Ik heb een Gigabyte K8Triton Nforce 4 Mobo (GA-K8NF-9). Ik heb vandaag een extra blokje 512 ddr 400 pc3200 gekocht maar hij geeft nog steeds single channel aan. kan dit liggen aan het feit dat mijn oude blokje single sided is en mijn nieuwe double sided? of hoeft dat in principe niet uit te maken.
Daar ligt het wel aan, zie handleiding. Gigabyte plaatst er hele mooie tabelletjes bij.
Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!
Ze moeten indentiek met elkaar zijn, anders gaat het zowiezo niet lekker werken.
Blij Met Wilco
HAd laatst een soortgelijke vraag alleen iets anders dus.
Ik heb hier een dual channel mobo met 2x 256 mb, nu moet dat 1 gb worden, kan ik dan gewoon 1x 512 erbij prikken en Dual Channel behouden of moet het 2x 512 mb worden?
Ik heb hier een dual channel mobo met 2x 256 mb, nu moet dat 1 gb worden, kan ik dan gewoon 1x 512 erbij prikken en Dual Channel behouden of moet het 2x 512 mb worden?
If it aint broke, fix it till it is!
of weer 2x 256 of 2x512.Venxir schreef op maandag 06 maart 2006 @ 18:12:
Dual channel houd in dat het altijd dual is
Dus:
BANK A: 256
BANK B: 256 = dual channel
BANK A: 256 512
BANK B: 256 = geen dual channel
BANK A: 256, 512
BANK B: 256. 512 = dual channel.
Zorg ervoor dat alles dus gelijk is.
Nee, alleen met 2*512 of 4*256 draait het Dual channel...Venxir schreef op maandag 06 maart 2006 @ 18:12:
[ Voor 1% gewijzigd door MarZ_E op 06-03-2006 18:15 . Reden: spuit 11, sneller typen... ]
Verwijderd
ik heb hier 2*256MB en 1*512 MB draaien, in dual channel, ik moet wel zeggen: ik kan dit doen omdat het een NForce2 moderbord betreft (die schijnt 2 geheugencontrollers te hebben?)
en ik merk niks van langzamer draaien, dus zal het wel goed werken zeker
Ik heb toevallig het zelfde mobo, ik zelf heb 2x 512 dual channel, 2 identieke reepjes in 2 banken van dezelfde kleur!
| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR
.Verwijderd schreef op maandag 06 maart 2006 @ 18:20:
ik heb hier 2*256MB en 1*512 MB draaien, in dual channel, ik moet wel zeggen: ik kan dit doen omdat het een NForce2 moderbord betreft (die schijnt 2 geheugencontrollers te hebben?)
Ook ik heb een nforce2 chipset en ook hier werkt dualchannel met 2 verschilende merken 1x512 MTD 1x512 Crosair werkt vlekkeloos.
Niet helemaal identitiek. Je hebt inderdaad wel de grootste kans dat het goed werkt als ze identiek zijn, maar het is niet geheel noodzakelijk.-Thunder- schreef op maandag 06 maart 2006 @ 18:08:
Ze moeten indentiek met elkaar zijn, anders gaat het zowiezo niet lekker werken.
Weet je zeker dat die ene dimm van 512MB écht singlesided is? In welke sloten heb je de dimmetjes gedaan?
Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.
De handleiding van Gigabyte is een beetje onduidelijk.
Het lijkt daarin of je een bankje vrij moet laten tussen de twee reepjes bijvoorbeeld in 1 en 3.
Je moet de twee reepjes van hetzelfde type echter naast elkaar doen in de bankjes met dezelfde kleur. Pas daarna werkt Dual Channel. Die ene die je nieuw gekocht hebt werkt alleen in Dual Channel als je er nog zoeen koopt van hetzelfde type.
Het lijkt daarin of je een bankje vrij moet laten tussen de twee reepjes bijvoorbeeld in 1 en 3.
Je moet de twee reepjes van hetzelfde type echter naast elkaar doen in de bankjes met dezelfde kleur. Pas daarna werkt Dual Channel. Die ene die je nieuw gekocht hebt werkt alleen in Dual Channel als je er nog zoeen koopt van hetzelfde type.
De chipconfiguratie moet inderdaad identiek zijn, mocht je ze in Dual Channel willen kunnen draaien
De merk/type/snelheid doen vaak niet toe. Uitzondering hierop is het nForce2 chipset met een nep-dualchannel controller, daarop kun je de meest uiteenlopende geheugenreepjes laten "samenwerken"
Pagina: 1