Toon posts:

AGP Express

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een moederbord maar de ASUS A8V-MX die staat bij de Twinmos ram compibatility-lijst er niet bij, dus dan wil ik dat eigenlijk niet gokken (of heeft iemand ervaring daarmee?)

Nu zie ik een ECS moederbord (K8T890-A) en daar zit AGP Express op staat er, maar ik kan nergens vinden wat dat is, en weet ook niet of mijn (AGP) videokaart daar op kan.

Weet iemand wat AGP Express is en of gewone AGP er op kan?

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-05 14:29
marketing truukje denk ik.. foutje bedankt 8)7

[ Voor 153% gewijzigd door andreict op 06-03-2006 19:03 ]

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-05 13:02
Foutje...

[ Voor 100% gewijzigd door Ruben [NL] op 06-03-2006 19:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik wist ook niet dat dat bestond maar op hun eigen site staat het:
http://www.ecs.com.tw/ECS...&DetailName=Specification

• Ruben [NL]
AGP-Express bestaat niet, noujah officieel heet het geloof ik wel zo maar iedereen gebruikt meestal gewoon AGP...is AGP dus..
Geef eens de link waar je dat zag? Vaak kun je het aan het plaatje wel zien of je kunt het uit de context halen :)

Edit: Ja, op de website staat dus ook:
AGP express
Savior for backward compatible purpose when users still have the AGP card. ECS patent design (AGP Guardian) ensures 100 % protection to prevent any AGP 8X/ 4X cards burnt out. The higher performance VGA engine card is, the less performance lose on AGP Express slot.

AGP aansluiting dus... :)

[ Voor 65% gewijzigd door Ruben [NL] op 06-03-2006 19:04 ]

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-05 21:50

Piggen

Lekker bakkie

AGP Express is een techniek waarbij een AGP-poort gebruikt maakt van de bandbreedte van PCI-sloten. Daardoor is de bandbreedtte vele malen lager dan bij een echt AGP-slot en daarmee ook de prestaties. Als je wilt gamen moet je daar met een wijde boog omheen lopen.

Nog even verder zoeken. Als je een bordje met AGP en PCI-e wilt, raad ik je de Asrock 939Dual aan.

[ Voor 17% gewijzigd door Piggen op 06-03-2006 19:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
G-SuPRuuB schreef op maandag 06 maart 2006 @ 19:00:
AGP-Express bestaat niet.
Geef eens de link waar je dat zag? Vaak kun je het aan het plaatje wel zien of je kunt het uit de context halen :)
http://www.ecs.com.tw/ECS...oducts/large/K8T890-A.jpg

Hier zie je het moederbord en staat er "AGP Express" op...

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:28

Entity

9000rpm

Review van een ECS board met AGP Express:
http://www.tomshardware.com/2004/10/27/elitegroup/

Feitelijk is het een soort opgewaardeerde PCI poort die bij lange na de performance van een AGP 8X slot niet haalt. Dus leuk voor een upgrade (er zit zowel PCI Express als AGP op, dus je hoeft niet gelijk een nieuwe videokaart te halen als je je mainboard/CPU vervangt), maar niet echt voor mensen die wat meer vragen van hun videokaart dan wat tekstverwerking ofzo.

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-05 14:29
:s ik ben nog nie wakker.. sorry!

[ Voor 19% gewijzigd door andreict op 06-03-2006 19:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
MPmad schreef op maandag 06 maart 2006 @ 19:01:
AGP Express is een techniek waarbij een AGP-poort gebruikt maakt van de bandbreedte van PCI-sloten. Daardoor is de bandbreedtte vele malen lager dan bij een echt AGP-slot en daarmee ook de prestaties. Als je wilt gamen moet je daar met een wijde boog omheen lopen.
Ik hoef voorlopig nog niet te gamen, alleen Counter-Strike 1.6, zou dat wel draaien met mij ATI Radeon 9800Pro?

• Ruben [NL]
Verwijderd schreef op maandag 06 maart 2006 @ 19:02:
[...]

