Heb de search gebruikt en vond niks op pcie modem en op pcie geluidskaart. Die kleine pcie 1x slotjes zijn daar wel kaarten voor, of is nog steeds alles pci? Het lijkt er nu op dat pcie slechts dient voor snellere videokaartbus, terwijl het ook andere voordelen heeft, maarja als er geen kaarten voor zijn. Ik vraag dit omdat als ik overschakel naar een nieuw mobo ik pci sloten tekort ga komen, en wel die pcie 1x sloten moet/wil gebruiken, als daar tenminste wat voor te koop is that is
Je kan netwerkkaarten kopen voor PCI-e x1 en er gaan geruchten rond dat Creative bezig is met geluidskaarten voor PCI-e x1, er zullen vast nog wel wat andere kaartjes zijn maar die zijn mij niet bekend.
Waarom heeft een computer geen versnellingen?
HP en Intel hebben Gbit netwerkkaartjes met PCIe. SysKonnect volgens mij ook. Verder ken ik inderdaad nog geen PCIe x1 kaarten. Wel x4 en x8 maar dat bedoel je natuurlijk niet.
nee ik bedoel die kleine slotjes, dat is toch 1x? Zitten er tegenwoordig 1 of 2 van op, maar wat moet je ermee als zelfs Creative er nog geen geluidskaarten voor heeft....
Een PC moet vaak 3 a 4 jaar meegaan. Je mag ervan uitgaan dat PCIe over 3 jaar een stuk populairder is dan nu en dan ben je misschien blij dat je moederbord 1 of 2 PCIe sloten heeft.Sjah schreef op maandag 06 maart 2006 @ 18:48:
nee ik bedoel die kleine slotjes, dat is toch 1x? Zitten er tegenwoordig 1 of 2 van op, maar wat moet je ermee als zelfs Creative er nog geen geluidskaarten voor heeft....