Mooooooeeeee......
Daarnaast staat er dat er (voorlopig) niks zal veranderen en dat ze ook de comunitie van groot belang achten. Dit is bij ons als crew ook pas vandaag bekend, een volledig overzicht hebben wij ook nog niet.
Hoe het verder komt weten wij ook nog niet. Hierover zal zeker contact gezocht worden met de verantwoordelijke personen.
Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!
Om te beginnen "wat houdt dit in voor DPC".
Zoals iisschots al zei voorlopig helemaal niets, we gaan gewoon zo door als al bekend en met een beetje mazzel kunnen we er zelfs voordeel uithalen (zie de opmerking van witlof)
Het eerste wat ik dacht bij de overname was: "nu zal er ook wel een Tweaker.net magazine komen"
Dan "hoe zit het met de sponsoring van de DPC server"
Die blijft gewoon zoals het is. Aangezien er niet erg veel veranderd in de organisatie zoals die er nu staat, zal er dus in de sponsoring van en naar T.net ook niet veel veranderen in de nabije toekomst. Het enige wat er veranderd is:
1. de eigenaren hebben een leuke zak geld gekregen
2. de eigenare moeten nu verantwoording gaan afleggen aan een maneger (en zijn dus geen eigenaar meer)
Persoonlijk is het mijn mening dat er bij dit soort veranderingen een paar mensen snel beter van kunnen worden, en laten we hopen dat ik dat ben
Ik denk dat de toekomst van DPC nog steeds bij de DPC'er zelf ligt
"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME
Zou dat nu ineens anders worden? Kansen? Ik betwijfel het. Goed, het zal er niet direkt minder op worden. Maar DPC promoten doet t.net al een tijdje niet aktief meer, en ik vrees dat dit ook zo zal blijven ("wat houdt dit in voor DPC? Voorlopig helemaal niets")
Whatever
Verwijderd
Dat is zeker een van de dingen die we kunnen gaan doenVerwijderd schreef op maandag 06 maart 2006 @ 19:05:
lijkt me een goede reden om vnu te benaderen met de vraag waarom hun park nog geen koetjes draait
Ze moeten iig geen andere teams gaan steunen
Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!
En wordt GoT een helpdesk...Witlof schreef op maandag 06 maart 2006 @ 18:03:
Opzich kan het positief uitpakken. Zeker met zaken zoals een computeridee waarin vast wel links opgenomen worden naar tweakers.net en/of GoT. Hierin kunnen misschien ook nu wat makkelijker berichten opgenomen worden over DPC dus wie weet gaan we hier nog een flinke leden toestroom krijgen door deze overname
Ik zie het altijd te somber in zeker?
[ Voor 10% gewijzigd door D-Three op 06-03-2006 19:58 ]
Dat is zeker duidelijk ja. Lees dan ook gauw nog even hoe het hier precies heet. DPS?Laagvliegerke schreef op maandag 06 maart 2006 @ 19:31:
[...]
En wordt GoT een helpdesk...
Ik zie het altijd te somber in zeker?En nu ik hier in DPS gepost heb... Het wordt tijd dat ik terug een koetje installeer
Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10
Verwijderd
Als dit te achterhalen valt,en dan met name de bandbreedte,dan is het voor anderen,of voor mij in te schatten of ik een tijdelijk onderdak kan geven aan het Dpc forum.Of desnoods een een heel nieuw forum oprichten,die dan ter zijner tijd op een "eigen Dpc" servert komt te staan.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2006 21:18 ]
LPC, at your service. Dienstbaar als altijdVerwijderd schreef op maandag 06 maart 2006 @ 21:17:
Is het mogenlijk om eens uit te zoeken wat het Dpc deel van dit forum aan dataverkeer heeft?
Als dit te achterhalen valt,en dan met name de bandbreedte,dan is het voor anderen,of voor mij in te schatten of ik een tijdelijk onderdak kan geven aan het Dpc forum.Of desnoods een een heel nieuw forum oprichten,die dan ter zijner tijd op een "eigen Dpc" servert komt te staan.
Denk wel dat dit een goede verandering is. Zie ook Witlof en Pim. Hier valt ook voor DPC voordeel mee te behalen. Laten we het positief bekijken, er is ineens toegang tot een heel groot publiek met VNU. Als je een paar keer in de Computer Idee staat, heb je er zo een paar duizend potentiële koetjes in het vooruitzicht.
Proud member of La Petite Cows Now graazing for Rosetta.
Aangezien Tweakers.net nu geen sponsering meer nodig heeft.
Als de kapitein het schip verlaat, moet de buit verdeeld worden onder de manschappen.
