pc wil niet meer opstarten

Pagina: 1
Acties:

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-02 14:14
Ik heb sinds gisteren ineens het volgende probleem. Ik was gewoon met word bezig niks bijzonder dus. De pc sloeg te vast en moest deze toen dus resetten. Maar toen deed hij helemaal niks meer. Als ik hem nu aanzet dan gaan de fans etc. gewoon draaien en ik hoor 1x even mijn hd draaien maar dan houd het op. Geen piepjes ofzo en ook geen beeld. Ik heb me grafische kaart al gechecked maar die doet het nog gewoon op een andere pc dus die is het niet. Wat zou ik nog kunnen proberen want zou het liefst nog geen andere pc kopen :(

Asus P4T-E motherboard
Intel P4 1,7ghz
Rambus 768mb RIMM Dram

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-05 16:02
probeer eens alle overbodige dingen uit je pc te halen en kijk of je pc dan wil starten
doet je hdd het wel in een andere pc ?

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

• Pong
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
voeding? je zei net dat je je videoplank in een andere PC hebt gehangen. Sloop daar eens de voeding uit en kijk of je PC dan wel wat wil doen.

Geen Ping, wel Pong

• clonedonkey
Allebij al geprobeerd zonder resultaat helaas.

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-04 15:18

Colan

sucks @ solderen

alles los en weer vast al geprobeerd? (mee oppassen als je niet weet waar alles terug moet!

Simplicity is de bom...

• kingmuze
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-11-2025

kingmuze

so don't fear

• Echt alles los (muis, keyboard, interne hardware (cdrom, hd's, pctv, sound), eventueel mem loshalen) en dan stuk voor stuk (max 1 onderdeel per keer) terug en opnieuw proberen.
  • Geeft hij beeld bij het starten? Zoja, kun je in bios komen, zijn er voedings waarden niet correct?
  • Als hij boot, kun je wel van diskette booten?

[ Voor 35% gewijzigd door kingmuze op 06-03-2006 18:25 ]

[gvr]muze[nl] says: fear is the mind killer

• clonedonkey
Ook dat helaas al geprobeerd. Pc geeft helemaal geen beeld meer anders zou er mischien inderdaad iets in de bios staan maar dat kan ik nu niet zien.

• Flo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-05 22:27

Flo

Zit de reset knop misschien vast? :P
Dit had ik vanmiddag namemlijk ook, vanalles geprobeert en toen het reset stekkertje uit t moederbord gehaald en alles deed het weer vrolijk.
De rest knop ging ook al zo stroef :(

Verwijderd

Voeding of CPU misschien te warm geworden...? Wat doet hij als je hem even laat afkoelen voor een paar uur ?

• clonedonkey
PC heeft al heel de nacht uitgestaan nadat hij niet meer wou opstarten dus dat kan het helaas ook niet zijn. Zou mischien het moederbord zijn overleden ? Ik ga morgen maar een nieuwe pc halen en hoop dat een keer een 2e hands p4t-e moederbord tegen te komen om deze pc weer te fixen. of weet iemand een ander moederbord dat ook rimm geheugen ondersteund ?
Pagina: 1