Hoi Tweakers,
Ik ben heel erg huiverig dat een moderator dit topic op een of andere reden weer onzinnig vind, maar goed, ik heb dit keer echt lang gegoogled en heb maar weinig echt goede relevante links gevonden.
Mijn vraag:
Ik heb van de week een nieuwe PC gebouwd.
Relevante specs:
AMD Athlon 64 X2 4400+
Zalman Reserator in combinatie met het Gold 3 waterblok.
Artic Silver 5 koelpasta.
Niet overclockt.
Wanneer deze Idle loopt wordt hij gemiddeld 37 graden. Mijn vorige processer Intel 2,6Ghz werd niet warmer als kamertemperatuur ( 22 graden )
Ik vind 37 met waterkoeling (zeker Idle ) nogal aan de hoge kant, is dit normaal?
Stressed wordt hij gemiddeld 39-40 graden.
Dit vind ik ook raar. Het verschil is maar 2 graden.
Is dit alles normaal of zijn er hier mensen die de processor ( liefst zelfde als bovenstaand model ) veel koeler of veel warmer hebben?
Bij voorbaat dank,
Ik ben heel erg huiverig dat een moderator dit topic op een of andere reden weer onzinnig vind, maar goed, ik heb dit keer echt lang gegoogled en heb maar weinig echt goede relevante links gevonden.
Mijn vraag:
Ik heb van de week een nieuwe PC gebouwd.
Relevante specs:
AMD Athlon 64 X2 4400+
Zalman Reserator in combinatie met het Gold 3 waterblok.
Artic Silver 5 koelpasta.
Niet overclockt.
Wanneer deze Idle loopt wordt hij gemiddeld 37 graden. Mijn vorige processer Intel 2,6Ghz werd niet warmer als kamertemperatuur ( 22 graden )
Ik vind 37 met waterkoeling (zeker Idle ) nogal aan de hoge kant, is dit normaal?
Stressed wordt hij gemiddeld 39-40 graden.
Dit vind ik ook raar. Het verschil is maar 2 graden.
Is dit alles normaal of zijn er hier mensen die de processor ( liefst zelfde als bovenstaand model ) veel koeler of veel warmer hebben?
Bij voorbaat dank,