Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

P4C800-E Kyosen VDIMM mod

Pagina: 1
Acties:

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 14:27
Hallo,

Aangezien de VDIMM mod op de LM358 z'n beperkingen kent zou ik graag mijn P4C800-E modden met de zogenaamde Kyosen mod (PSU 3.3V = VDIMM).

Het plaatje is op Akiba offline, dus vraag ik me af of iemand dat nog heeft, of gewoon een beschrijving over welke pinnen.

Mijn idee is dat het ook moet werken om vanaf de 3.3 V lijn op de ATX stekker een (verbreekbare) verbinding te maken met het VDIMM meetpunt (op de triac). Klopt dit ?

Concrete Loop Watercooling

• Syngrow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-11 19:32

Syngrow

Framerate is life

Over het algemeen wordt bij de de vdimm = vio mod een draad tussen de 3.3v lijn op de ATX connector en een condensator in het vdimm circuit gesoldeerd.

De precieze mod kan ik zo ook niet tevoorschijn halen, maar de draad doorsolderen naar het meetpunt zou ik iig niet doen.

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
Ik zou idd uitkijken met zomaar ergens 3,3Volt op te zetten... zodadelijk gaan er allemaal ongewenste stromen over componenten lopen.

Anders kan je misschien de out van de triac loskoppelen en daar de 3,3 Volt op aansluiten?

Nou moet ik zeggen dat ik nog nooit Vdimm mod heb gedaan, maar wel 3 vidkaarten heb ge-V-mod. 't is maar een idee.

ik lees nu hier dat je voor de kyosen vdimm mod gewoon de 3,3V direct aan de dimm-socket soldeert. Het nadeel is dan natuurlijk (zoals ook wordt beschreven) dat de 3,3Volt niet meer gereguleerd/gefilterd wordt, het systeem kan juist instabieler worden. (Nou wordt dat 3,3 Volt volgens mij voornamelijk voor het geheugen gebruikt, maar nog steeds)

Je wist trouwens al dat je je geheugen actief moet koelen als je er zoveel spanning op zet?

U vraagt, wij antwoorden.

• FreeRider
MeMoRy : Ik ben me er terdegen van bewust dat m'n geheugen gekoeld moet worden... heb er altijd een fan op gehad. Volgens de specs mag BH-5 tot 3,6V hebben maar ongekoeld worden ze al aardig heet bij 3 volt.

Ondertussen heb ik eigenlijk dezelfde mod gevonden, zij het onder de noemer "universal VDIMM mod"... Ook de pinnetjes heb ik gevonden, en na wat meten is het inderdaad zo dat het meetpunt verbonden is met de voedingspin onder de DIMM socket (was enigszins te verwachten).

Ik ga hem er wel op zetten met een switch ertussen zodat ik hem desgewenst uit kan schakelen...

Maar wat zou ik kunnen doen om het voltage te filteren/stabiliseren ? een condensator er tussen bijvoorbeeld ?

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
Kan.... meestal is het een combinatie van een ontstoorspoel die serieel aangesloten is en een grote condensator (elco, 10uF) voor lage en een kleine (100nF) voor hoge frequenties parallel aangesloten...

Dit filtert echter alleen wat ruis weg... Aan het inzakken van de voedingsspanning door belasting kan je niet veel doen...

U vraagt, wij antwoorden.

• FreeRider
Ok, ga ik eens proberen... Als de 3,3V direct aan de VDIMM zit dan zakt deze niet meer in en kan ik 'm ook hoger zetten... Helaas kom ik niet verder met meer volts...

Pagina: 1