Ik hoef voorlopig nog niet te gamen, alleen Counter-Strike 1.6, zou dat wel draaien met mij ATI Radeon 9800Pro?
Ja, lijkt me wel

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 21:33
Ik speel het dagelijks op een 9600Pro SE op een p3 733mhz met een gemiddelde framerate van 20.
Met een echte 9800Pro moet dat dus prima mogelijk zijn, als je t mij vraagt.

Verwijderd

Topicstarter
frickY schreef op maandag 06 maart 2006 @ 19:05:
Ik speel het dagelijks op een 9600Pro SE op een p3 733mhz met een gemiddelde framerate van 20.
Ik speelde met mn 9800Pro 'gewoon' op 100Fps, met gemak.... Maarja, als dat niet lukt dan heb ik pech, dan maar niet csen :P

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
frickY schreef op maandag 06 maart 2006 @ 19:05:
Ja, maar het belangrijkste is dat de AGP express poort niet de bottleneck is. Aangezien dit een opgewaardeerde pci poort is zal dat wel gauw zijn. :P

Verwijderd

Topicstarter
Metal schreef op maandag 06 maart 2006 @ 19:16:
[...]

Ja, maar het belangrijkste is dat de AGP express poort niet de bottleneck is. Aangezien dit een opgewaardeerde pci poort is zal dat wel gauw zijn. :P
Mss domme vraag, maar wat is bottleneck?

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-05 21:50

Piggen

Lekker bakkie

Het onderdeel in je systeem dat niet in balans is met de rest en daardoor de rest als het ware vertraagd.

In de nieuwe situatie zal dat dus de AGP Express-poort zijn. Maar ook daarmee zul je nog prima Counter-Strike kunnen spelen.

Verwijderd

Topicstarter
Is dit niet slecht voor moederbord / processor?

//EDIT:
Ik ga er met dat moederbord wel op vooruit, omdat ik een AMD Athon64 3500+ Venice koop ipv de AMD Athlon XP 2500+ die ik had....

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2006 19:34 ]

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Tja als ik jou was zou ik toch voor de Asrock Dual SATA 939 gaan. Deze is veel gebruikt, goede performance goedkoop en heeft een gegarandeerde werking. Zou niet voor zo'n relatief onbekend merk en bord gaan wat matige prestaties neerzet.

Verwijderd

Topicstarter
The__Virus schreef op maandag 06 maart 2006 @ 19:38:
Tja als ik jou was zou ik toch voor de Asrock Dual SATA 939 gaan. Deze is veel gebruikt, goede performance goedkoop en heeft een gegarandeerde werking. Zou niet voor zo'n relatief onbekend merk en bord gaan wat matige prestaties neerzet.
Ik heb echt maar 60 euro voor een moederbord en dat moederbord is volgens mij wel een van de beste die ik kan krijgen voor dat geld. Mijn moederbord is kapot, dus ik kan ook niet effe doorsparen voor een andere...

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:26
En om je even wakker te schudden:
pricewatch: Asrock 939Dual-SATA2, M1695 (PCI-e/AGP, Sound, LAN, SATA II, RAID)
En ja, twinmos gaat prima op dat moederbordje

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

http://tweakers.net/pricewatch/122823
55 euro zonder verzenden, koop asjeblieft dit bord, die andere zal je 9800Pro waarschijnlijk castreren en niet een klein beetje ook ze zijn niet voorniets al jaren terug op AGP overgestapt mijn ervaring met dit soort expresse sloten is dat het gewoon absolute bagger is...

aan de asrock heb je gewoon een goed mooi en voordelig bord :)

grmbl @ athalus >:) :>

[ Voor 6% gewijzigd door GoldenSample op 06-03-2006 20:01 ]

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

Verwijderd

Topicstarter
GoldenSample schreef op maandag 06 maart 2006 @ 20:00:
http://tweakers.net/pricewatch/122823
55 euro zonder verzenden, koop asjeblieft dit bord, die andere zal je 9800Pro waarschijnlijk castreren en niet een klein beetje ook ze zijn niet voorniets al jaren terug op AGP overgestapt mijn ervaring met dit soort expresse sloten is dat het gewoon absolute bagger is...

aan de asrock heb je gewoon een goed mooi en voordelig bord :)

grmbl @ athalus >:) :>
Ik zal eens kijken!!!

mooie electrische tandeborstels!!

