Toon posts:

Probleem met aanleggen klein thuisnetwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 1 pc (met draad) en 1 laptop (draadloos) verbonden met een router welke verbonden is met het internet (het internet doet het op beide pc's). Als ik echter bestanden wil delen dan kan ik de computer niet bereiken (hij geeft de volgende foutmelding:
[begin]
MSHOME is niet toegankelijk, u hebt mogelijk niet de juist machtigingen voor deze netwerkbron, neem contact op met de beheerder van de server als u wilt weten of u machtigingen hebt. De lijst met servers voor deze netwerkgroep is momenteel niet beschikbaar.
[eind]

Wie is bekend met dit probleem en kan mij hiermee op weg helpen. Mijn dank bij voorbaat.

Verwijderd

Topicstarter
Ps ik gebruik een buffalo router model WHR-G54S en een speedtouch modem 516v6

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-04 13:10
Zitten de laptop en de pc in hetzelfde werkgroep/domein?

XP: Eigenschappen van "Deze Computer", Tabblad "Computernaam"

[ Voor 37% gewijzigd door Silver7 op 06-03-2006 15:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja allebei hebben zij de naam MSHOME.

O ja beide hebben XP (de computer home en de laptop pro)

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2006 15:37 ]

• Silver7
- Kunnen ze elkaar pingen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan wel naar de laptop pingen maar niet naar de computer (op beide geprobeerd)

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-04 17:53

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Firewall van een of andere soort aan staan op de desktop pc ?

Powered By C8H10N4O2

• Pong
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
toevallig op een of beide PC's een vuurmuur geinstalleerd? hebben ze beide een adres in hetzelfde subnet?
[edit] kluk-kluk kan sneller typen ;-) [edit]

[ Voor 21% gewijzigd door Pong op 06-03-2006 15:44 ]

Geen Ping, wel Pong

Verwijderd

Als je de ene PC wel kunt pingen en de andere niet, dan ligt het id waarschijnlijk aan je firewall. Zet dit eens uit en ping weer
edit:

Ping je met ip nummer of met computer naam????

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2006 15:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dit moet dan toch op de pc zijn (die waar ik niet naartoe kan pingen) ?

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
"De lijst met servers is niet beschikbaar"

Zou kunnen liggen dat er eentje een domein wil gebruiken ipv werkgroep.

Of (weet ik nog van vroegâh) dat er geen 'master-browser'-pc is (jaja, wie kent hem nog?), hoewel ik niet weet waar dit bij XP verborgen zat.

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• Pong
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
si, en in sommige firewalls moet je aangeven welke netwerkadressen of -ranges niet tegengehouden hoeven te worden. FF checken dus.

Geen Ping, wel Pong

Verwijderd

Start => uitvoeren => cmd => ipconfig /all

Doe dit op beide pc's en dan kun je checkuh wat dr allemaal mis gaat..

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan nu wel de laptop zien op de computer maar nog niet andersom (firewall uitgeschakeld). Ga bij de laptop ook nog even kijken of er een firewall op zit.

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:09
w00000000t dan moet je maar bet0r tweaken
ik ben gay

[ Voor 13% gewijzigd door _eXistenZ_ op 06-03-2006 15:54 ]

There is no replacement for displacement!

Verwijderd

Een snelle optie is NetBeui installeren zie hier:
http://www.practicallynet.../xp/network_protocols.htm
voor een idee. Voordeel is, dat het non-routable is, en als je dus File & Printer sharing alleen aan Netbeui koppelt -en niet aan TCP/IP- je van buitenaf daarmee geen ongewenste pottenkijkers mee binnenhaalt (als je firewall op je router per ongeluk niet helemaal goed mocht staan).

Verwijderd

Topicstarter
Yess het is gelukt ik kan nu ook de computer bereiken. Iedereen hartelijk dank voor jullie hulp.

(behalve eXistenZ_NL, dit soort berichten voegen niet echt waarde toe)

• Silver7
Verwijderd schreef op maandag 06 maart 2006 @ 15:57:
Yess het is gelukt ik kan nu ook de computer bereiken. Iedereen hartelijk dank voor jullie hulp.

(behalve eXistenZ_NL, dit soort berichten voegen niet echt waarde toe)
En wat was de oplossing?

Verwijderd

Hoi Peter, wat is de oplossing, ik heb namelijk een soortgelijk probleem.
Ik heb 2 vaste wired pc's en een wireless laptop in een thuisnetwerk opgenomen, allen uiteraard in dezelfde werkgroep. Ze zijn allen verbonden via een (draadloze) Linksys wrt54G router. Op de vaste pc's zit XP Pro en op de draadloze laptop XP Home.
De 2 vaste pc's kunnen wel elkaars gedeelde bestanden zien, maar de laptop wordt wel gezien vanaf de vaste pc's, maar is niet te benaderen. Vanaf de latop zijn de pc's ook niet te benaderen. Melding : "u hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron". Kunnen de 2 vaste pc's met elkaar communiceren omdat daar XP pro opzit ipv XP Home? Ik hoop dat iemand mij kan helpen. De firewall instellingen van alle pc's staan goed. uitschakelen helpt ook niet.
Eenvoudig delen van bestanden staat op de vaste pc's (XP pro) aangevinkt. Alvast dank.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2006 17:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
de oplossing bij mij was de firewall, Norton (internet security), toen ik deze uitgeschakeld had deed ie het wel. Hierna mappen delen en plaatsen en dan norton weer aangezet.

Verwijderd

Topicstarter
Twee verschillende OS maakt niet uit. Ik heb ook op 1 home en ander pro (XP). Heeft je laptop wel een wireless verbinding?
Pagina: 1