Toon posts:

Internet traag door Zone Alarm / Avast?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenmiddag,

Sinds een week heb ik een nieuwe pc (AMD 3200, Asus A8N-Vm CSM) en vanaf het begin is internet erg traag. Bij het openen van een nieuwe pagina moet hij bij het laden van elk plaatje verbinding maken met de website en dan wachten op antwoord. Dat gaat steeds door, dus voordat er een pagina geladen is, ben ik al gauw enkele minuten verder.
Aan mijn kabelinternetverbinding kan het niet liggen, volgens mij, want op mijn oude pc (PII 350mhz) werkte internet goed en snel.

Ik gebruik niet de firewall van windows, maar van Zone Alarm en als virusscanner gebruik is Avast!. Het is voor het eerst dat ik deze programma's gebruik, dus misschien moet ik iets in de configuratie hiervan veranderen? Ik heb hier weinig verstand van, dus vandaar dat ik hoop dat één van jullie me kan helpen.
Ik werk nu met Firefox, maar internet explorer staat nog wel op de pc. Zou dit problemen kunnen opleveren? De problemen doen zich overigens bij allebei voor.

Misschien dat dit niet de ideale topicstart is, maar ik hoop dat jullie mij iets verder kunnen/willen helpen.

Alvast bedankt en groet.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik verplaats deze even naar SA, aangezien je zelf al meldt dat het niet aan je internetverbinding ligt :)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Verwijderd

Ik zou zeggen schakel Avast en je firewall eens uit........gaat het dan beter?????
Meet je down en uploadsnelheid eens via http://www.speedtest.nl

• Enfer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-04 15:19
Ik heb hier hetzelfde pakket draaien, en compleet geen last.. Ik neem aan dat je van beide de laatste versies hebt...

Heb je ook al geprobeerd van avast het "Web Shield" uit te schakelen, en dan te testen? Dit vertraagt mij namelijk wel iets bij het bekijken van grote pagina's met veel fotos...

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:39

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Ik zou het ar af halen, en ook niet BlackICE defender gebruiken.
Zie GRC.com, deze zoganeemde 'firewalls' zijn verre van optimaal, en zeker niet effectief volgens de veiligheidsexpert op GRC.

Jammer, maar helaas.
Probeer een betaald produkt, vaak betere ondersteuning en kwaliteit.

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie snelle reacties.
Als ik de Web Shield uitzet, gaat het idd een stuk sneller. Maar moet ik deze altijd uit laten staan of moet deze anders ingesteld worden, de opties zeggen mij niet zoveel.

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja, resultaten op speedtest.nl
Download 127.1 kb/sec en upload 30.4 kb/sec.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 maart 2006 @ 16:47:
Oh ja, resultaten op speedtest.nl
Download 127.1 kb/sec en upload 30.4 kb/sec.
Voor of na het uitschakelen van Web shield e.d. ??

Verwijderd

Topicstarter
Krijg bij allebei ongeveer hetzelfde. Scheelt 0.3 bij download en 0.2 bij upload.

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:39

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Ships, niet je naam goed bekeken ;)

Ohw well... dan moet het maar met ZoneAlarm/Avast.

Let er wel op, heel strek zijn ze niet, dus een geregelde controle is zeer belangrijk.

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Verwijderd

Je kunt het beste bij 1 web-browser blijven en de andere verwijderen via software.
Mijn ervaring is dat als je ze alle 2 ( IE + FF ) gebruikt mijn download snelheid drastisch omlaag ging.
Gebruikte ik maar 1 v/d 2 dan ging het goed , dus ........( een hond eet meer dan een mus 8)7 )

Suc7

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-07 00:42

RSpliet

*blink*

Verwijderd schreef op maandag 06 maart 2006 @ 17:02:
Je kunt het beste bij 1 web-browser blijven en de andere verwijderen via software.
Mijn ervaring is dat als je ze alle 2 ( IE + FF ) gebruikt mijn download snelheid drastisch omlaag ging.
Gebruikte ik maar 1 v/d 2 dan ging het goed , dus ........( een hond eet meer dan een mus 8)7 )

Suc7
Nonsense, allebei geinstalleerd laten maakt niets uit. Afgezien van het feit dat je IE helemaal niet KAN deinstalleren (zonder je systeem te verminken) zullen de 2 browsers elkaar echt niet bijten.

Schaadt het niet, dan baat het niet

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-07 15:05
Ik heb ook ZoneLabs (free) en Avast (prof) en heb nergens last van ook niet met IE6 en FF door me kaar tegelijkertijd. Alles draait goed, ik heb bij Avast alleen standaardschild en E-mail schild aan staan, firewall enzo mag ZoneLabs doen.

@ Meaculpa666

Ohja, zowel op 2K als XP prof (ben vorige week ge emigreerd) had ik geen enkel probleem.

[ Voor 19% gewijzigd door 5mebibyte op 06-03-2006 18:06 . Reden: @ Meaculpa666 ]

verdwaalde ict'er op elektro!

Verwijderd

@ Seven of Nine :

Gisteren bij een kameraad van me nog lopen kloten daarmee ( tevens ook zelf gehad ).
Maar bij alle 2 ging het mis ( download en upload gingen toch echt langzamer dan normaal (50%)).
Hij had Windows2000 en moest echt maar 1 v/d 2 webbrowsers gebruiken.
Je kan wel gelijk hebben , maar ik weet hoe het is.
En hoezo kun je IE ( internet-browser ) niet verwijderen ?
Via software kan dat toch ( doe ik altijd als ik FF installeer ) ?
Of ben ik nou aan het slapen ......
Pagina: 1