Toon posts:

Probs: Linksys WRT54G + HP IPAQ 5450

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey allemaal,

laatst heb ik mijn router vervangen door een linksys WRT54G.
Ik kan op internet met mijn PC en draadloos met mijn lappie.
Maar helaas lukt dit niet met mijn HP IPAQ 5450 (wat overigens wel kon met mijn vorige router)
ik heb echt van alles geprobeerd om op internet te komen dmv WiFi te gebruiken op mn Ipaq.
(hij vindt wel de router en zegt ook dat hij verbonden is.. maar zo ver ik het begrepen heb, krijg ik geen IP toegewezen)

Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt!
Tomtom2005 (das mijn naam. maak er ondertussen maar 2006 van)

Verwijderd

Mja, zo kan niemand er wat over zeggen. Check eens goed hoe het zit met IP. Wat heb je voor beveiliging? Wat doet het zonder beveiliging? Wat gebeurt er met een vast IP?

Dit vind ik een beetje te makkelijk; het is hier geen helpdesk.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 06 maart 2006 @ 20:08:
Mja, zo kan niemand er wat over zeggen. Check eens goed hoe het zit met IP. Wat heb je voor beveiliging? Wat doet het zonder beveiliging? Wat gebeurt er met een vast IP?

Dit vind ik een beetje te makkelijk; het is hier geen helpdesk.
Ik heb van alles gteprobeerd. Mijn beveiliging staat uit. Als ik kies voor server assigned ip adress krijg ik steeds dezelfde ip toegewezen namelijk fe80::202:8aff:fe3a
Volgens een linksys medewerker is dit een ip4 en moet mijn pda omgezet worden in ip? Misschien zit hier wat in, al lijkt het me sterk. Volgens hem heeft het dus met mijn pda te maken en niet met de router. Ik had hiervoor een q-tec wireless router van de dixons en daar deed mn pda het automatisch op! Ik weet dat het hier geen helpdesk is, maar ik hoopte eigenlijk op ervaring die me hieruit kon helpen...
Ik heb het ook geprobeerd door mijn vaste ip in te vullen, samen met subnet mask en defau8lt gateway maar ook toen ben ik niet in staat geweest om online te komen met mijn pda.
Het grappige van het verhaal is: Mijn pda ziet de router wel en maakt zelfs verbinding! Maar het lichtje blijft op rood en kan dus geen gebruik maken van mijn verbinding. Het enige wat ik dus heb is een heel vreemde ipadres fe80::202:8aff:fe3a
Hoop dat er hier mensen zijn die me hieruit kunnen helpen! Medewerkers van linksys is het niet gelukt :(

Verwijderd

Hallo,

-->Dit vind ik een beetje te makkelijk; het is hier geen helpdesk.<--

Dat betekent meestal: ik weet het ook niet, maar durf dat niet toe te geven.

Wat jouw probleem betreft: welke Q-Tech router had je precies ? Je zegt dat de Ipaq het wel deed met de Q-Tech, ik vermoed dus dat er iets in de Linksys zit waardoor de Ipaq geen verbinding krijgt...

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:58
zit de ipaq op het juiste SSID-channel te connecten ? controleer dat eventjes in je router en kijk of je zo nergens in de ipaq ook het kanaal kan instellen. Als windows het niet doet voor jou, dan flikker je windows en zet je zelf je eigen instellingen

zet dan dhcp missch wel ff uit (dit betekent wel dat je op iedere pc zelf een ip gaat moeten instellen)

ps: je filtert toch toevallig niet op mac-adressen he ?

[ Voor 16% gewijzigd door HyperBart op 12-03-2006 14:15 ]

Verwijderd

Hallo,

kijk voor de zekerheid eventjes op de Linksys bij ' Wireless' --> ' Basic Wireless Settings' of de ' Wireless Network Mode' op ' Mixed' staat, volgens mij is de IPAQ 5450 een 802.11b device. En kijk ook nog eventjes of de ' Wireless SSID Broadcast' op ' Enabled' staat, anders ziet de IPAQ de Linksys niet...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2006 @ 22:40:
Hallo,

kijk voor de zekerheid eventjes op de Linksys bij ' Wireless' --> ' Basic Wireless Settings' of de ' Wireless Network Mode' op ' Mixed' staat, volgens mij is de IPAQ 5450 een 802.11b device.
Hey bedankt man!
Ik moest idd mixed omschakelen naar b :D
Hij doet het nu, de mensen van linksys mooeten zo'n kerels als jij hebben bij hun op de helpdesk. maar dat zou wel zonde zijn van je kwaliteiten.
nogmaals bedankt, nethelper! Je doet je naam eer aan.
laterss
Pagina: 1