Hallo mede tweakers,
Ik zit met het volgende probleem:
Ik had een probleem met mijn headset.
Dit heb ik echter opgelost, maar heb nu een volgend probleem.
1 van mijn tweaters die in mijn headset zit doe het niet.
Er loopt normaal een kabeltje van het ringetje in de "magneet" naar het plaatje toe waar de draadjes op gesoldeerd kunnen worden.
Echter is dit plaatje los en de draadjes verdwenen.
Waar moeten de draadjes op?
Er zijn 3 draaden waarvan 2 met elkaar verbonden.(deze komen van de andere tweater en deze zit op zijn beurt weer vast aan de pc via 3.5 jackplug)
- groene draad met koper (aarde)
- rode draad
De koper met de groene ---> hierop gaat de koper en deze moet dan op 1 van de 2 plaatjes waarop de draadjes gesoldeerd moeten worden op de op het moment defecte tweater.
De rode deze moet op het plaatje ernaast.
Ik snap dus wel hoe het moet, maar de tweater heeft zijn aansluitingen naar het plaatje (die duidelijk op de foto te zien is, zowel in/op de tweater als ernaast op het bureau) niet meer.
De vraag is dan ook of er iemand is die er verstand van heeft en weet hoe dit op te lossen is.
enkele plaatjes ter verduidelijking:
zo is hij nu:

ander kant, ring zit erin:

hier duidelijk wat het ringetje is:

overig:

met plastic sealing:
Ik zit met het volgende probleem:
Ik had een probleem met mijn headset.
Dit heb ik echter opgelost, maar heb nu een volgend probleem.
1 van mijn tweaters die in mijn headset zit doe het niet.
Er loopt normaal een kabeltje van het ringetje in de "magneet" naar het plaatje toe waar de draadjes op gesoldeerd kunnen worden.
Echter is dit plaatje los en de draadjes verdwenen.
Waar moeten de draadjes op?
Er zijn 3 draaden waarvan 2 met elkaar verbonden.(deze komen van de andere tweater en deze zit op zijn beurt weer vast aan de pc via 3.5 jackplug)
- groene draad met koper (aarde)
- rode draad
De koper met de groene ---> hierop gaat de koper en deze moet dan op 1 van de 2 plaatjes waarop de draadjes gesoldeerd moeten worden op de op het moment defecte tweater.
De rode deze moet op het plaatje ernaast.
Ik snap dus wel hoe het moet, maar de tweater heeft zijn aansluitingen naar het plaatje (die duidelijk op de foto te zien is, zowel in/op de tweater als ernaast op het bureau) niet meer.
De vraag is dan ook of er iemand is die er verstand van heeft en weet hoe dit op te lossen is.
enkele plaatjes ter verduidelijking:
zo is hij nu:

ander kant, ring zit erin:

hier duidelijk wat het ringetje is:

overig:

met plastic sealing:
[ Voor 199% gewijzigd door JvS op 30-03-2006 23:21 ]