Toon posts:

USB mini harddisk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een portable harddisk kopen die zo klein mogelijk moet zijn, omdat ik hem eigenlijk altijd bij me heb. Nu heb ik min of meer besloten om de LaCie Carte Orange te bestellen. Dit is een hele kleine 6GB grote mini harddisk via USB.

http://www.macplus.net/ma...pg/LaCie_Carte_Orange.jpg

Mijn vraag is nu hoe schokbestendig deze zijn. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat ik hem dagelijks even van de trap beneden laat vallen, maar het kan natuurlijk voorkomen dat hij een keer op de grond valt of wat schokken te verwerken krijgt.

Het zal wel allemaal niet zo'n probleem zijn, maar ik heb altijd gehoord dat een harddisk zeer gevoelig is voor schokken. Maar misschien was dit vroeger en zijn die dingen er wel tegen bestand.

Kan iemand me dit vertellen voordat ik zo'n ding koop.

Met Google kon ik niet zoveel vinden, en misschien zijn hier mensen met ervaringen.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Uit de url van je plaatje valt te vinden dat dat ding LaCie heet.
En tweakers heeft een pricewatch, waar dat ding ook in staat: Klik
offtopic:
Welke Google gebruik je trouwens? ik vond het direct namelijk

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
Zie jij hem staan dan? :?

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb dus een mobiele harddisk van Lacie besteld. Niet die Carte Orange maar zo'n blauwe 60GB harddisk van 8 bij 8 cm. Heel handig. Maar ik vraag me nog steeds af hoe schokbestendig ze zijn. Als hij aanstaat ligt hij gewoon op tafel, dat is niet zo'n probleem. Waar ik me meer druk om maak is dat ik hem eigenlijk constant bij me heb in mijn broekzak. Hij zal zo af en toe wel eens een schok krijgen als ik hem bij me heb. En vallen... tja zoiets kan ook gebeuren. Kan zo'n ding daar tegen?

2de. Omdat ie in mijn broekzak zit krijgt ie dus ook te maken met lichte stof. Zo'n harddisk is toch compleet stofdicht of niet?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Was mij idd ook opgevallen dat ie niet in de pricewatch staat hoor. Maar je ziet dat er genoeg shops zijn die LaCie disks verkopen.

Ik neem aan dat je in bezit bent van een telefoon, of een mail-adres. Je kan dus contact opnemen met die shops, en vragen of ze die dingen leveren.

Het zou natuurlijk zo kunnen zijn dat dat ding gewoon nog niet leverbaar is.
Verwijderd schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 14:05:
Ok ik heb dus een mobiele harddisk van Lacie besteld. Niet die Carte Orange maar zo'n blauwe 60GB harddisk van 8 bij 8 cm. Heel handig. Maar ik vraag me nog steeds af hoe schokbestendig ze zijn. Als hij aanstaat ligt hij gewoon op tafel, dat is niet zo'n probleem. Waar ik me meer druk om maak is dat ik hem eigenlijk constant bij me heb in mijn broekzak.
Daarom heb ik gekozen voor een 2,5" disk, en die in een behuizing gemikt. Laptop schijven kunnen qua schokken iets meer hebben, omdat het in een draagbaar systeem zit.
Hij zal zo af en toe wel eens een schok krijgen als ik hem bij me heb. En vallen... tja zoiets kan ook gebeuren. Kan zo'n ding daar tegen?
Dingen laten vallen is puur onvoorzichtig zijn met je spullen. Gewoon vasthouden :P
2de. Omdat ie in mijn broekzak zit krijgt ie dus ook te maken met lichte stof. Zo'n harddisk is toch compleet stofdicht of niet?
Dat zou ik niet durven zeggen.

[ Voor 69% gewijzigd door RaZ op 08-03-2006 14:15 ]

Ey!! Macarena \o/

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Harddisks zijn stofdicht ja, dat zal het probleem niet zijn.

Schokken kunnen ze hebben, harder dan je denkt.. maar alleen als ze uit staan. Als een harddisk draait en de koppen hangen erboven kan je schijf geen schokken hebben.

Je moet zo'n harddisk ook niet te snel bewegen of kantelen als hij draait, probeer zo'n laptop disk maar eens te kantelen als hij aanstaat, je voelt de gyroscopische werking waardoor een te snelle beweging fataal zou kunnen zijn.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Ik heb die kleine van LaCie, die Porsche van 50GB. Bloedjesnel en prima portable, lekker grote schijf, wordt ook niet warm :)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:49
Die orange zal waarschijnlijk dezelfde "techniek" gebruiken als de Ipod Nano. Met andere woorden,
geheugen chips.

Verwijderd

Topicstarter
NielsOveres schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 14:33:
Die orange zal waarschijnlijk dezelfde "techniek" gebruiken als de Ipod Nano. Met andere woorden,
geheugen chips.
Nee die orange heeft een echte mini harddisk. Anders was hij ook een stuk duurder.

119 euro voor 6 GB.
Pagina: 1