vergis is dit in de nieuwste versie mogelijk en inderdaad een erg prettige funxtie. :) Al neemt dat je punt niet weg dat AmaroK wat uitgebreider is en volwassener.
Tevens het feit dat de lyrics die je kunt opvragen vaak fouttief zijn (soms geheel niet verwijzend naar noch titel noch artiest, maar gewoon een gok op basis van kernwoorden) het zelfde geld voor de wikipa,
Dit is inderdaad waar, al heb ik er bij de Wikipedia niet vaak last van. Toch moet ik zeggen dat Listen vooral de mist in gaat bij wat onbekendere nummers. En daar moet ik zelf toch ook even wat hits door bij Google voor ik de juiste heb. Dus dat is niet heel erg raar.
Nu is het zo dat amarok het ook wel eens fout heeft mbt tot lrics, maar dat is zeer invoudig op te lossen door of opnieuw te zoeken ofwel de lyric zelf te zoeken op internet en in de database te uploaden.
Hmm, de lyric zelf zoeken op internet kan natuurlijk altijd. :P Alleen zou zo'n upload functie inderdaad erg cool zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167845

Mac_Cain13 schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 00:36:

[...]
Dit is inderdaad waar, al heb ik er bij de Wikipedia niet vaak last van. Toch moet ik zeggen dat Listen vooral de mist in gaat bij wat onbekendere nummers. En daar moet ik zelf toch ook even wat hits door bij Google voor ik de juiste heb. Dus dat is niet heel erg raar.
Tja als het idd vooral bij ' onbekende' nummers zou zijn dan zou ik het idd nog begrijpen, maar hier een paar voorbeelden van songs + lyrics die er volgens listen bijhoren

- song => lyric volgens listen

Deze hebben in elk geval iets goed:

- Dirty Dancing: She' s like the wind => Dirty Dancing-Black Eyed Peas (artiest klopt in elk geval)
- Aerosmith: Jamie' s got a gun => Aerosmith: Ain't enough (artiest klopt in elk geval)
- Ryan Paris: Dolce Vita => Tindrum: DOlce Vita (Titel klopt, maar geheel verkeerde song)
- Maroon5: Rag Doll => Aerosmith: Rag Doll (Titel klopt, maar geheel verkeerde song)

En deze zitten er helemaal naast
- Madness: Our House => The 80's: David Fonseca ( :? erm?? )
- 10CC: I am not in love => Aaron Neville => Love, love ,love ( en weer een grote :? )
- Ten Sharp: You => Evergrey: I'm sorry

Naar ik aanneem toch niet de minst bekenste artiesten/groepen en nummers

Daarintegen als ik een plaat van Juli draai (een duitse groep) dan komt de lyric netjes en juist tevoorschijn terwijl naar ik aanneem een Aerosmith, 10CC, Ten Sharp, Maroon5 etc een stuk bekender is als Juli met het nummer Perfecte Welle of Geile Zeit?
[...]

Hmm, de lyric zelf zoeken op internet kan natuurlijk altijd. :P Alleen zou zo'n upload functie inderdaad erg cool zijn.
Yep zoeken op i-net gaat idd altijd, maar in AmaroK kan ik ze door ze naar de database te uploaden gewoon bij het nummer krijgen, maar in listen heb ik zo een functie niet gezien, laat staan een functie om de lyric te herzoeken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Ik heb 'm nou ook werkend op een Ubuntu installatie en ik hou even in mijn achterhoofd dat het ding nog erg jong is is mijn eerste indruk: whoa. Op zich vind ik Rhythmbox ook erg fijn maar dit is wel erg veelbelovend zeg. Ik hoop wel dat ze zich nu in eerste instantie even gaan richten op het finetunen en verbeteren van huidige functies ipv nu in allerijl vanalles toe te voegen. Het enige wat ik een beetje mis is het handmatig raten van m'n files, dat gaat in Rhythmbox ideaal, ik vind dat in listen niet terug. Hopelijk komt dat nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Bump!

De nieuwe versie is uit! Het is nog een beta (0.5 beta1) maar er zijn vele veranderingen:
Backend
Listen have now a new library backend
This one improved the performances, allow to watch a directory to update it automaticaly with new metadatas, new files or deleted files
All long library manipulation are now in background.
Like import a directory, download podcast, sync ipod...
For wikipedia and lyrics , html rendering use gtkmozembed instead of gtkhtml, the navigation speed increased. wikipedia navigation no longer crash or freeze listen

Metadata
Edition of metadata have been changed, you can more easily edit it or automaticaly retrieve information from musicbrainz "Dynamic playlist" has been improved.
They have other server to retrieve lyrics and album cover
Fetch more informations on last.fm

New feature
You can create automatique playlist with many filter.
Webradio allow to browse shoucast directory.
"Now playling" playlist can be queue song like amarok does, to choose the order that the playlist must be read
A new display mode was added: "party mode"

UI Enhancement
Podcast usability have been improved.
You can browse your filesystem directly in listen and it display the metadata under the browser.
Listen UI has been review, all menu have change, keybinding have been added
Song view have been improved too, you can resize column and select which column you want.
You can change font, color, size of lyrics and wikipeida web page correctly
Er is speciaal voor deze unstable een repo opgezet:
deb http://theli.free.fr/packages/ dapper listen listen-unstable
maar dan moet je ook die van musicbrainz hebben voor de python-binding update:
deb http://users.musicbrainz.org/~luks/ubuntu dapper main

Tot slot is er ook een launchpad pagina aangemaakt voor het project. Alleen vraag ik me wel af of de bugs en feature requests op sf.net nu naar launchpad worden overgezet, of dat er nu 2 verschillende plaatsen zijn om een bug report te doen (wat vrij onhandig is :X ).
Nu is er met de komst van launchpad ook de mogelijkheid gekomen voor het vertalen van Listen. Dus hopelijk komt met de nieuwe update ook een nederlandse versie van Listen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Hell
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-07 14:27
Misschien is Exaile ook leuk als alternatief?
www.exaile.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scharnout
  • Laatst online: 10-04-2024

Scharnout

Meuk

Dr_Hell schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 15:16:
Misschien is Exaile ook leuk als alternatief?
www.exaile.org
Shit je bent me net voor :)

Ik gebruik ook Exaile. Superieur! Volgens de site ook de gtk tegenhanger van amaroK.

