Toon posts:

TNT2 M64 pci geeft trillend beeld op hogere resoluties.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb recent ff tijdelijk een TNT2 m64 pci in mijn computer gestopt omdat mijn oude kaart kapot is. Ik moet nu dus 2 weken wachten op wat nieuw speelgoed :P Maargoed, ik heb men pc nog steeds nodig, en ik kan echt wel ff zonder gamen ;) Dus ik een oud pci kaartje erin. Driver instaleren (de forceware 66,93 versie voor XP) alles goed en wel. Start ik men PC opnieuw op. Resolutie op 1280*1024. Begint tie plotseling heel raar te trillen, net parkinson voor vga kaarten. Nouja, ik de resolutie terug, blijkt dat ie op 1024 en lager niet meer trilt. Toch zou ik graag de resolutie op 1280 zetten aangezien ik een TFT scherm heb. De refreshrate staat al op zijn laagst(60Hz) maar nog trilt het scherm. Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?

Met vr. gr.

Wiz

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:59

Thandor

SilverStreak

Het kan zijn dat de kaart het simpelweg niet aankan. Er zijn genoeg oude kaarten met een zwakke 2D chip en RAMDAC die geen hoge resoluties weer kunnen geven.
Een Alliance Pro-motion AT25 met een 135MHz bibbert al enorm op een resolutie van 1024x768.

Vermoedelijk kan jouw kaart de hoge resolutie niet goed aan. Je kunt eens een andere proberen maar dan is het nog de vraag of het wel goed werkt.
Een 3dfx Voodoo3 PCI (of hoger) is uiteraard een goede optie, deze kaarten hebben een relatief goede 2D. Idem voor bepaalde Matrox kaarten :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-07 08:43
met Thandor, dit was voor mij ook ooit de reden om een TNT2 M64 te vervangen door een Geforce 2 MX welke al een stuk betere beeldkwaliteit heeft. De Geforce 2 MX zit nog altijd in mijn servertje thuis en draait op 1280x1024 op een 17 inch Iiyama Vision master pro 410 en de beeldkwaliteit vind ik echt goed :)

• FulmeN
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02:15
Het valt te proberen had namelijk in de server pc ook hetzelfde kaartje zitten alleen agp versie en als ik bij driver hoger als 30.82 kwam (jaja al tijdje oud) kreeg ik ook raar beeld

probeer anders je drivers nog iets verder terug te zoeken

Verwijderd

Topicstarter
De ramdac op deze kaart is een 300 Mhz. Ik neem aan dat als 400 Mhz een resolutie van 2048 aankan dat een 300 Mhz toch zeker wel een 1280 aankan. Ik zal ff een nog lagere driver, eentje lager dan 30.82. Proberen en s ff kijken wat de kaart dan doet.

Ik hou jullie op de hoogte!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:57

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

RAMDAC is het probleem niet, de analoge filters zijn dat. Dit waren low-end kaarten van 7 jaar terug, toen 1024x768 al voor hi-res doorging. De betere kaarten uit die periode (Matrox...) waren niet slechter dan de kaarten van tegenwoordig, maar bij de slechtere kaarten, zeker low-end van dubieuze merken, is gruwelijk bezuinigd op de kwaliteit van de analoge onderdelen.

Op papier voldoet de kaart, in praktijk gaat het echter van geen kanten op hogere resoluties.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik zelf altijd vreemd vind is dat zon kaarten zonder driver niet dit soort haperingen vertoont. Echt vreemd vind ik dat, aangezien de prestatie met drivers toch omhoog zou moeten gaan, iemand enig idee hoe dit komt? Probleem is overgins nog steeds niet opgelost. Deze kaart is trouwens van sparkle, ik weet niet ze in 2000 ook al zo betrouwbaar waren maargoed, wie weet.

• Haas
  • Nu online
Raar verhaal. Ik had een TNT2 64 AGP en daarmee heb ik jaren op 1280-1024 gedraaid. Zou toch moeten lukken? Zo oud is die kaart nou ook weer niet.

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Kun je zonder drivers wel eens op 1280 werken dan? Als ie dan op 640*480 safe-mode gaat draaien is het niet zo vreemd dat je beeld dan niet trilt :P

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• Haas
  • Nu online
MadMarky schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 22:09:
Kun je zonder drivers wel eens op 1280 werken dan? Als ie dan op 640*480 safe-mode gaat draaien is het niet zo vreemd dat je beeld dan niet trilt :P
Volgens mij had ik die kaart bij m'n zusje in dr PC met de ingebouwde videodrivers van XP draaien. Ook dat ging goed.

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Dat is Detonator 21.87 als ik me niet vergis, werkt inderdaad prima met de wat oudere nVidia kaarten.

[ Voor 39% gewijzigd door MadMarky op 09-03-2006 22:15 ]

🖥️ | 🏎️ | 🚙

Verwijderd

Topicstarter
Ja zonder driver pakt tie perfect 1280 reso, alleen heb ik dan problemen met scrollen en overlays e.dlogishc gevolg van, ik zal die detonator 21.87 zo eens proberen, ik krijg nu plotsel;ing geen enkele driver meer aan de praat:S Man wat ben ik blij als ik straks op met nieuwe systeempje zit zeg :P

Edit: heb je die 21.87 detonator nog ergens liggen voor XP? De oudste in eht archief van nvidia is 28.84 :(

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2006 22:21 ]

Verwijderd

AGP versie die ik heb gehad. die draaide perfect. zelfs nog onder Windows XP ook gewoon op 1280x1024.
Ook een PCI versie gehad van Guillemot Die draaide ook gewoon 1280
Wel vreemd dat hij dat bij jouw niet doet. Misschien toch maar op standaard XP driver draaien die 2 weken.

Probeer ook met Driver Cleaner je drivers er vanaf te halen. Wil soms ook wel eens helpen

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2006 22:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat hier stond was niet gepast en in grote frustratie geschreven.

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2006 14:43 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:57

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nou wordtie helemaal mooi, ik zit hier een beetje [...] te knoeien. Nou, net weer [...]. DC eroverheen. En toen heb ik [...]. en nou, sooo windows, [...] waardoor hij denkt dat er [...] waardoor [...] meer WTF!!! En hij vind ook al [...] CP [...] als ik hem laat zoeken....waziggg
Bovenstaande is volstrekt overbodig geblaat, je doet jezelf en met name anderen een plezier als je niet half-stoned klinkende stemmingmakers overal doorheen gooit :/

Wat je hierboven is 5 volle, onduidelijke regels probeert te zeggen is waarschijnlijk:
Ik heb de drivers verwijderd, gereboot. Na reboot geen nieuw device gevonden, dus kan ik geen drivers herinstalleren.
Uit die laatste zin kom ik sowieso niet (wtf is een "CP driver" :? )

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, iig heb ik het weten op te lossen door de een driver van de 60 serie te pakken. Nu werkt alles wel goed, en om de een of andere reden pakt tie nu ook 1280 reso :S ik snap er zelf echt niets van, maar ik ben blij dat hij t nu doet.
Pagina: 1