Het valt mij op dat er niet veel hardcore-tweakers gereageerd hebben. Alleen op FOK loopt een draadje over hoeveel Femme ervoor gekregen heeft.
[ Voor 24% gewijzigd door punica op 07-03-2006 00:19 ]
Tis gewoon een abbonement waar je voor moet betalen.
Wat betreft koe park, VNU zal in de Computer Idee en bij The Inquirer en al hun andere onderdelen flink moeten spammen voor DPC, want voor de aandeelhouders moet er altijd meer winst gehaald worden -> DPC on the top
Dit staat verder los van de stats & het DPC forum, want ik ga er wel vanuit dat dit gewoon door zal gaan zoals het "altijd" al ging ...
Doet uiteraard niet af aan het gevoel van de "sell-out" van het onafhankelijke tweakers door Femme en Kornuiten ... Want onafhankelijke kunnen ze dus vanaf nu dus niet meer Claimen, en er zal altijd een ondertoon van commercie liggen van alles wat er vanaf nu door tweakers gepubliceerd gaat worden (voor zover niet aanwezig richting sponsors, maar dat was behoorlijk beperkt).
Voorlopig hoop ik dat er enkel positieve dingen uit zullen rollen, maar de tijd zal het leren.
Had ik in Femme's positie gezeten had ik waarschijnlijk hetzelfde gedaan (en misschien nog wel sneller
Enfin, we zien het wel
Dus ik denk niet dat er heel erg veel zal gaan veranderen vooral omdat ze ook gewoon een apart bedrijf blijven enkel is VNU nu groot aandeelhouder en zullen ze daaraan verantwoording moeten afleggen.
Ook denk ik dat het nu waarnschijnlijker makkelijker is om van het netwerk van VNU gebruik te kunnen maken. VNU heeft korte tijd geleden ook de the inquirer overgenomen. (Niet dat zij altijd even betrouwbaar zijn maar dat terzijde, de redactie beslist nog altijd wat er wel niet gepubliceerd wordt.)
Op de korte en middellange termijn zullen er denk ik geen grote veranderingen op stapel staan voor got en dpc enkel de dingen waar men al mee bezig was. (Userbase merge bv.) Langere termijn zullen we inderdaad wel zien, maar daar kun je sowieso toch vrij weinig over voorspellen als gewone bezoeker.
No signature found
De bieding die nu op tafel ligt, waardeert VNU op ongeveer 24 tot 26 mio wu. De investeringsmaatschappijen hebben dit bod gedaan na inzicht in de stats.
Consortium van wu-investeerders:
- L'Alliance Francophone
- Picard
- Free-DC
- Ars Technica
- The Knights Who Say Ni!
- Boinc.be
- Phoenix Rising
Het bod
De markt noemt het bod op VNU niet genereus. Stats analisten schatten in dat 0.118 wu per aandeel 'fair' zou zijn.
naar analogie met bron
"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone
Gaat lekker zo...VNU overgenomen voor 7,5 miljard
Informatie- en mediaconcern VNU komt in handen van zes internationale investeringsmaatschappijen. Het bedrijf is akkoord gegaan met een bod van 7,5 miljard euro in contanten.
Bod
De overname komt uit op 28,75 euro per aandeel. VNU sloot dinsdag op de beurs in Amsterdam op 28,20 euro. Het bod komt daarmee iets boven het overnamebod van januari. Toen had de groep investeringsmaatschappijen een prijs van maximaal 28,50 euro genoemd.
Totaalbod
Inclusief de schulden van VNU, komt het totaalbod uit op 8,6 miljard euro. VNU deed eerder een mislukte poging om het Amerikaanse IMS Health over te nemen voor een miljardenbedrag. Aandeelhouders hielden dit toen tegen, waarna topman Rob van den Bergh zijn aftreden aankondigde.
Afronding
De verwachting is dat de overname in mei afgerond is. Dan zal Van den Bergh ook aftreden. Een aandeelhoudersvergadering staat voor april gepland. Volgens de directie van VNU wil het consortium het bedrijf intact laten en niet opsplitsen.
Drie onderdelen
VNU bestaat uit drie onderdelen. Het gaat om ACNielsen, de grootste dienstverlener op het gebied van marktinformatie, Nielsen Media Research dat kijkcijfers en -gedrag voor televisie- en andere mediabedrijven onderzoekt en Business Information dat bladen uitgeeft en beurzen en congressen organiseert.
Libelle
De onderneming is in Nederland groot geworden met het uitgeven van publieksbladen als Libelle en Margriet en regionale kranten maar heeft vervolgens deze onderdelen verkocht en zijn vleugels in de VS uitgeslagen.
© RTLNieuws.nl
Le Meow