And Bob's your uncle ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Scharnout schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 15:30:
[...]

Shit je bent me net voor :)

Ik gebruik ook Exaile. Superieur! Volgens de site ook de gtk tegenhanger van amaroK.
Superieur aan Listen bedoel je of je vindt het gewoon een superfijn programma? Ik moet zeggen dat de screenshots er wel mooi uitzien. Als ik tijd heb vanavond zal ik ze (Lisetn en Exaile) eens naast elkaar zetten.
Ik ben benieuwd of er plannen zijn om Rhythmbox te vervangen (ofschoon ik dat ook een mooi programma vind is het vergeleken met Listen en Exaile wat spartaans, maar wel stukken uitgebreider dan BMP) als Gnome's muziekdatabase. Ik krijg van Listen wel de indruk dat de ontwikkeling traag gaat trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Scharnout schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 15:30:
Dat is ook de bedoeling van Listen. En of Exile superieur is aan Listen weet ik niet... Hoewel Exile wel gtk is, vind ik die verticale tabs (Collection, Playlists etc) niet echt lekker werken en mooi eruit zien. Wat ook niet fijn werkt (maar ik weet niet hoe dat in AmaroK is) is dat dropdown menu voor artist (die bij mij niets weergeeft :?) / album / genre, omdat je niet eerst een artiest kan selecteren, en dan alleen de albums zien van die artiest. Als je over een complete discography beschikt van een bepaalde artiest is dat veel makkelijker werken.
Aan de andere kant zijn er wel heel veel overeenkomsten (waarschijnlijk omdat beide AmaroK in een gtk vom willen gieten)
Cyphax schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 15:34:
[...]

Ik ben benieuwd of er plannen zijn om Rhythmbox te vervangen (ofschoon ik dat ook een mooi programma vind is het vergeleken met Listen en Exaile wat spartaans, maar wel stukken uitgebreider dan BMP) als Gnome's muziekdatabase. Ik krijg van Listen wel de indruk dat de ontwikkeling traag gaat trouwens.
Mijn voorkeur gaat idd ernaar uit dat Listen Rhytmbox gaat vervangen O-)

Verder lijkt de ontwikkeling lang te hebben stil gestaan. Echter heeft er een vakantie tussen gezet (niet te vergeten!), en zijn er _heel_ veel features toegevoegd. Een hele rij bugs & feature requests op sf.net staan nog open, maar die zijn allemaal geimplementeerd, wat volgens mij best een grote klus was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeroeter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04:33
Zowel listen als exaile zijnm bij mij te buggy. ik hou het nog bij rhythmbox en sinds kort xmms, ' winamp revisited' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:34
Is dit een beetje Foobar-ish? Of zijn ze nog steeds niet ver op dit gebied, die Linux coders? :'(

Lijkt er niet op, damn, I love Foobar.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cyphax schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 15:34:
[...]
Ik ben benieuwd of er plannen zijn om Rhythmbox te vervangen (ofschoon ik dat ook een mooi programma vind is het vergeleken met Listen en Exaile wat spartaans, maar wel stukken uitgebreider dan BMP) als Gnome's muziekdatabase.
BMP als in Banshee Music Player?
Zelf denk ik dat als Rythmbox binnenkort vervangen wordt, dat dat zeker Banshee zal worden.
Vergelijk de volgende screenshots en je zult zien waarom:
Rythmbox
Banshee

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 115695 op 08-09-2006 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memphisto
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:48
Damn wat een oude screenshot van Rhythmbox...
Rhythmbox kan tegenwoordig ook een plaatje van het cdhoesje laten zien.
Ook de algehele layout ervan is gewijzigd. Plus het ook sterk afhankelijk van het theme wat gebruikt.

Deep into that darkness peering, long I stood there, wondering, fearing, doubting, dreaming dreams no mortal ever dreamed before.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-03 18:43
Het enige wat echt mis bij Amarok vs Listen, Exaile, etc is de audiospeler support. Ik heb zelf een walkmantelefoon (W800i). Daarvoor is het nodig om muziek in /MP3/artiest/album/ te zetten. Dit is heel makkelijk in te stellen bij Amarok (gewoon eenmalig). Daarna is het gewoon: rechtermuisknop op nummer --> transfer to media device
Bovendien gaat het verplaatsen van de nummers van harde schijf naar W800i razendsnel. Het enige wat me tegenhoudt om constant Amarok te gebruiken zijn de KDElibs. Amarok was ook de reden dat ik wat langer bij Kubuntu bleef dan aanvankelijk de bedoeling was :p

vogelaarke135

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:36
Anoniem: 115695 schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 23:39:
[...]

BMP als in Banshee Music Player?
Zelf denk ik dat als Rythmbox binnenkort vervangen wordt, dat dat zeker Banshee zal worden.
Vergelijk de volgende screenshots en je zult zien waarom:
Rythmbox
Banshee
Toch kan ik niet zonder het artiest-album-genre paneel van Rhythmbox...

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Pagina: 1