//EDIT:
Weet iemand of Twinmos geheugen werkt op de ASUS A8V-MX, want op de site staan alleen oudere types, misschien is de site niet up-to-date?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2006 20:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik betaal als ik een AMD Athlon64 3500+ boxed neem 35 euro voor een boxed cooler, is dat niet erg duur?

//EDIT:
Is deze "Thermaltake Silent 939 K8 So939" beter? Is zeker goedkoper dan de boxed cooler en een goed merk.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2006 20:53 ]

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op maandag 06 maart 2006 @ 20:50:
Ik betaal als ik een AMD Athlon64 3500+ boxed neem 35 euro voor een boxed cooler, is dat niet erg duur?

//EDIT:
Is deze "Thermaltake Silent 939 K8 So939" beter? Is zeker goedkoper dan de boxed cooler en een goed merk.
neem een arctic freezer 64 is ongeveer de beste luchtkoeler qua prijs/prestatie :)

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• Daaaaf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-05 15:59
Eensch (en dan wel de Freezer64 Pro).

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Daaaaf schreef op maandag 06 maart 2006 @ 22:11:
Eensch (en dan wel de Freezer64 Pro).
o foutje bedoel inderdaad de Freezer64Pro, die heeft een heatpipe meer, koelt wat beter en kost ongeveer evenveel :) thnx voor de verbetering B)

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

In agp-e kunnen niet alle kaarten hou hier rekening mee, en je moet dit slot niet te lang gebruiken want dat is niet goed voor je kaart.

Verwijderd

Topicstarter
mad_max234 schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 16:59:
In agp-e kunnen niet alle kaarten hou hier rekening mee, en je moet dit slot niet te lang gebruiken want dat is niet goed voor je kaart.
Een asrock moederbord gaat niet lukken, want moet de computer snel weer werkend hebben en kan niet wachten op het bezorgen.

Nu zit ik met een probleempje, ze hebben daar ook een ASUS a8v-mx, maar ik weet niet of die het wel doet met mijn geheugen, want op de site van Twinmos staat dat moederbord niet in de lijst, maar dat zou natuurlijk ook een oude lijst kunnen zijn. (2x Twinmos 512MB PC3200)

Weet iemand of dat kan?

• kleinesmurf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-04-2021
Wat is het type van het TwinMOS geheugen?
Asus vermeldt een aantal compatible modules, maar dan moet je wel het typenummer kennen...

zie anders eens op linkje, en klik links in het korte menu met kleurvakjes op "QVL download"

• The__Virus
  • Laatst online: 27-05 11:34
Ach die QVL is leuk maar ook niets meer. Ik heb geloof ik nog nooit geheugen gebruikt dat op een QVL stond en het heeft altijd gewerkt.

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:49
Tuurlijk moet je je computer snel weer werkend hebben, maar het Asrock moederbord draait echt als een zonnetje en heeft een WAARDIG AGP én PCI-E poort. Ik spreek uit ervaring want ik heb hier een asrock 939Dual-SATA2 in combinatie met een Athlon64 Venice 3500+ staan ;) En een 9600Pro erin (I know :blush: ) 1GB erbij en ik draai de meeste games goed ;) Niet alles op high of medium maar dat krijg je met die kaart :p upgrade komt pas over een half jaartje.

Paar daagjes geduld en je hebt een veel beter moederbord ;) Voor dezelfde prijs want het mobo kostte mij half jaar geleden zo'n 63 euries ;)

Spuug

[ Voor 14% gewijzigd door Arjan90 op 09-03-2006 17:10 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Pagina: 1