[WinXP]Videobestanden draaien 1,5x te snel af

Pagina: 1
Acties:

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Ik zit met een vreemde probleem op Windows XP Pro.
Ik heb niet eerder zoiets gemaakt, en ik weet niet waar het ontstaan is.
Vroeger spelen de videobestanden in juiste tempo af.

Maar sinds kort kan ik niet meer ze gewoon kijken. In drie bekende players Zoomplayer, WMP en WM Classic zie ik allemaal veel te snel draaien. Ik schat ongeveer 1,5x te snel.
Misschien na installatie van alternatives voor QT/MOV en RM?

Alleen PowerDVD XP (4.0) slaagt wel erin in normale tempo te draaien.

Wie herkent deze probleem?

• Enfer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-04 15:19
In Windows Media Player (10) zit een optie bij Afspelen, en dan afspeelsnelheid.. Ik neem aan dat je die gewoon op normaal hebt staan, en niet op versneld?

[ Voor 1% gewijzigd door Enfer op 06-03-2006 16:53 . Reden: typo ;P ]

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Problem? schreef op maandag 06 maart 2006 @ 16:36:
In Windows Media Player (10) zit een optie bij Afspelen, en dan afspeelsnelheid.. Ik neem aan dat je die gewoon op normaal hebt staan, en niet op versneld?
WMP 10 heb ik niet, zit nog op 9.

Maar dat heeft toch niks te maken met Zoomplayer en Mediaplayer Classic? Zou me verbazen als DAT invloed heeft op andere players.

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Nog geen antwoord op mijn probleem?

Even kijken wat googlen oplevert.....

EDIT:

Tijdens onderzoek op Inet wordt vooral aangeraden de sounddrivers bij te werken of opnieuw installeren. Dat is meest aangewezen advies bij afspeelproblemen met afwijkende snelheid. Ook videodrivers kan men ook laten bijwerken.

Dus dat heb ik gedaan. Na uninstalleren van sounddrivers en bij reboot ze opnieuw laten installeren speelt het inderdaad niet meer in hoog tempo af. Integendeel, nu is het net alsof het opeens 1,5x zo traag is geworden! Zucht.... Ja, het laadt trager in en het speelt langzamer af dan normaal.

[ Voor 78% gewijzigd door MrDummy op 09-03-2006 23:49 ]

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Er is nu meer duidelijkheid over te snel afspelen probleem.
Zoals ik eerder heb gezegd speelt PowerDVD, Mediaplayer en Zoomplayer alles in een te snel tempo af.

Vandaag bekijk ik toevallig in Japanse (Windows)taalinstelling de avi bestand even. Dan verbaast me opeens: het speelt nu wel goed af. Juiste tempo zelfs.

Even naar Belgische taalinstelling gaan (de enige andere met Nederlandse taal). Ook dat gaat probleemloos. De foutieve detectie van 4:3 in MPEG2 tv captures in Zoomplayer is ook verdwenen. Het is niet meer in 16:9 breedbeeld (foute herkenning) maar in juiste 4:3 mode.
Met andere woorden: de instellingen zijn weer goed.

Het staat dus vast: de instellingen in Nederlandse taalinstelling zijn ergens behoorlijk fucked up. Ik heb Windows XP niet eens opnieuw ingestalleerd, alles is hetzelfde gebleven. Zelfde usernaam/login nog wel.

Is het mogelijk storing in Nederland/Nederlands taalinstelling te herstellen? Welke instellingen zijn dus mogelijk in de war geschopt waardoor players te snel afspelen en sommige film bestanden fout herkennen (soms last van in Mediaplayer Classic, terwijl in Zoomplayer wel goed is)

Alvast dank :)