Toon posts:

[XP] Service onzichtbaar in Taakmanager*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij heb ik enige tijd geleden hier een topic gelezen over het verbergen van een service in de taakmanager, zodat ie dus onzichtbaar is.
Kan het nu echter nergens meer vinden.
Iemand die een linkje kan plaatsen of me op een andere manier verder kan helpen ?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Processen verstoppen voor de processlist is niet zomaar haalbaar - wat wil je precies bereiken?
Welke Windows versie gaat het hier over? :)

Verwijderd

Topicstarter
Het betreft hier XP.
Op deze manier bepaalde processen beschermen, zodat men deze niet "even" kan uitschakelen wat weer problemen veroorzaakt en bv. een crash als resultaat heeft.
Had het volgens mij in een topic hier gelezen, maar weet de juiste trefwoorden niet meer en dus ook geen zoekresultaat.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als je service onder een account draait en de user heeft geen administrative rechten kan hij dit process sowieso niet afschieten? :)

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat hierbij oa om pjoeters van m'n kameraad (dus wel adminrechten) waar wel weer eens wat mis mee is en als ik dan op afstand even iets moet oplossen wil ik niet dat ze per ongeluk het verkeerde stoppen.
Zit me daarna dan veel te veel werk in.
En om nu dan weer te moeten rijden om het op te lossen.....
Moet nog eens VPC/Remote Desktop oid installen.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Service eigenschappen -> recovery -> bij alle failures 'restart service' inschakelen :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Je moet er vanuit gaan dat m'n kameraad en kinderen komplete n00bs zijn wat herstel of wat dan ook betreffende de pjoeter aangaat.
Het moet draaien en anders paniek in de tent.
Daarom wil ik ook eea verbergen om te voorkomen dat er iets misgaat en zoek ik dat topic weer.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2006 22:06 ]

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Dan is hetgeen ik zeg toch precies wat je wilt? Je wilt een n00b geen totaal onverklaarbare dingen voorschotelen (zoals een muis die opeens beweegt terwijl er geen apps draaien) terwijl een n00b services.msc nooit kan vinden, zeker niet als je het uit de startbalk weghaalt en het alleen vanaf cmd start.

Daarnaast kan je er niet van uit gaan dat je de enige met enige kennis van zaken bent die ooit dat ding aanraakt. Een ander zal zeer terecht de bak als besmet beschouwen en formatteren als deze merkt dat er een onzichtbare remote desktop server draait.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, zal het even proberen.
Ben de eerste en de enige die met het ding van m'n kameraad bezig is als er weer wat aan de hand is.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

F_J_K schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 09:50:
Service eigenschappen -> recovery -> bij alle failures 'restart service' inschakelen :)
handmatig stoppen van een service is geen failure.

Maar je voorstel werkt denk ik wel, want hoe zou n00b z'n service uit kunnen zetten? :P

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:00
Overigend, n00b en adminrechten is zelden een prettige combi. Ik zou hem subtiel verzoeken een account met beperkte rechten te gebruiken voor dagelijkse dingen.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

BackSlash32 schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 07:23:
handmatig stoppen van een service is geen failure.

Maar je voorstel werkt denk ik wel, want hoe zou n00b z'n service uit kunnen zetten? :P
Ik had het even geprobeerd met een willekeurige niet-vereiste service (de diskkeeper service in dit geval) en afsluiten via de task manager, de service starte keurig weer op.

Maar inderdaad, als er een tray icon of andere normale manier is om mee af te sluiten is dit geen optie. Dan is het dus alleen zaak om te kijken naar een optie om het icon weg te halen. Als het echt zo'n noob is, is het standaard tray-icons kunnen verbergen van XP misschien al zat.

Pagina: 1