Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

outsourcing: vakantiedagen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Onze ict afdeling wordt per 1 april geoutsourced, en dit proces gaat tot nu toe vrij redelijk, alleen komt er nu ineens een ding naar boven wat voor ons als medewerkers wat ongunstig uitpakt.
Namelijk het onderwerp vakantiedagen...

Er werd ons per mailing medegedeeld dat we maar 10 dagen van ons tegoed (we hebben begin dit jaar een aantal dagen gekregen tot 1 april, dis aantal dagen / 12 * 3)mee konden nemen naar de nieuwe werkgever. De rest zou worden uitbetaald of moeten we vantevoren op nemen (dus voor 1 april). Bij uitbetalen zal er wel veel% belasting over betaald moeten worden.

Nu is mijn vraag eigenlijk of dit zo maar afgesproken mag worden, en of hier ook een wettelijke regeling voor is. Voor 1 april de dagen opnemen komt mij namelijk slecht uit, en 1 of 2 weken erna zal ik WEL ineens een aantal vrije dagen erg goed kunnen gebruiken

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2006 19:00 ]

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Geen paniek, die uitbetaling gaat gewoon tegen je normale tarief. In het ergste geval krijg je het bij de aanslag 2006 terug.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein