Toon posts:

[XP] Programma's starten niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb heel raar probleem:
Programma's als itunes outlook express en msconfig werken niet, ze starten gewoon niet op. Alleen explorer start waarmee geinternet kan worden en bestanden kunnen worden bekeken. Door op een word bestand te klikken kan word worden geopend, dit geld ook voor itunes.

In de veilige modes kunnen de programma's wel weer worden geopend.

Mogelijk is dit gekomen nadat de worm blondes.exe het systeem heeft besmet. Echter is dit virus verwijderd.

Het volgende heb ik geprobeerd:
- Virusscan met avast (niks gevonden
- Virusscan met een online scanner (niks gevonden)
- Hijack this (geen verdachte bestanden).

Mijn vragen zijn:
- Hebben andere mensen ook een dergelijk probleem gezien.
- In welk deel van het register kan deze fout zitten.

Verwijderd

T kan ook spyware zijn.

Of kijk naar de laatste updates of installaties.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm mogelijk, maar ms antispyware had ook niks gevonden. En anders had ik met hijackthis en startuplist ook het een en ander gevonden.
Verder heb ik internet eruit gegooid en een nieuwe gebruiker in de veilige modus aangemaakt die dit probleem echter niet heeft. Aaanmelden met ander oude gebruikers geeft echter weer hetzelfde probleem.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat gebeurt er als je naar Start -> Run gaat, vervolgens via Browse bv. notepad opzoekt en dan notepad start? :)

Verwijderd

Als je Windows XP Home of Prof. gebruikt kun je door middel van een systeemherstel je pc weer tot de oude brengen. Je registers worden dan weer naar de oude staat gebracht, waardoor mogelijk je pc weer goed functioneert.

De worm heeft je systeem schade aangericht, die zelfs na de verwijdering van de worm niet hersteld zijn. >:)

Als (online) virusscanners en spywarescanners niets vinden is het dus geen spyware & virussen op je pc, maar een verkeerde configuratie. Probeer dus eerst systeemherstel.

Start --> Uitvoeren --> restore --> OK --> rstrui.exe :)

• Vizorium-5
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-03 10:44

Vizorium-5

Framerate = Life

Kun je regedit openen in in Safe mode?

Kun je dan ff kijken wat er bij het volgende staat:

HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shell\open\command

hier staat een tekenreekswaarde (standaard) met daarachter bij gegevens. Hier moet staan "%1" %*

Waarschijnlijk staat bij gegevens een bepaalde .exe file voor. Hiermee wordt het virus iedere keer opgestart als er een exe file gestart wordt. Simpel veranderen in wat hierboven staat.

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
elevator, dit werkt ook helaas.
vizorium-5, ook gecheckt was het ook niet.

Uiteindelijk heb ik een andere gebruiker aangemaakt. Punt was dat ik bij iemand thuis was die beweerde dit al zonder resultaat geprobeerd te hebben. Uiteindelijk ben ik toch nog steeds benieuwd waar in het (persoonlijke) register de worm heeft lopen zooien!
Pagina: 1