Toon posts:

[Fetchmail] pop3-account naar specifieke imap-folder

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe je met fetchmail mail ophaalt van een pop3-account en die mail vervolgens in een bepaalde map van een imap-account laat bezorgen. Het eerste deel lukt me wel, maar ik krijg het niet voor mekaar om een speciale map aan te geven waarin de mailtjes moeten worden opgeslagen. Mijn fetchmailrc ziet er als volgt uit:

code:
1
2
3
set syslog
set daemon 1800
poll [[pop mail server]] with proto POP3 user [[gebruiker pop account]] there with password [[en het bijbehorende wachtwoord]] is [[locale imap-account]] here

Ik gebruik debian Sarge als distro

Uit de manpage van fetchmail heb ik wel kunnen halen dat je mail vanuit een specifieke folder op een imap-account kunt ophalen, maar over het afleveren in een bepaalde map vind ik niets terug.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2006 16:39 ]

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05-2025
Als je fetchmail de berichtjes aan een mda laat doorgeven, dan kan die je pop3 mail netjes naar een map sturen. Maildrop is een goede mda met imap ondersteuning. Procmail is de klassieker op dit gebied, maar die is in ieder geval lastiger te configgen.

Verwijderd

Procmail is hier perfect voor. Ik gebruik dat namelijk ook. Ik haal netjes mail van mijn @home account op met fetchmail en met procmail routeer ik de mail naar de juiste imap maildir. Je moet dan waarschijnlijk procmail aanroepen vanuit je ~/.forward .

Verwijderd

Je kan ook getmail gebruiken, sowieso veel secureder dan fetchmail, maar die kan ook zelf direct dingen in een maildir afleveren.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 00:51:
Je kan ook getmail gebruiken, sowieso veel secureder dan fetchmail, maar die kan ook zelf direct dingen in een maildir afleveren.
Deze ga ik vanavond eens proberen. Ik neem aan dat ik bij Debian dan beter getmail4 dan getmail kan gebruiken...