Toon posts:

[PATA] schijf kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na veel wikken en wegen heb ik vandaag nog maar wat zuurverdiende centjes gespendeerd aan een IDE-controller. De onboard controller had de geest gegeven, en aangezien het een oud beestje (P3 500mhz-bak) was, was ik niet echt zeker of het nog het geld waard was...

Nu ja, uiteindelijk toch maar gedaan. Kaart in een PCI-slot gestoken, kabel eraan en huppa. Nu dat deed ie mooi. Hij bootte netjes door naar het Ubuntu install-proces. Aangezien er toen geen schijf gededecteerd werd, ging ik toch maar eventjes de kabels controleren. Dom, er stak een voedingskabel niet in 8)7 Heropgestart, en verrassing verrassing, niets! Nu boot hij zelfs niet mer van de cd-rom. Voeding opnieuw van de harde schijf afgehaald, geen probleem. Maar ja, zonder HD kan je moeilijk wat installeren natuurlijk.

Ook heb ik zojuist wat jumpertjes verplaatst, even de cd-rom als master gezet, maar ook dit brengt geen zoden aan de dijk. Aangezien de HD nog opspint, lijkt deze me niet dood. Iemand een work-around?

vergeten: het is een promise ultra133 tx2. en misschien dat deze beter naar opslag en I/O controllers gaat... alvast bedankt modje-van-dienst

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2006 21:53 ]

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
Heb je hem ook al op de onboard ide aangesloten..? Word hij herkend in de BIOS..?

[ Voor 25% gewijzigd door MasterMike op 06-03-2006 19:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 06 maart 2006 @ 19:16:
Na veel wikken en wegen heb ik vandaag nog maar wat zuurverdiende centjes gespendeerd aan een IDE-controller. De onboard controller had de geest gegeven, ...

insert heel verhaal
ja, dat had ik gedaan, maar aangezien die het niet meer doet, werd ik "gedwongen" om een extra controller te kopen, met het bovenstaande probleem tot gevolg...

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
Verwijderd schreef op maandag 06 maart 2006 @ 20:04:
[...]

ja, dat had ik gedaan, maar aangezien die het niet meer doet, werd ik "gedwongen" om een extra controller te kopen, met het bovenstaande probleem tot gevolg...
Ja maar bedoelde misschien van een andere pc. En die IDE controllers hebben toch ook een soort eigen BIOS..? Wordt hij daar ook herkend..?

[ Voor 21% gewijzigd door MasterMike op 06-03-2006 20:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Tja... De cd-romspeler wordt wel herkend als die alleen op de kabel hangt, maar als beide aangesloten zijn wordt zelfs die niet meer herkend. Zonde, had gehoopt dat ik vanavond eindelijk alles op poten kreeg :/

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-02 11:41

Turkish

zhé germans

Heb je al gekeken of je jumperinstellingen op de IDE devices goed staan :?

anyway, dit hoort in OM thuis dus move :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Turkish schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 14:13:
Heb je al gekeken of je jumperinstellingen op de IDE devices goed staan :?
Ja dat is ook al gebeurd. HD eerst als master met cd-rom als slave, daarna beide als CS en toen nog eens het omgekeerde van situatie 1 geprobeerd. Alle drie brachten ze geen zoden aan de dijk |:(

edit [kijkt naar de grond] ok, uit pure frustratie toch nog even een andere kabel gebruikt (alhoewel diegene die erin stak een spiksplinternieuwe was, die gaat dus mooi terug), en nu werkt ie wel. best gek, maar kom...[/kijkt naar de grond]

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2006 14:46 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Over welk merk HD gaat dit?

Ik lees trouwens nergens of je überhaupt al geprobeerd hebt alleen de HD erin te hangen, of je het BIOS al eens op default hebt gezet. etc. etc.

ARME AOW’er

Pagina: 1