Extra harddisk erin....

Pagina: 1
Acties:
  • 177 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:01

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
Ik heb hier een systeem met 2 harddisken en 2 cdroms.. Nu wil ik er nog een disk van 6 giga erin drukken die ik hier nog heb liggen... Alleen zit ik met de beperkingen van maximaal 4 ide apperaten.. kan ik nu een ouwe ISA geluidskaart aanschaven met een IDE controller aan boord en daarop mijn ouwe 16 speed op aansluiten....

Want ik wil altijd al een tweede geluidskaart als monitor en als multimeter

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

als de cdrom op de geluidskaart draait, moet het kunnen.

• Ritch
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 28-08 17:03
Dat moet wel kunnen ja maar lijkt me geen echt lekkere oplossing, kijk es rond naar een i/o controllertje (dma66 of niet), of kijk es of scsi een optie voor je is...

• Yigal76
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-04 21:49
WOW!!!! Jij gaat een geluidskaart gebruiken als een monitor??? Dat moet ik ook hebbuh, ik heb nog een Creative 8 bit liggen.... Wat wordt dat dan? Een 8 inch???

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:01

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
Ik zal het uitleggen... Monitorkanaal van een geluidsmixer... Snappie

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

Sinds wanneer hebben geluidskaarten een IDE controller aan boord?

Verwijderd

CDROMs werden altijd op de geluidskaart aangesloten, totdat ze IDE werden. Toen kwam er een overgangstijd dat er een IDE controller op de geluidskaarten werd geplaatst (de SB16).

the good old dayz...

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

ik heb er ook nog zo een (SB ProII), slechts geschikt voor één type cd-rom speler :(, heb ik dus weinig aan

Verwijderd

Ik heb nog een los ISA i/o controllertje met één IDE aansluiting en een paar jumpertjes... 't hele ding is ongeveer 10 x 1 cm. Ooit eens uit een 486 gesloopt... ik weet ook eigenlijk niet of je er drivers voor nodig hebt of zo. Maar kan ik dat ding nou gewoon gebruiken om een cdrom of hd aan te hangen? Ik denk dat hij maar één apparaat aankan... en hoe snel (of langzaam) is dat dan?

stof

• MightyP
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-02-2024
Ik heb ook 5 IDE apparaten in mijn pc (3 harddisks, 2 cdrom-spelers.) De HD's en de Aopen 40* zitten op de IDE-contollers en ik heb een oude 4-speed cdrom-speler op mijn SB32, werkt prima!
Pagina: 1