VPN verbinding lukt niet met KPN Internet Mobile kaartje

Pagina: 1
Acties:

• Sixpacker
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-10-2025

Sixpacker

Vakmanschap is meesterschap

Topicstarter
Ik heb een laptop waarmee ik normaal gesproken met een ADSL verbinding thuis op het werk kan inloggen via VPN op het bedrijfsnetwerk. Gaat allemaal prima.
Met diezelfde laptop lukt het me niet om met mijn pas aangeschafte Internet Mobile WIFI/UMTS/GPRS kaartje inte loggen.

Als ik via netstat kijk welke verbindingen er liggen bij de server op werk en mijn laptop zie ik dat bij het proberen van het verbinding maken wel poort 1723 tijdelijk gebruikt wordt. Dus het komt wel over. Maar het daadwerkelijk definitief VPN verbinding hebben lukt niet.

Hoe zou dit kunnen?
Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben in mijn verwoordingen.

Verwijderd

Ik zou graag precies hetzelfde willen weten.. Bij ons heeft het altijd gewerkt maar sinds een een week geen verbinding tot ons VPN network.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-02 10:19

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 12:32:
Ik zou graag precies hetzelfde willen weten.. Bij ons heeft het altijd gewerkt maar sinds een een week geen verbinding tot ons VPN network.
Same here! PPTP verbinding blijft steken op username en wachtworod. Vermoedelijk routeren ze GRE niet door hun netwerk, want het TCP/ip gedeelte werkt prima.

Dit suckt dus grote tijden! Hoe moeilijk kan het zijn zeg...

Tja, ik denk dat het dan toch maar via een omweg zal moeten..

Edit: Volgens de klantenservice moet je gewoon het profiel van "fast internet" op "internet" zetten

[ Voor 28% gewijzigd door voodooless op 16-05-2006 21:23 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-01 07:58
deepspace schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 21:01:
[...]

Same here! PPTP verbinding blijft steken op username en wachtworod. Vermoedelijk routeren ze GRE niet door hun netwerk, want het TCP/ip gedeelte werkt prima.

Dit suckt dus grote tijden! Hoe moeilijk kan het zijn zeg...

Tja, ik denk dat het dan toch maar via een omweg zal moeten..

Edit: Volgens de klantenservice moet je gewoon het profiel van "fast internet" op "internet" zetten
Heb net een weekje zo'n kaartje en het profiel op "Internet" zetten lost inderdaad je inlog probleem op ...

Ik heb echter ruzie met de WINS servers die ik mee krijg van KPN. 10.11.12.13/14. Ik kan volgens mij doordat ik deze meekrijg niet goed op naam bladeren door mijn SBS 2003 netwerk. Als ik \\ipadres ipv \\servernaam doe kan ik wel alle resources benaderen. Heeft iemand hier een oplossing voor ?

Ik heb ook een leuke computer..