Toon posts:

Comport signaal getriggerd door windows via internet?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb samen met vrienden bij een maat thuis een servertje staan waar linux op draait.
Echter hebben we een probleem we zijn vaak wel eens bezig via ssh er allerlei programma's en dergelijke opzetten waardoor de server zo nu en dan nog wel eens vast wil lopen en we hem dus ook niet meer via ssh o.i.d. kunnen resetten.

Nu had iemand die ik ken een "wired remote switch" gemaakt. Deze sluit je zegmaar op de com port van pc1 aan en op het moederbord van pc2. waardoor je pc2 (in ons geval dus de server) aan of uit kunt zetten door middel van pc1. (Precieze details lees je hier )

Deze hebben we nu gemaakt en werkt wel aardig maar nu komt de aap uit de mouw, om onze server aan of uit op afstand te zetten hebben we nog een 2e linux pc nodig.
Dit komt omdat we alleen maar een programma hebben uit de hierboven genoemde link om een signaal door de comport vanaf een andere pc via linux te geven.

Dit konden we wel eenmalig doen omdat de laptop van een maat van mij ook linux had waardoor we alles konden testen maar het is nu niet de bedoeling dat zijn laptop daar 24 uur blijft liggen.

Nou heeft die maat waar de server staat zijn andere pc ook 24 uur per dag aan maar daar staat alleen windows op en linux erop zetten is geen optie.

Nou is mijn/onze vraag, kent iemand een programma waarmee we een signalen door de com-port van deze windows pc kunnen laten via internet.
Misschien is die uitleg nog niet helemaal duidelijk: we bedoelen dus dat ik vanuit mijn huis naar de windows pc bij de maat van mij thuis een signaal stuur waardoor die windows pc weet van, ik moet een signaal door mijn com-port sturen als effect dat onze server gereset wordt.

Verwijderd

Voor het geval dat je niks kan vinden: Er is een standaard component dat je met VisualBasic aan kunt sturen. Dat in combinatie met een Socket en wat code om het geheel aan elkaar te knopen en je bent klaar.